#1 Skrevet April 22, 2010 Et spørsmål vedrørende reklamasjon på støtdemper. Jeg kjøpte nye støtdempere til konebilen for 3 år siden, disse gikk føyken i vinter, de frøs rett og slett. Tenkte dette var en grei sak, og kjøpte nye. De gamle leverte jeg inn og regnet lett med at dette var en garanti/reklamasjonssak da de var rett under 3 år gamle, og har gått max 8-12000km tilsammen de siste 3 årene. Demperene ble montert med nye mansjetter og bump-stops. Fikk i dag avslag på reklamasjonen. Legger ved reklamasjonsrapporten. Problemet er at jeg har ikke lenger kvitteringen på mansjettene og stopperene... Noe de forlanger for å sende en klage på avslått reklamasjon. Demperene er Monroe Reflex - gass dempere. Føyer også til at utsalgsstedet reklamerer med 3års garanti/reklamasjon på slitedeler. Hva mener dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2010 Dersom du betalte demperne med kort - debet- eller kredittkort - er kontoutskriften god nok som kvittering. Dersom de ikke godtar dette, er det en sak for forbrukerrådet. Betalte du derimot med kontanter er det strengt tatt ditt problem. Selv om dette er en bedrift som trolig er forpliktet til å oppbevare bilagene i mange år, er det opp til deg å sannsynliggjøre når du kjøpte det du reklamerer på. Her vil importør eller forhandler (den som betaler reklamasjonen) kreve kjøpskvittering, og har du ikke dette, så er det "synd trist leit". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2010 Demperene har jeg kvittering på, men ikke mansjettene/stopperene som de mener var gamle/brukte og er årsak til reklamasjon på demperene. Jeg husker ikke hvor de ble kjøpt heller, men jeg vet at jeg hadde de liggende når demperene ble skiftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2010 Demperene har jeg kvittering på, men ikke mansjettene/stopperene som de mener var gamle/brukte og er årsak til reklamasjon på demperene. Jeg husker ikke hvor de ble kjøpt heller, men jeg vet at jeg hadde de liggende når demperene ble skiftet. Ja, da er det "synd trist leit" som gjelder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...