Får ikke av elektronisk parkbrems 05 Audi A6 4F

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier, så får jeg ikke av parkbremsen på bilen.

Saken er at jeg holder på å montere justerbart senkesett på den, og har montert ferdig fremme, og holder nå på bak.

Har byttet en side, og skulle kjøre bilen litt frem og tilbake for å måle høyden, og da fikk jeg opp feilmelding i displayet, og brekklampen+lyset i knappen for brekket blinker.

Kan senkingen innvirke på dette? Er desperat her nå, for bilen må ut ikveld!

Noen som vet om en nødprosedyre for å løsne brekket? Har søkt litt på internett, og stod noe om å koble sammen pluss og minus for å resette hjernen, men det tør jeg ikke. Har prøvd å ha av minuspol i fem minutter uten hell.

Noen forslag?

Edit: 2. April

problem løst, var som antydet over her dårlig, les "ingen", kontakt ved kontakt.

Den ene lederen var helt av. Kontakt demontert, nye tamper skjøtet inn, og nå er det i orden.

Takk for alle tips. :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av batteri polene som ligger bak i bagasjerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av begge da eller? Har hatt av minuspol uten hell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble slik på min også ,når jeg senket bilen.

Men ble greit etter å ha tatt av +

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å ta av begge polene to ganger, første gang av og på, andre gang stod den i ca 5-6 min, men uten hell.

Noen andre forslag? Har og prøvd å dra ut kontakten til den boksen i høyre "brønn" i bagasjen, da denne visstnok skulle ha med brekket å gjøre, men heller ikke det hjalp.

Har imidlertidig fått løsnet brekket slik at jeg får kjørt med den, men så fort jeg er over 10 km kommer det varsellys og -lyd når jeg kjører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontroller ledningsnettet fra hjulhus til caliper. Pleier å ryke rett før stikket på caliperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledningsnetter ser bra ut, er ingen synlige skader ihvertfall. Stusser bare litt på at det skjedde nå i forbindelse med bytte av dempere/fjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du står jo oppført med vagcom, bør vel finne ut noe med den da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke til så ny bil. Eller så hadde det vært første pri. Ta av plussen hjalp ikke. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det pleier å ryke inni stikket nesten. dra bort gummi moffa på stikkern og dra i ledningene. Hva gjelder det å skru tilbake håndbrekk, så står det beskrevet i instruksjonsboka:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så da er det eventuelt bare å bytte kontakt? Har fått skrudd det tilbake. Men motoren, den går bare på tolv volt den, så er det bare polariteten som bestemmer retningen? Går det da eventuelt ann å koble den direkte på batteri for å teste den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk det bra dette da? hvordan senkesett har du montert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk bra å demontere motoren og løsne brekket, men har ikke fått det til å fungere enda, og har feilmeldingene, så bilen står pr idag. Monterte Supersport justerbart kjøpt av Håkon her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, måtte du ha noe spesialverktøy for å montere settet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. Eg har stortsett same problemet her no.. Bilen står fast.

Men det er en rar rasle lyd bake. Vart der rar lyd me deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.