Anbefalte innlegg

Dette er fullstendig galskap:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35615

Jeg forstår ikke den merkepolitikken. Skal alle VW bli det samme som Audi?

Hvorfor ikke holde VW som arbeidsbil, for folk som bryr seg ikke om bil eller vil ha det billigst når de først trenger bil?

Hvorfor lansere VW som luksus-merke eller noe spesiell? Det er bl. a. ødeleggende for Audi.

Nei, så store konserner med flere merker er noe feil.

Jeg tror jeg flytter til bmw etterhvert (nye mercedes ser ut som noen kopier av asiatiske skapninger, så nei takk).

A5 er veldig fin utseende messig, men forhjulsdrift er ikke bra opplevelse sammenlignet med bakhjulsdrift. Dette er veldig stor ulempe med Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: VW skal være luxus.

2: Audi skal være sport

3: Jeg tror nok de vet hva de holder på med ;)

4: A5 finnes med quattro.

5: BMW er fine biler det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurer, kjøpte du Audi fordi du trodde det var luksus?

Verken Audi, BMW, Mercedes eller VW for den saks skyld er luksusbiler, selv om dem kanskje har en å annen modell som drar opp snittet..

 

Skal du ha luksus kjøper du deg Rolls Royce, Bentley e.l.

Så får vi som er fattigfolk kjøre VW...

 

Btw, nye Phaeton: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW Phaeton har da eksistert siden 2002 i samme segment som den nye som kommer, uten at VW har blitt det samme som Audi av den grunn.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Phaeton

 

Personlig så har jeg ikke inntrykk av at VW noengang har satset på en kundegruppe som ikke bryr seg om bil, eller vil ha det billigt mulig. Om man må velge fra VAG-konsernet er det kanskje Skoda som er nærmest, men det blir litt feil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Phaeton har vel vert en luksusbil siden den vart lansert, og eg synest det er bra at VW har en slik modell:)

Å denne nye var da berre rålekker!? Mykje bedre enn nye A8, som eg synest har blitt litt rar i trynet:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke den merkepolitikken. Skal alle VW bli det samme som Audi?

Hvorfor ikke holde VW som arbeidsbil, for folk som bryr seg ikke om bil eller vil ha det billigst når de først trenger bil?

Hvorfor lansere VW som luksus-merke eller noe spesiell? Det er bl. a. ødeleggende for Audi.

 

Formålet med å lansere VW Phaeton var selvsagt å tiltrekke personer tilhørende et nytt segment til VW. Phaeton er, helt korrekt som du sier, en bil som appellerer til personer med en del ekstra midler til å bruke på bil.

 

For min del forstår jeg godt at også VW ønsker å ta del i dette segmentet. Det er en pengesterk gruppe som gir god inntekt per salg. Samtidig er VW sterke i andre segmenter, både mellomklasse og såkalt "Golfklasse". Nettopp på grunn av denne suksessen har man muligheter og midler til å satse på nye segmenter.

 

Det er for øvrig interessant at Phaeton helt sikkert stjeler kunder fra blant annet Audi med sin A8. Likevel er jeg helt sikker på at dette er nøye kalkulert, man slipper neppe en slik bil uten at man er sikker på at det er lønnsomt, også tatt i betraktning de kundene man mister fra A8. Har dog som andre inntrykk at av Audi er mer sport enn luksus, og vil derfor tro at Phaeton stjeler flere kunder fra Mercedes enn Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fullstendig galskap:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35615

Jeg forstår ikke den merkepolitikken. Skal alle VW bli det samme som Audi?

Hvorfor ikke holde VW som arbeidsbil, for folk som bryr seg ikke om bil eller vil ha det billigst når de først trenger bil?

Hvorfor lansere VW som luksus-merke eller noe spesiell? Det er bl. a. ødeleggende for Audi.

Nei, så store konserner med flere merker er noe feil.

Jeg tror jeg flytter til bmw etterhvert (nye mercedes ser ut som noen kopier av asiatiske skapninger, så nei takk).

A5 er veldig fin utseende messig, men forhjulsdrift er ikke bra opplevelse sammenlignet med bakhjulsdrift. Dette er veldig stor ulempe med Audi.

 

Volkswagen er et merke som prøver å være for alle. Få med seg hele segmentet av potensielle kunder. Om du vil ha Caddy arbeids bil, Golf GTI som sporty bil, Touareg som stor SUV eller Phaeton som luxus bil. For VW Phaeton er luxus like mye som Mercedes, BMW og Audi i samme pris klasse. Hvis man ikke er enig, så må man ta seg en tur i en Phaeton. For endel folk spiller det liten rolle om Phaeton er aldri så bra, siden den har VW emblem både foran og bak. Vel, jeg synes det er litt snever tenking. Ikke ofte jeg bryr meg om å snu meg etter noen VAG produkter, men Phaeton er jammen meg fin å se på. Teknikken/teknologien i bilen er veldig høy.

 

Audi...

Hva med dem? Mange opplever Audi som en store bror for VW, og at statusen heves noe. Det kan sikkert være, men Audi er en like mye folkebil som VW. Det er bare å se seg rundt, så ser man det. Er ikke noe spesielt med en vanlig A4,A5 eller A6 kontra de andre konkurentene. Ikke i mine øyne iallefall.

 

Og jeg har inntrykk av at med bilen du velger å kjøre, så har image og hva andre tror endel å si. Slik er ikke alle, og der har VW virkelig et stort utvalg av biler. De har noe for enhver smak, inkl nye Phaeton.

Liker man andre merker også, så er det jo et hav å velge i.

Så kan man spørre seg: Hvorfor skal jeg betale like mye for en Phaeton, som for en BMW eller Mercedes i samme pris klasse? Jeg skal ikke gi deg svaret på akkurat det, men det er nok liten tvil om at Phaeton er en like bra bil. Om kansje ikke bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må liksom lage mest mulig diskusjon om at Audi & VW e i samme klubb ?

 

Gratulere du har en Audi A5, no e det nok om den saken, vist du vil ha en Rein audi klubb så før all del, start en. du trenger jo ikke å begynne å se ned på VW fordi de lager en bil som har nån likhetstrekk med Audi, ganske sikker på at de vet hva de holder på med.

 

Å det at de ødelegger for audi kan bli sett på andre veien også, men hvorfor skal de ikke lansere en Luksus bil for VW ? sikkert noen der ute som er VAG fan(atikere) med en del penger å bruke på bil, og som heller kjøper en Phaeton å bruker som hverdagsbil fremfør en A5/A6/A8

 

Og hvorfor du har kjøpt en A5 uten quattro er for meg uforståelig, når du først kjøper en ny bil så gjør du det ordentlig.

 

Og vist du vil gå over til BMW så slå deg vill, har en del gode å pene biler de å. men lag for all del ikke en tråd her om at du har kjøpt deg en BMW og forlater dermed klubben for en annen.

 

Haha, dummeste kommentaren jeg har hørt på laaaaaaang tid.. Jeg skal banne på at jeg har både stelt og brydd meg mer om Passaten min enn du har gjort med "luksusbilen" din..

 

Godt folk generelt her ikke har samme holdning som det du har..

 

E vell da ingen her inne som har brukt like mye tid på å Shine biln sin som du :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fullstendig galskap:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35615

Jeg forstår ikke den merkepolitikken. Skal alle VW bli det samme som Audi?

Hvorfor ikke holde VW som arbeidsbil, for folk som bryr seg ikke om bil eller vil ha det billigst når de først trenger bil?

Hvorfor lansere VW som luksus-merke eller noe spesiell? Det er bl. a. ødeleggende for Audi.

Nei, så store konserner med flere merker er noe feil.

Jeg tror jeg flytter til bmw etterhvert (nye mercedes ser ut som noen kopier av asiatiske skapninger, så nei takk).

A5 er veldig fin utseende messig, men forhjulsdrift er ikke bra opplevelse sammenlignet med bakhjulsdrift. Dette er veldig stor ulempe med Audi.

 

Tåpelig å si at vw skal være arbeidsbiler. makan til i**ot....: bh : Er ikke alle som vil ha Audi da vet du. Selv liker jeg VW bedre enn audi, når eller om jeg finner en audi jeg liker så kjøper jeg det. og hvorfor kjøpe noe med FWD eller RWD når man får 4wd: klø : A5 med 2wd blir som å kjøpe bil uten hjul (nesten) haha. Kjenner man ble litt irritert ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare meg dette?

 

sitat Piotr: "Men jeg ville jo ha en ren VW klubb, ikke A-Klubb. "

 

Klager du på at VW kommer med luksusbil for da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så alle de som kjører VW er proletarer som du som kjører Audi ser ned på da eller ?? Skjønner ikke helt tankegangen din må jeg si. Syns det er helt topp at VW har så stort spenn i sine modeller. Alt ifra Transporter Pickup til VW Phaeton.........hva er egentlig galt med det ? Jeg dømmer ikke folk etter hvilken bil de kjører iallfal ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis VW er arbeidsbil skjønner ikke jeg hvorfor vi har hatt så mange VW'er... Den siste har blitt brukt til å trekke henger med, men det er den eneste også. Hvis det absolutt er arbeidsbil er det en veldig dyr og lukrativ en i så fall.:P

 

Piotr: Du får Citroen Berlingo Office 2010 til en billig penge nå. Da følger det med en sånn mini-PC i prisen.(Om ikke det blir for luksus) Tror den koster rundt 150k jeg, og den er overraskende god å kjøre faktisk.:)

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formålet med å lansere VW Phaeton var selvsagt å tiltrekke personer tilhørende et nytt segment til VW. Phaeton er, helt korrekt som du sier, en bil som appellerer til personer med en del ekstra midler til å bruke på bil.

 

For min del forstår jeg godt at også VW ønsker å ta del i dette segmentet. Det er en pengesterk gruppe som gir god inntekt per salg. Samtidig er VW sterke i andre segmenter, både mellomklasse og såkalt "Golfklasse". Nettopp på grunn av denne suksessen har man muligheter og midler til å satse på nye segmenter.

 

Jeg tror du er inne på noe her. Slike modeller tror jeg kan ha en funksjon/hensikt å heve statusen til de andre VW modellene og muligens få folk til å kjøpe dyrere utgaver av de vanlige modellene også.

 

 

Jeg har ryddet vekk enkelte offtopic innlegg, vennligst diskuter saken som tråden handler om, ikke person.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må bare vente og se noe som VW Golf G8 som kopi av R8...

Forhåpentligvis etter Audi lager nye R10 eller hva det måtte være. Galskap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på noe her. Slike modeller tror jeg kan ha en funksjon/hensikt å heve statusen til de andre VW modellene og muligens få folk til å kjøpe dyrere utgaver av de vanlige modellene også.

 

Men så er jo spørsmålet, hvor mange av denne kundegruppen som har penger til slike biler ønsker å bruke penga på en VW? Det er en grunn til at folk som eier en porsche cayenne ikke akkurat ønsker å sette et VW merke i panna på den bilen (seff R8 blir det satt bmw merke på, men det er jo heeelt rett :P ).

 

Klart, etter hvert kan de nok kanskje klare å heve sjiktet litt ved å fortsette å lage disse modellene, men tror det blir vanskelig så lenge disse bilene ikke skiller seg ordentlig fra feks. en passat eller en golf som hvem som helst har råd til. Pheaton minner jo farlig om en passat tross alt.. synes nå jeg da :)

 

Dette er bare mine tanke... hadde VW brukt et spesielt merke som feks. mercedes gjør med AMG så hadde det kanskje funka litt bedre. Men sånn jeg ser det kommer VW aldri til å klare å få evt. kjøpere til å glemme at de masseproduserer biler til den vanlige mannen i gata også.

 

Litt korny, men at du får modeller av feks. golf som er totalt ribba for utstyr bidrar også på å "dra ned et merke på denne rangstigen". Hvor mange nye bentleyer, porsche eller RR går det som ikke har el vindu eller klima feks?

 

Men klart, det er nok riktigere å velge VW phaeton for en person som ønsker å ha en mer luksus-passat og som ikke ønsker å stikke seg så mye ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må bare vente og se noe som VW Golf G8 som kopi av R8...

Forhåpentligvis etter Audi lager nye R10 eller hva det måtte være. Galskap.

 

Tror ærlig talt du ikke har skjønt hvordan bil verden fungerer.

 

Vw og alle andre merker lager modeller som selger, og det er svært sjeldent eller aldri at noen merker eller modeller er ment for det norske marked.

 

Vw phaeton er et alternativ til f.eks A8, S-klasse, 700 serien osv osv.

Derfor dem lager det er for å ha et tilbud til de som ikke vil ha A8 eller noen av de andre modellene.

 

Kan ta et annet eksempel på denne foretningsideen. Elkjøp og Lefdal er samme butikk. Har samme eier og får varene fra samme hovedlager. Poenget med å ha lefdal der det er andre elkjøp butikker er jo fordi at det vil alltids være folk som ikke vil handle på elkjøp pga en eller annen grunn. Da går de heller til Lefdal og handler "samme" modell der. Sum sumario, pengene ender fortsatt opp hos eierene!

 

Samme greia med phaeton og A8, pengene ender opp hos VAG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må bare vente og se noe som VW Golf G8 som kopi av R8...

Forhåpentligvis etter Audi lager nye R10 eller hva det måtte være. Galskap.

 

Trenger ikke ny Golf for å lage sportscoupe når VW allerede har en på markedet, Scirocco :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedrørende likheter i modellene til Audi og VW: Jeg lå bak en VW Touareg gjennom Drammen i dag og studerte hekken på denne nøye. Noen minutter senere kom det jammen en Audi Q5 og la seg mellom Touareg'en og meg. Det er ikke akkurat store forskjellen på disse bilene, og jeg liker begge to! Hadde jeg hatt valget ville jeg nok likevel endt opp med en Audi Q5 ;) - selv om jeg står som eier av to VW i dag.

 

VW Phaeton er for meg, slik flere andre skriver her, en "voksen" Passat. Omtrent en krysning mellom Passat og Audi A8, slik at det blir en flott og svært velutstyrt "direktør"-bil uten at presentasjonskontoen blir rensket helt :)

 

Det er hvertfall sikkert, Piotr - du vet å engasjere folk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Alle kan kjøpe seg en bil som de vil! Jeg dømmer dem ikke! De kan ha hva de vil.

Jeg bare vil diskuttere merkepolitikk og ikke det som andre folk kjører.

 

2) Jeg kjøpte A5 ikke fordi det var luksus men fordi det var ekstrem fin og spennende design utseende messig. Til og med valgte jeg nesten ingen "luksus" opsjoner fordi jeg ikke var interessert i luksus.

Jeg valgte også den minste motoren (2.0) fordi det har uansett nok krefter og bilen SER UT LIK som V6 med en(1) liter mer. Til og med ser det ut lik som S5!

Dette er også galskap.

Hvis du kjøper Bentley eller RR Phantom da trenger du ikke å fortelle alle parametre til din bil: det er nok du sier Phantom, eller Continental. Alle vet at du har det beste fordi det finnes ingen andre "svakere" versjoner... Og her? Du kjøper deg S5 og det ser ut som billigste A5... Under mikroskopet kan man se noen forskjeller. Jeg liker det ikke. Sparer for Bentley, men det tar tid.

 

3) jeg har ikke kjørt quattro eller andre 4WD men tror det hjelper ikke mye i komforten, fordi det som jeg mener er at du må kjempe mot motoren når du har drift på styrehjulene. Du gir gass og kjenner det i hendene! Rattet dreier seg selv nesten. Du må passe på rattet hele tiden. Tror ikke det hjelper mye hvis du har 100% eller 40% på styrehjulene. Styrehjulene må være frie for å ha fin kjørekvalitet.

I ren bakhjulsdrift kan du styre med to fingrene og slappe av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jeg klarer å styre quattroen min med en finger! Er det en bedre bil da eller er jeg bare veldig sterk i fingern kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror liksom ikke det skal ha noe med luksusmerke og gjøre. Husk at veyron er også bygget VW konsernet (jada et datterselskap). Selskapet har begynt å bli så pass enormt at de ønsker å ta markedsandeler av alle, for vanlige folk så er dette bare fine biler. For min egen del så spiller det liten rolle om bilen koster 500k eller 3mill er liksom for dyrt uansett, men det er lov å drømme da.. ;) (til de som mener at vw er arbeiderklasse får man kjøpt en passat til nesten en mill også)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde VW brukt et spesielt merke som feks. mercedes gjør med AMG så hadde det kanskje funka litt bedre. Men sånn jeg ser det kommer VW aldri til å klare å få evt. kjøpere til å glemme at de masseproduserer biler til den vanlige mannen i gata også.

 

Akkurat! Det er mye bedre politikk det som Toyota eller andre asiater gjør - de har helt annet merke for bedre kvalitet og "luksus". Da er det forståelig. Kunder vet nesten ikke at Lexus er bedre Toyota. Og her kunne det også kanskje fungere på lik måte: Audi som høy kvalitet merke for VW-konsernet. Men da må det skilles fullstendig: Du vil ha denne opsjonen i bilen? Da må du velge Audi fordi du får det aldri i vanlige VW.

Samme med enda høyere nivå: Du vil ha denne opsjonen i bilen din? Det tilbyr vi selvfølgelig men BARE i våre Lamborghini. Velkommen.

Da er det fin merkesegregering som er klar også for kunder. Og her? VW har alt fra barnevogn til Phaeton som angivelig er det samme eller bedre enn A8. Hva er dette?

Skal også kanskje Lamborghini lage Lambo Golfina for å kjøpe seg inn i dette segmentet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I ren bakhjulsdrift kan du styre med to fingrene og slappe av...

 

Jeg kan slappe av med en finger jeg og. Eller to, eller 5 for den saks skyld. Servotronic for the win. Hadde aldri, aldri valgt bahjulsdrift fremfor quattro.

 

Du sier mye som er interessant, men den Lambo Golfina avslutningen ødela det meste. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jeg klarer å styre quattroen min med en finger! Er det en bedre bil da eller er jeg bare veldig sterk i fingern kanskje?

 

Enig på den. Min Audi med Quattro er lettere på rattet med diffsperra inne enn det mor sin 06 Corsa er... Bilen min er tolv år eldre, så det sier vel litt om både kvaliteten og maskineringen på Audi?

 

Kan jo egentlig si til deg Piotr som sier bakhjulstrekk er mer lettsyrt enn bil med drift på trekkhjulene: Jeg kjørte 87' Volvo 240 i hele vinter, og jeg skal love deg at det var MYE tyngre på rattet enn min Audi. Men hvis du mener det er lettere å navigere bil med rwd så be my guest.:)

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper Bentley eller RR Phantom da trenger du ikke å fortelle alle parametre til din bil: det er nok du sier Phantom, eller Continental. Alle vet at du har det beste fordi det finnes ingen andre "svakere" versjoner... Og her? Du kjøper deg S5 og det ser ut som billigste A5... Under mikroskopet kan man se noen forskjeller.

Husk at noen foretrekker at bilene deres ikke skiller seg ut - janteloven står fortsatt sterkt i Norge. Det er ikke bare Audi som gjør det på denne måten, også BMW (M-serien) og Mercedes (AMG-serien) har biler som er tilnærmet like bortsett fra andre emblemer, noen ekstra luftinntak og annen plasttrimm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.