#1 Skrevet April 24, 2010 (endret) Hei. Som topic sier, så får jeg ikke av parkbremsen på bilen. Saken er at jeg holder på å montere justerbart senkesett på den, og har montert ferdig fremme, og holder nå på bak. Har byttet en side, og skulle kjøre bilen litt frem og tilbake for å måle høyden, og da fikk jeg opp feilmelding i displayet, og brekklampen+lyset i knappen for brekket blinker. Kan senkingen innvirke på dette? Er desperat her nå, for bilen må ut ikveld! Noen som vet om en nødprosedyre for å løsne brekket? Har søkt litt på internett, og stod noe om å koble sammen pluss og minus for å resette hjernen, men det tør jeg ikke. Har prøvd å ha av minuspol i fem minutter uten hell. Noen forslag? Edit: 2. April problem løst, var som antydet over her dårlig, les "ingen", kontakt ved kontakt. Den ene lederen var helt av. Kontakt demontert, nye tamper skjøtet inn, og nå er det i orden. Takk for alle tips. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2010 opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2010 Ta av batteri polene som ligger bak i bagasjerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2010 Ta av begge da eller? Har hatt av minuspol uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2010 Ble slik på min også ,når jeg senket bilen. Men ble greit etter å ha tatt av + 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2010 Da har jeg prøvd å ta av begge polene to ganger, første gang av og på, andre gang stod den i ca 5-6 min, men uten hell. Noen andre forslag? Har og prøvd å dra ut kontakten til den boksen i høyre "brønn" i bagasjen, da denne visstnok skulle ha med brekket å gjøre, men heller ikke det hjalp. Har imidlertidig fått løsnet brekket slik at jeg får kjørt med den, men så fort jeg er over 10 km kommer det varsellys og -lyd når jeg kjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2010 kontroller ledningsnettet fra hjulhus til caliper. Pleier å ryke rett før stikket på caliperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2010 ledningsnetter ser bra ut, er ingen synlige skader ihvertfall. Stusser bare litt på at det skjedde nå i forbindelse med bytte av dempere/fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 25, 2010 Du står jo oppført med vagcom, bør vel finne ut noe med den da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 25, 2010 Har ikke til så ny bil. Eller så hadde det vært første pri. Ta av plussen hjalp ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2010 det pleier å ryke inni stikket nesten. dra bort gummi moffa på stikkern og dra i ledningene. Hva gjelder det å skru tilbake håndbrekk, så står det beskrevet i instruksjonsboka:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2010 (endret) Ok, så da er det eventuelt bare å bytte kontakt? Har fått skrudd det tilbake. Men motoren, den går bare på tolv volt den, så er det bare polariteten som bestemmer retningen? Går det da eventuelt ann å koble den direkte på batteri for å teste den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2010 gikk det bra dette da? hvordan senkesett har du montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 27, 2010 Det gikk bra å demontere motoren og løsne brekket, men har ikke fått det til å fungere enda, og har feilmeldingene, så bilen står pr idag. Monterte Supersport justerbart kjøpt av Håkon her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 13, 2010 Hallo, måtte du ha noe spesialverktøy for å montere settet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 21, 2010 Hei.. Eg har stortsett same problemet her no.. Bilen står fast. Men det er en rar rasle lyd bake. Vart der rar lyd me deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...