#1 Skrevet April 23, 2010 Jeg byttet nylig fjærer på hele bilen, og tok av og på bremskiver foran i den forbindelse. Nå virker det som om bremsen "holder" litt på høyre fremdekk. Den slipper liksom ikke helt, hadde bilen opp på gjekk i dag og vridde dekket rundt hørte da godt at den tok ani, løsnet hele callipperen av med bremseskiven og på igjen. fremdeles samme lyd. Renset godt å prøvde igjen, men enda ikke kvitt lyden, merker også at når jeg rygger kommer det en "hyle" lyd fra samme dekket. Føler meg utrolig smart. Kan jeg eventuelt slipe ned klossene litt? Om jeg kan det, hvordan gjøres eventuelt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2010 prøv og ha på kobberpasta på glideflater. det kan hjelpe på problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2010 Bremseskjoldet tar borti skiva? prøv å dytte det litt vekk fra skiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2010 kan ikke være bremseskjold da det er foran på bilen og ikke bak... =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2010 Har du ikke bremseskjold fremme?? Det er i alle fall det på min '00 S3... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2010 kan ikke være bremseskjold da det er foran på bilen og ikke bak... =) skal være skjold både forran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2010 Jeg merker også at lyden er der uansett om jeg bremser eller ikke, kraftig nedbrems fjerner heller ikke lyden.. (hører den godt når jeg har vinduet nede og vegg på høyreside. noen ganger er det helt SINNSYK lyd også... EDIT: om det er bremskjold foran så er det i alle fall fjernet på min, kan ikke se det noe sted, er det ekstremt lite eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2010 prøv å trykk stempelet tibake i calipern, å puss glidesporene til bremseklossene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2010 Jeg merker også at lyden er der uansett om jeg bremser eller ikke, kraftig nedbrems fjerner heller ikke lyden.. (hører den godt når jeg har vinduet nede og vegg på høyreside. noen ganger er det helt SINNSYK lyd også... EDIT: om det er bremskjold foran så er det i alle fall fjernet på min, kan ikke se det noe sted, er det ekstremt lite eller? Skjoldet dekker store deler av "baksiden" av bremseskiva, så hvis du har er den lett å se:) Kan for all del være at den er borte, men den skal i alle fall være der originalt. Den blir som regel ikke påvirket av bremsing, men noen ganger hører du mer/mindre/annen lyd når du svinger hvis den ligger litt inntil (merkelig nok)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2010 joda, var bremseakjoldet som tok ani nede. når jeg fikk fikset det fant jeg ut at hjullageret var ødelagt. en lyd konmer sjeldent alene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2010 har noe lignende problem på min bil, bare bak, på begge sider! Hva var det bremseskjoldet subbet i sa du? selve bunnen på skiven? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 30, 2010 bunnen på bremseskjoldet var borti bunnen på skiven. bremsskjoldet neders var fin polert.. så det må byttes da det er STOR sjanse for mye rust der nå ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...