A4 B5 - Får ikke opp panser!

Anbefalte innlegg

I morges var det snø og is, og det gikk fint, men jeg greide å tuppe borti autovernet såvidt når jeg parkerte.. Ingen synlige skader, men autovernet traff plastgrillen på bilen, og da trolig hendelen som åpner panseret.

Prøvde å åpne innenifra, da spretter det opp som det skal, men hendelen foran er veldig hard og ser ut til å være presset lengre opp enn normalt, ser ut som den har fått seg en trøkk.

Panseret har poppet noen cm opp, men er ikke helt frigjort.. Hvordan kan jeg få dritten opp? Haster nok, da minuskabelen min er litt løs på polen vet jeg, så det er godt mulig jeg må feste den på nytt snart, og da sliter jeg..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, prøv å holde panser åpneren inne i bilen samtidig som du får en kompis elns til å åpne panseret ute.. kan funke! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke så mye annet å si enn at du får lirke med makt på den åpneren i grillen, samtidig som du prøver å rugge panseret litt opp og ned slik at du fjerner eventuelt spenn fra låsehaka. Skal du få rettet den noe eller byttet den, så må uansett panseret opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mulig å komme til innimellom grillen med et flatskrujern eller noe da?

Hva skjer egentlig når jeg drar opp den åpneren, hva skal hvilken vei? Jeg kan jo muligens jekke opp og komme til undenifra med noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme patent på A4 som det er på Audi 80 B4:

På den stålbiten som går fra øvre frontplate og ned til tverrbjelken foran, så er den en mothake.

Når du drar i spaken i grillen, så vil du dra en del av armen du drar i UT, slik at den går klar av mothaka og kan gli forbi.

Som sagt er jeg ikke sikker på om dette gjelder på A4 også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok det. Tok en tang og dro til, og da funket det fett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.