#1 Skrevet April 24, 2010 (endret) Når motoren startes daler nålen fra 14,8 og ned til 10 i takt med turtallet også, vet ikke om lambdaen går lavere men hvis den gjør så er det no veldig rart for der er den dønn stabil, ved lett rusing øker den gjerne opp igjen mot 14 men går rett ned igjen- skulle ikke dette helst vert motsatt? skikkelig kjipt for motoren er nybygd og skulle helst bare konsentrert meg om innkjøring, har kjørt 500meter for å fylle bensin og pluggene er kullsvarte på den korte turen. sjekket med vagcom og fikk opp en kjølevæske bryter og gasspjeld sensor, gasspjeldet regner jeg med er fra gammelt av og den bryteren er byttet, satser på å sjekke for nye feilkoder i morgen. Ellers er det meste helt nytt: LMM- hel og fin, temp-giver bakpå toppen, bensinpumpe og filter, 440-dyser, lambdasonde, bensintrykksregulator og seff nye plugger. Så jeg lurer på om det er noe mer som kan gi for mye bensin annet enn chippene, de skal liksom være tilpasset for mitt oppsett av TS-racing men jeg lurer meg på om de kan være beregnet for RS2 dyser, jeg har prøvd å få ut av de hva slags oppsett de er til men det var seff veldig vanskelig (dette er en lang historie) Sånn som jeg ser det har jeg tre muligheter: - ut å kjøre for å se lambdaverdiene under pådrag - Jeg har noen 370cc dyser liggende, bytte til de for å se om resultatet blir noe annerledes - Reklamere på chippene, hvis det er noe håp Setter pris på alle innspill som kan hjelpe, skal jeg prøve alle tingene i den rekkefølgen de står- eller absolutt ikke prøve en eller flere av de, eller er det noe annet som jeg ikke har tenkt på i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2010 Hvis det jeg har funnet ut er korrekt, så kjører den skamfet blanding på kald motor, så jeg kunne prøvd en lengre tur for å se verdier på varm motor. Men det er jo fortsatt ikke normalt med plugger ,turbo og eksos helt nedkokset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2010 Jeg renset plugger, startet og lot den gå to minutter på tomgang og da så pluggene sånn ut: Jeg har i dag sendt mail til ts for å høre om de kan sende meg nye chipper som skal være "rett", for jeg finner ingen feil andre steder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2010 Da gikk det i orden, ny chip fra Jonus var det som skulle til, jeg fikk noen tulle våse svar fra T.S så der var det ikke mye hjelp å få- 10000 for TS custom program rett i dass No gjenstår det bare å se hvordan den går på veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2010 TS har somregel bare drittsvar å gi så lenge de ikke har bygget bilen din helt ifra bunn. Ubrukelig firma. Godt det ordnet seg med Jonus Programmene hans fungerer somregel godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...