Anbefalte innlegg

Akkurat! Det er mye bedre politikk det som Toyota eller andre asiater gjør - de har helt annet merke for bedre kvalitet og "luksus". Da er det forståelig. Kunder vet nesten ikke at Lexus er bedre Toyota. Og her kunne det også kanskje fungere på lik måte: Audi som høy kvalitet merke for VW-konsernet. Men da må det skilles fullstendig: Du vil ha denne opsjonen i bilen? Da må du velge Audi fordi du får det aldri i vanlige VW.

 

Problemet er bare at audi ikke har bedre kvalitet.. og vesentlig mere knirkelyder osv i kupè på nyere audi enn tilsvarende vw;) Blir litt vanskelig å ha et høykvalitets merke som skal være overlegent ett annet merke.. når det i utgangspunktet har flere problemer;)

Når det kommer til motor teknologi og elektronikken.. så er somregel vw først ute.. og teknikken overføres så videre til audi.. Dette kan sees på flere modeller:)

Tror du får et kjempe stort problem oppe i hodet ditt etterhvert om du såå sterkt ønker at vw skal være en mye kjipere bil enn audi.. for vw konsernet har kun intensjoner om å heve vw høyere og høyere på premium lista over bilmerker:) PS det er kun folk som ikke har peiling som ikke ser forskjell på sånn bil du har og en 3,0tdi eller S5 ;) Men lev i troen du:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her, fant tilfeldig nå:

Looks like tomorrow's models are going to share even more beneath their bespoke bodywork - character is slowly being ironed out of our homogenised cars.

http://www.carmagazine.co.uk/Community/Car-Magazines-Blogs/Tim-Pollard-Blog2/After-Daimler-Renault-Nissan-in-2010-wheres-the-next-alliance/

Akkurat. Karakter, individualise, sjel forsvinner. Alt blir det samme. Bare logo blir forskjellig. Kjedelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle arbeidsbilden vår det der faktisk :)

 

Går det an å spørre hva du driver med til daglig? Går ut fra at det skulle stå arbeidsbil, og sånt faller jo i smak her i klubben. :)

 

Med tanke på artikkelen fra Car Magazine tror jeg at grunnen til at flere biler blir "likere", og da spesielt innenfor slike samarbeidskonserner, er at det enkelt og greit er billigere å lage mer like biler. Kostnadsaspektet er sentralt for de aller fleste bilprodusenter i dag, spesielt med tanke på tidene vi er inne i. Finanskrisa har fremdeles ikke sluppet taket.

 

Man kan selvsagt mislike dette, og personlig synes jeg det er synd at det ikke er større forskjell på biler. Et positivt trekk ved dette kan være at flere biler på sikt får bedre og mer gjennomprøvde løsninger. Ergo bedre kvalitet til kundene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.