hvordan få felgene til å se større ut ?

Anbefalte innlegg

Føler at felgene som a4'en fikk i 2009 ser for små ut til den bilen, selv om dimensjonen er 8,5*19", ser det ivertfall ut som 18" eller mindre på noen av bildene eg har av den.

20" er ikke tema, så hva i alle dager kan gjøres? Bilen har ikke mange farger eg kan jobbe med i forhold til felgstripe som matcher noe som helst, så kanskje eit rent fargebytte er kanskje det som må til.

 

Så hva er tips & tricks innen "juks" av felgestørrelser?

 

Laster opp 3 bilder. 2 er tatt med telelinse og 1 med 10mm linse. forskjellen er like stor som den er irriterende.

IMG_4098.JPG

IMG_4080.JPG

IMG_4055.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror en annen felg kanskje hadde sett større ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi senter er forholdvis små i forhold til ytterringen. Disse LM replika felgene har også veldig breie "Y" eiker, dermed kan senter se mindre ut.

 

Lakk senter sort, så kommer ytterringen mer frem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme felgene på bilen min noen dager, i påvente av å få de jeg skulle ha. De så også små ut på min bil (i 19")pga kanten på felgene. En felg med eiker helt ut vil garantert virke større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felger med kanter ser mindre ut enn de uten, som nevnt over.

 

Mindre gummi og mer senk får de også til å se større ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et triks er å sette på mindre dekk dim og senke bilen mer, men da blir det jo fort mindre komfort...

Ville personlig gått for andre felger.

 

Til sammenligning med eiker som går heilt ut;)

 

1520081227221611.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler at felgene som a4'en fikk i 2009 ser for små ut til den bilen, selv om dimensjonen er 8,5*19", ser det ivertfall ut som 18" eller mindre på noen av bildene eg har av den.

20" er ikke tema, så hva i alle dager kan gjøres? Bilen har ikke mange farger eg kan jobbe med i forhold til felgstripe som matcher noe som helst, så kanskje eit rent fargebytte er kanskje det som må til.

 

Så hva er tips & tricks innen "juks" av felgestørrelser?

 

Laster opp 3 bilder. 2 er tatt med telelinse og 1 med 10mm linse. forskjellen er like stor som den er irriterende.

 

Lavest mulig dekk gjør at felgen ser stor ut, men man må jo ta hensyn til at hjulet skal passe på bilen også, så 30 profil i 19 tom blir for lite. Er det 235/35 på har?

 

Ellers er det vel ikke så mye å gjøre utover å bytte felger. Senking betyr jo litt, men ser ut som det allerede er gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal looooove dere at bilen ikke tåler mer senk.. Har 60mm mer gjenger foran. Bak tror eg dei er i bunn. Men karosseriet sier stopp. I det bilen kompenserer for skrått terreng tar det smått i framskjermene med mer en 1 person.

Så kanskje høyere ut på bildene en den er.

 

har 235/35/19 nå ja. kan gjerne prøve 225/35 neste gang, men trur ikkje forskjellen blir så merkbar.

 

Holdbarheten på lakken i senteret er og ræva blues virker det som. har flasset en del runt skruehulla. Så kanskje sliping og nytt strøk me nye farger gjør susen. Får tenke på fargevalg neste uke. Nå pakker eg bagen å reiser til VM i superbike på Assen.

 

Eit nytt felgvalg tar fort flere uker desverre. Det er noe hærk.

Ligger eit sett tomason tn4 å lurer på jobben i noen dager til da. kanskje eg sniker med til ei prøvemontering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.