#26 Skrevet April 27, 2010 for jeg har aldri sett et så voldtatt senkesett før.Defekte ringer, defekt fjærbein pga egenmekk og justeringsklossene montert opp/ned bak... Når jeg til og med kjøper settet tilbake fra deg så blir jeg matlei av det ustanselige sytingen om at FK er no dritt. jeg har selv sett på dette settet da jeg hørte med håkon om å få kjøpe det av han for en billig penge. men fant fort ut at det var bare å kaste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 27, 2010 (endret) Det er helt riktig, for jeg har aldri sett et så voldtatt senkesett før.Defekte ringer, defekt fjærbein pga egenmekk og justeringsklossene montert opp/ned bak... Når jeg til og med kjøper settet tilbake fra deg så blir jeg matlei av det ustanselige sytingen om at FK er no dritt. Jeg advarer samtlige som du skal kjøpe noe av om å styre unna, for du er vel det som vi forhandlere kaller en "problemkunde" som vet alt og kan alt best selv. Ha, snakker som om du har mistet vettet, igjen... Her trengs en forklaring, igjen! 1: Defekte ringer? Gjengen på dette drittsettet tålte ikke sin egens fjærs belastning da jeg skulle skru det ned. Har hatt 2 sett med KW tidligere og der har jeg skrudd opp og ned uten slike problemer. Klarte å ta gjengene med ren håndkraft! Fulgte ikke med bruksanvisning, så stod ingen sted at man IKKE må finne på å skru med spenn i fjæra. 2: Defekt fjærbein pga egenmek? Her må du forklare deg bedre for her vet jeg ikke hva du snakker om! Det første dårlige fjærbeinet hadde en klunkelyd, dvs at selve demperen lå "løst" inne i fjørbeinet. Egenmekk? Nei, her er det elendig jobb fra FK sin side. Erstatningsfjærbeinet jeg fikk av deg hadde annen innvendig dim, så hylsa på toppen passet ikke. (det komplette fjærbeinet jeg kjøpte av deg for 1500kr ble aldri montert, kjøpe det tilbake?) 3: Igjen, ingen bruksanvisning fulgte settet, og som du sikkert har fått med deg er det mulig å montere justeringklossene både oppe og nede. Monterer man det oppe, som er mest logisk, er dette altså feil på FK, men riktig på HR.... Forstå det den som kan... HVA kan forøvrig bli ødelagt ved å montere den oppe? 4: 1 stk defekt demper etter en vinter, denne demeren satt i det urørte fjærbeinet. Og ikke bare jeg som har problemer med dette, så Håkon, er det jeg som er vanskelig eller har FK et kvalitetsproblem. 5: Du solgte meg et sett som ikke var TUV godkjent til min bil.... Du kjøpte det tilbake for lusne 4000kr, burde krevd deg for hele 7100kr, for makan til drittsett har jeg aldri vært borti! Og skal du forsøke å sensurere negativ omtale om deg og FK i og med at du mener jeg "ustanselige syter" over dette. Jeg legger inn mine negative erfaringer med FK, ikke mer, ikke mindre. Men hver gang noen har spørsmål ang kvalitet på FK kommer jeg til å svare, tro du meg, jeg skal bistå med mine erfaringer til uvitende forumvenner. "Jeg advarer samtlige som du skal kjøpe noe av om å styre unna, for du er vel det som vi forhandlere kaller en "problemkunde" som vet alt og kan alt best selv" Ja, denne sender jeg rett tilbake Kundeservicen var bra ved kjøp, og 1. gang jeg klagde, men etter det var servicen elendig! Vil herved advare folk i å kjøpe FK fra deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 27, 2010 jeg har selv sett på dette settet da jeg hørte med håkon om å få kjøpe det av han for en billig penge. men fant fort ut at det var bare å kaste. Hva var galt med det? Var kun den ene demperen som var defekt da jeg leverte det tilbake. Manglet de skruene som holder justeringsklossen på plass bak, men det var det. Og ja, var vel også noe fremtredende rust på skruene på "kyllingbeina". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 27, 2010 Trenger ikke bruke mye sunn fornuft for å forstå at en demper som ikke har støvmansjett vil (innen kort tid) få lekkasje og blir derfor defekt! Det fungerer sikkert greit i mange andre land, men på norske vinterveier med mye salt og grus er dette ubrukelig i mine øyne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 27, 2010 Ha, snakker som om du har mistet vettet, igjen... Her trenge en forklaring, igjen! 1: Defekte ringer? Gjengen på dette drittsettet tålte ikke sin egens fjærs belastning da jeg skulle skru det ned. Har hatt 2 sett med KW tidligere og der har jeg skrudd opp og ned uten slike problemer. Klarte å ta gjengene med ren håndkraft! Fulgte ikke med bruksanvisning, så stod ingen sted at man IKKE må finne på å skru med spenn i fjæra. 2: Defekt fjærbein pga egenmek? Her må du forklare deg bedre for her vet jeg ikke hva du snakker om! Det første dårlige fjærbeinet hadde en klunkelyd, dvs at selve demperen lå "løst" inne i fjørbeinet. Egenmekk? Nei, her er det elendig jobb fra FK sin side. Erstatningsfjærbeinet jeg fikk av deg hadde annen innvendig dim, så hylsa på toppen passet ikke. (det komplette fjærbeinet jeg kjøpte av deg for 1500kr ble aldri montert, kjøpe det tilbake?) 3: Igjen, ingen bruksanvisning fulgte settet, og som du sikkert har fått med deg er det mulig å montere justeringklossene både oppe og nede. Monterer man det oppe, som er mest logisk, er dette altså feil på FK, men riktig på HR.... Forstå det den som kan... HVA kan forøvrig bli ødelagt ved å montere den oppe? 4: 1 stk defekt demper etter en vinter, denne demeren satt i det urørte fjærbeinet. Og ikke bare jeg som har problemer med dette, så Håkon, er det jeg som er vanskelig eller har FK et kvalitetsproblem. 5: Du solgte meg et sett som ikke var TUV godkjent til min bil.... Du kjøpte det tilbake for lusne 4000kr, burde krevd deg for hele 7100kr, for makan til drittsett har jeg aldri vært borti! Og skal du forsøke å sensurere negativ omtale om deg og FK i og med at du mener jeg "ustanselige syter" over dette. Jeg legger inn mine negative erfaringer med FK, ikke mer, ikke mindre. "Jeg advarer samtlige som du skal kjøpe noe av om å styre unna, for du er vel det som vi forhandlere kaller en "problemkunde" som vet alt og kan alt best selv" Ja, denne sender jeg rett tilbake Kundeservicen var bra ved kjøp, og 1. gang jeg klagde, men etter det var servicen elendig! Vil herved advare folk i å kjøpe FK fra deg! Fint da er folk advart... Er vel en gjennomgående historie at du har hatt problemer med de aller meste du har kjøpt noe hos, være seg hus, bil eller whatever annet. Så kan du advare mot meg eller FK så mye du vil, jeg tror 234 positive itradere her på forumet sier det aller meste. JEG stiller opp for mine kunder, JEG gjør alt som står i min makt for at ting skal bli riktig. Så har man noen utskudd som det ikke nytter å gjøre noe som helst for, for uansett så er det galt. Du forlangte 4000,- for settet, så det betalte jeg. Hørte aldri at det var for lite? I forhold til stand ved tilbakelevering så var det ikke verdt en dritt og ligger nå på dynga. SÅ ødelagt var det, var det FK sin feil eller en hobbymekker fra Drammen? Ikke vet jeg... Jeg har solgt sikkert 1000 FK sett siden jeg begynte med disse, de få reklamasjoner som kommer tar jeg på strak arm uten diskusjon selv om jeg vet at de fleste senker mer enn hva som er innen for fabrikantens krav. Jeg har aldri hatt så mye problemer med et sett som med ditt,,, Tilfeldig? Neppe... Du klager på Tuv, det ordna vel FK opp i. Du sier at JEG solgte deg et sett som ikke var godkjent til din bil, vel det var det settet jeg fikk oppgitt passet fra FK. Og IGJEN så ordnet FK med papirer. Riktig eller feil? Drittsettet tålte ikke sin egen belastning av fjæra? Vel, på rustfrie sett uansett merke så er legeringen ikke like sterk som legeringen på de galvaniserte. Men jeg har aldri opplevd at dette har skjedd meg, eller andre i min omgangskrets forøvrig. Og der kjører de fleste på FK. Kan det ikke da hende at det er du som gjør noe feil? Ikke? Ikke snakk om? Nei Petter, dette gidder jeg ikke. Du får klage så mye du vil på både meg og FK for jeg tviler på at noen tar deg særlig seriøst uansett. God bedring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 27, 2010 Trenger ikke bruke mye sunn fornuft for å forstå at en demper som ikke har støvmansjett vil (innen kort tid) få lekkasje og blir derfor defekt!Det fungerer sikkert greit i mange andre land, men på norske vinterveier med mye salt og grus er dette ubrukelig i mine øyne! Rart at du sier det, for jeg har ikke mere reklamsjoner på disse settene enn TA Technix som har støvmanskjetter. Har du en god forklaring på det også? Tror du ikke det kommer dritt inn bakom støvkappene, som istedet for å falle av blir værende inni støvkappene. Synser du nå eller har du noe teknisk dokumentasjon på de påstandene du fremhever her? Bare spør jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 27, 2010 Rart at du sier det, for jeg har ikke mere reklamsjoner på disse settene enn TA Technix som har støvmanskjetter. Har du en god forklaring på det også? Tror du ikke det kommer dritt inn bakom støvkappene, som istedet for å falle av blir værende inni støvkappene. Synser du nå eller har du noe teknisk dokumentasjon på de påstandene du fremhever her? Bare spør jeg... Vell, jeg har naturligvis ingen innsikt i dine reklamsjoner osv, skriver på generell basis og har ingen grunn til å "skyte" deg i denne sammenheng. Har ikke hatt FK, men regner ikke med at de i motsettning til jamex og diverse andre "no-name" sett bruker super-simmerringer som støter vekk dritt/vann og derfor ikke trenger beskyttelse. Hele poenget med en støvmansjett på en støtdemper er at dritten ikke skal kunne komme inn til simmerringen, kommer det dritt inn er derfor denne tettningen ikke inntakt eller feilmontert. Hvis det skulle være helt bortkastet å ha en slik beskyttelse hadde vell de fleste bilprodusenter lat være å ha dette montert på bilene fra fabrikk, eller? Det er vell heller ikke uten grunn at det er støvmansjetter på drivledd, tannstenger, bærekuler f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 27, 2010 Vell, jeg har naturligvis ingen innsikt i dine reklamsjoner osv, skriver på generell basis og har ingen grunn til å "skyte" deg i denne sammenheng.Har ikke hatt FK, men regner ikke med at de i motsettning til jamex og diverse andre "no-name" sett bruker super-simmerringer som støter vekk dritt/vann og derfor ikke trenger beskyttelse. Hele poenget med en støvmansjett er at dritten ikke skal kunne komme inn til simmerringen, kommer det dritt inn er derfor denne tettningen ikke inntakt eller feilmontert. Hvis det skulle være helt bortkastet å ha en slik beskyttelse hadde vell de fleste bilprodusenter lat være å ha dette montert på bilene fra fabrikk, eller? Det er vell heller ikke uten grunn at det er støvmansjetter på drivledd, tannstenger, bærekuler f.eks? Det er ingen støvmanskjetter som er tette slik som på drivledd, bærekuler etc. FK sine er sett er bygd for å brukes uten støvmanskjetter, jeg spurte faktisk den siste exportsjefen hos FK ang. dette og han sa at erfaringsmessig var det best uten mansjetter. Nettopp pga at driten ikke ble liggende å gjære inne i mansjetten. I forhold til de reklamasjoner jeg har på FK opp mot andre merker som feks TA så er det minimalt i forhold til antall sett som er solgt. De fleste reklamasjoner jeg har hatt på FK VET jeg at det er blitt senket mer enn det som produsenten og Tüv oppgir. Men for å yte service så tar jeg den utgiften også... Nå skal det sies at det ikke er mye reklamsjoner på senkesettene jeg selger, jeg tipper et par tre tilfeller pr. mnd. på alle merkene til sammen. Og jeg selger ikke 2 sett i uka, jeg selger 60 sett. Så prosentvis er det ikke mye å snakke om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 27, 2010 Må bare få skyte inn noe her siden tråden gikk litt fra dempere til Håkon. Jeg kan ikke annet enn å skryte av servicen han gir. Jeg har ikke kjøpt FK settet mitt hos han engang. Men når jeg fikk litt problemer sist med bump stops så stilte han opp og fikset problemet for meg og jeg betalte ikke en krone for det engang. Det kaller jeg service det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 27, 2010 Tror nok mange demper-"havari" har bakgrunn i altfor mye senk slik at demperne bunner. Da lever de ikke lenge.....hvor mange har ikke montert gewinde å pilla vekk hjelpefjærer og skrudd helt i bunn . Man bør ikke forvente at en støtdemper lever lenge da når den bunner omtrent konstant. Gewinde i Norge på salta vinterveier krever mye pleie og vedlikehold for at de skal holde seg brukbare,har sett altfor mange gewinde som har blitt montert på våren,kjørt med hele sommer,høst og vinter uten å bli gjort noe med. Da lever de ikke lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 28, 2010 Hva var galt med det? Var kun den ene demperen som var defekt da jeg leverte det tilbake. Manglet de skruene som holder justeringsklossen på plass bak, men det var det. Og ja, var vel også noe fremtredende rust på skruene på "kyllingbeina". jeg quoter deg fra innlegget ditt over. Hva var galt med det? 1: Defekte ringer? Gjengen på dette drittsettet tålte ikke sin egens fjærs belastning da jeg skulle skru det ned. Klarte å ta gjengene med ren håndkraft! Fulgte ikke med bruksanvisning, så stod ingen sted at man IKKE må finne på å skru med spenn i fjæra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 28, 2010 Hehe, da har han vist deg et annet sett Fjærbeinet med de defekte gjengene er kastet, fjærbeienene som jeg sendte tilbake var et erstatningsfjærbein og et som fulgte med i første levering. Den defekte demperen stod i det fjærbeinet som fulgte med i den første leveringen. Fjærbeinet jeg kjøpte for 1500kr står her hos meg. Så hva han har vist deg er for meg ukjent. Etter jeg tok gjengene i det ene fjærbeienet justerte jeg ikke noe på noen av de andre. De var like urørt som da de kom ut av esken. Må også slenge inn at mitt var ikke justert lavere enn TUVen sa, fikk det til slutt godkjent innenfor kravene. Alt kan leses her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=116697&page=82 De som var defekt da jeg leverte det tilbake var kun den ene demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 28, 2010 Fint da er folk advart... Ja, håper da det Er vel en gjennomgående historie at du har hatt problemer med de aller meste du har kjøpt noe hos, være seg hus, bil eller whatever annet. Ok, prosjekt "sverte kunden" er i gang? Disse påstandene må du nok uttdype noe mer! Så kan du advare mot meg eller FK så mye du vil, jeg tror 234 positive itradere her på forumet sier det aller meste. Vil tro det er mye mer klager på FK en det som kommer frem, men som en som deg som selger slikt er vel du interessert i å kvele all negativ omtale. JEG stiller opp for mine kunder, JEG gjør alt som står i min makt for at ting skal bli riktig. Så har man noen utskudd som det ikke nytter å gjøre noe som helst for, for uansett så er det galt. Ja, du gjorde det i begynnelsen, men så plutselig var serviceavdelingen stengt.... Også flott at du kaller kundene dine utskudd, sier vel en del om deg som person... Du forlangte 4000,- for settet, så det betalte jeg. Hørte aldri at det var for lite? I forhold til stand ved tilbakelevering så var det ikke verdt en dritt og ligger nå på dynga. SÅ ødelagt var det, var det FK sin feil eller en hobbymekker fra Drammen? Ikke vet jeg... Prøvde å selge det for 4000kr, med deet nye fjærbeienet jeg kjøpte av deg, men dette var før jeg visste at den ene demperen hadde tatt kvelden. For å bli kvitt settete var det ok, hadde jeg forsøkt å få tilbake alt hadde du sikkert ikke vært enig i det? Jeg har solgt sikkert 1000 FK sett siden jeg begynte med disse, de få reklamasjoner som kommer tar jeg på strak arm uten diskusjon selv om jeg vet at de fleste senker mer enn hva som er innen for fabrikantens krav. Jeg har aldri hatt så mye problemer med et sett som med ditt,,, Tilfeldig? Neppe... Det vet jeg ingen ting om, og tviler vel på at du hadde innrømmet at du har problem med kvaliteten på FK. Du klager på Tuv, det ordna vel FK opp i. Du sier at JEG solgte deg et sett som ikke var godkjent til din bil, vel det var det settet jeg fikk oppgitt passet fra FK. Og IGJEN så ordnet FK med papirer. Riktig eller feil? Ja, det var vel deg jeg kjøpte det av? Undersøkte med deg om du kunne skaffe riktig TUV til meg, men fikk aldri det. Det brevet jeg fikk av Lars måtte jeg selv skaffe. Og da hadde jeg allerede skrevet MANGE mailer med Carlos. Han skjønte jo ingen ting. Påstod at FWD og 4motion var det samme osv. Drittsettet tålte ikke sin egen belastning av fjæra? Vel, på rustfrie sett uansett merke så er legeringen ikke like sterk som legeringen på de galvaniserte. Fint vi er enige Men siden jeg ikke er ekspert på legeringer kan ikke jeg vite at rustfrie er ikke like sterk som galvanisert. Det ble jo forøvrig opplyst til meg på et senere tidpunkt at jeg ikke måtte justere med spenn i fjæra og at du deretter skulle advare kundene dine om dette. Men jeg har aldri opplevd at dette har skjedd meg, eller andre i min omgangskrets forøvrig. Og der kjører de fleste på FK. Kan det ikke da hende at det er du som gjør noe feil? Ikke? Ikke snakk om? Nei Petter, dette gidder jeg ikke. Du får klage så mye du vil på både meg og FK for jeg tviler på at noen tar deg særlig seriøst uansett. God bedring... Heheh, joda, folk danner seg vel egne meninger håper jeg. Jeg kan uasett bare si at kvaliteten på FK kontra KW er som natt og dag. Hadde NULL problem med KW, masse med FK. Er det meg eller settene det er noe galt med? Men man får vel det man betaler for.... Blir spennende å se i fremtiden hvor mange FK sett som tar kvelden. Og jeg hadde ALDRI problem med "feilmontert" bakre justeringsblokk. Det eneste som fakstisk var ok med dette settet var på min bil det bakre oppsettet. Ingen klunking, ingen defekte deler. Foran derimot.... Ha en fin dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 28, 2010 de la ned i 2008. har snakka med han som drev det.. typisk Okay.. da er det vel bare hjemmesidene og mailadressen som fortsatt er aktivt under et annet firma, for jeg handlet der for noen uker siden uten problemer. Ellers er jeg godt fornøyd med mitt FK Silverline X. Eneste jeg har å utsette på FK er at det var pakket feil fjærer i pakken fra FK og inn til leverandør. Kjartan hos Quality Autoimport ordnet dette kjapt så jeg fikk opp riktige fjærer fra tyskland på noen dager. Nå har ikke jeg montert coiloverene selv, men fikk inntrykk av at monteringen ikke var noe problem og så lenge man bruker hodet og rengjør gjengene godt før man begynner å justere etter en møkkete vinter, så går det nok greit å la være ødelegge justeringsringene også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 28, 2010 Hva slags dempere er det i X versjonen? Koni? Har tidligere kjørt 3er Golf med gule koni og de tålte skamsenk og hard bruk i mange år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 28, 2010 Hehe, da har han vist deg et annet sett Fjærbeinet med de defekte gjengene er kastet, fjærbeienene som jeg sendte tilbake var et erstatningsfjærbein og et som fulgte med i første levering. Den defekte demperen stod i det fjærbeinet som fulgte med i den første leveringen. Fjærbeinet jeg kjøpte for 1500kr står her hos meg. Så hva han har vist deg er for meg ukjent. Etter jeg tok gjengene i det ene fjærbeienet justerte jeg ikke noe på noen av de andre. De var like urørt som da de kom ut av esken. Må også slenge inn at mitt var ikke justert lavere enn TUVen sa, fikk det til slutt godkjent innenfor kravene. Alt kan leses her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=116697&page=82 De som var defekt da jeg leverte det tilbake var kun den ene demperen. Det er bare et sett som jeg har tatt tilbake noensinne fra FK, og det er ditt. Så slutt og jug... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 28, 2010 Det er bare et sett som jeg har tatt tilbake noensinne fra FK, og det er ditt. Så slutt og jug... Det er din påstand ja! Hvis der er noen som lyver her er det deg Håkon! Så beleilig at du har kastet dette settet da... Merkelig at du ikke sendte det til FK og fikk nytt på garantien? Hva var feil med settet jeg sendte deg?? Var det defekte gjenger på settet du fikk av meg? Nei nå får du faan meg skjerpe deg, jeg har ikke jugd eller fortalt usannheter om dette settet! Manglet kun 2 skruer i dette settet da jeg sendte det tilbake, ellers så var alt der, og det eneste som var defekt var demperen i ene fjærbeient. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 28, 2010 Ja, håper da det Ok, prosjekt "sverte kunden" er i gang? Disse påstandene må du nok uttdype noe mer! Er ikke snakk om å sverte, men å fortelle MIN versjon. Det er bestandig to sider av en sak, ikke sant? Jeg er vel ikke akkurat kjent for å sverte kunder er jeg vel? Vil tro det er mye mer klager på FK en det som kommer frem, men som en som deg som selger slikt er vel du interessert i å kvele all negativ omtale. Nei, på Highsport og Silverline settene er omtrent ikke reklamsjoner. Har hatt en denne måneden. Ja, du gjorde det i begynnelsen, men så plutselig var serviceavdelingen stengt.... Også flott at du kaller kundene dine utskudd, sier vel en del om deg som person... Jasså, så serviceavdelingen var stengt. Var sikkert derfor jeg tok opp en erstattningsdemper til deg uten å mukke også? Ja, den ligger her enda. Prøvde å selge det for 4000kr, med deet nye fjærbeienet jeg kjøpte av deg, men dette var før jeg visste at den ene demperen hadde tatt kvelden. For å bli kvitt settete var det ok, hadde jeg forsøkt å få tilbake alt hadde du sikkert ikke vært enig i det? Igjen, ny demper lå her hos meg hele tiden og det visste du. Men jeg valgte å kjøpe det tilbake så andre ikke skulle bli plaget med det settet som du hadde ødelagt. Det vet jeg ingen ting om, og tviler vel på at du hadde innrømmet at du har problem med kvaliteten på FK. Det er ikke mer problemer med FK enn med andre merker, at dempere ryker skjer jo på alle andre sett også. Det kan komme av flere ting, blant annet feilakig bruk men også produksjon feil. Ja, det var vel deg jeg kjøpte det av?Undersøkte med deg om du kunne skaffe riktig TUV til meg, men fikk aldri det. Det brevet jeg fikk av Lars måtte jeg selv skaffe. Og da hadde jeg allerede skrevet MANGE mailer med Carlos. Han skjønte jo ingen ting. Påstod at FWD og 4motion var det samme osv. Nei fordi du ikke hadde til å vente, og her er vi tilbake til at "JEG VET BEST" når du tar kontakt direkte med FK og enda påstår at de er dumme. Ja, det kan gå litt fort i svinga der nede også i forhold til Tüv. men de ordna opp ikke sant? Fint vi er enige Men siden jeg ikke er ekspert på legeringer kan ikke jeg vite at rustfrie er ikke like sterk som galvanisert.Det ble jo forøvrig opplyst til meg på et senere tidpunkt at jeg ikke måtte justere med spenn i fjæra og at du deretter skulle advare kundene dine om dette. Det er jo litt rart at du greier det sånn helt uten videre, noe som jeg aldri har opplevd på mine sett? Rart du ikke er ekspert her, du fremtrer jo som ekspert på alle andre områder ellers? Heheh, joda, folk danner seg vel egne meninger håper jeg. Jeg kan uasett bare si at kvaliteten på FK kontra KW er som natt og dag. Hadde NULL problem med KW, masse med FK. Er det meg eller settene det er noe galt med? Men man får vel det man betaler for.... Blir spennende å se i fremtiden hvor mange FK sett som tar kvelden. Ja, jeg tror folk danner seg noen meninger. Siden du spør om det er deg eller settene så satser jeg på førstnevnte, det har jeg jo selv erfart hvordan utviklet seg. Det kommer helt sikkert til å ryke flere dempere fra FK, men siden det er garanti på dem er jo ikke det noe problem? Når det gjelder at ringer ryker så har jeg ikke sendt ut nye ringer til andre kunder på 3 mnd så problemet er ikke så stort merkelig nok... Og jeg hadde ALDRI problem med "feilmontert" bakre justeringsblokk. Det eneste som fakstisk var ok med dette settet var på min bil det bakre oppsettet. Ingen klunking, ingen defekte deler. Foran derimot.... Nei? Bortsett på at du klaget på klunking? Glemt det? Selvgjort er velgjort og det tror jeg passer bra med beskrivelsen her. Ha en fin dag Det skal jeg, vær du sikker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 28, 2010 Det er din påstand ja! Hvis der er noen som lyver her er det deg Håkon! Så beleilig at du har kastet dette settet da... Merkelig at du ikke sendte det til FK og fikk nytt på garantien? Hva var feil med settet jeg sendte deg?? Var det defekte gjenger på settet du fikk av meg? Nei nå får du faan meg skjerpe deg, jeg har ikke jugd eller fortalt usannheter om dette settet! Manglet kun 2 skruer i dette settet da jeg sendte det tilbake, ellers så var alt der, og det eneste som var defekt var demperen i ene fjærbeient. Åja, så nå var det bare en defekt demper som var på problemet med drittsettet? Kan du være så snill og bestemme deg? Du motsier jo deg selv Petter, men jeg stopper her så får du sitte å kverulere på dette videre. JEG har andre kunder å ta meg av som faktisk setter pris på den jobben jeg gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 28, 2010 Å herregud da mann! Når du fikk det tilbake så var det kun en defekt demper ja. Har jeg sagt noe mer med unntak for 2 skruer som manglet? Du sende meg erstatningsfjærbein, gjengene ble ødelagt på det ene fjærbeienet vettu! Dette kastet jeg. Det fjærbeienet jeg kjøpte av deg for 1500kr, (fikk ikke kvittering på det engang!) står her ubrukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 28, 2010 Å herregud da mann! Når du fikk det tilbake så var det kun en defekt demper ja. Har jeg sagt noe mer med unntak for 2 skruer som manglet? Du sende meg erstatningsfjærbein, gjengene ble ødelagt på det ene fjærbeienet vettu! Dette kastet jeg. Det fjærbeienet jeg kjøpte av deg for 1500kr, (fikk ikke kvittering på det engang!) står her ubrukt. Så det det hele koker ned til her er at du vil at jeg skal kjøpe tilbake fjærbeinet som du har liggende? Ja, og du fikk det erstatningsfjærbeinet også ikke sant, sammen med ringene uten å måtte betale for det. Stemmer ikke det også? Det fjærbeinet som du ødela skulle jeg egentlig ha hatt tilbake, for å sendt det til FK som reklamsjon. Men du kasta altså det... Kvittering har jeg på pc'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet April 28, 2010 Er ikke snakk om å sverte, men å fortelle MIN versjon. Det er bestandig to sider av en sak, ikke sant? Jeg er vel ikke akkurat kjent for å sverte kunder er jeg vel? Hva du er kjent eller ikke kjent for er meg likegyldig, men i dette tilfellet prøver du iherdig... Nei, på Highsport og Silverline settene er omtrent ikke reklamsjoner. Har hatt en denne måneden. Igjen, dine ord som ikke kan bekreftes. Hadde det vært tilfelle at du hadde fått 10 sett i retur hadde du sikkert fortsatt kun sagt du fikk et i retur.... Jasså, så serviceavdelingen var stengt. Var sikkert derfor jeg tok opp en erstattningsdemper til deg uten å mukke også? Ja, den ligger her enda. Da kunne du ha byttet innmaten og solgt det videre. Var jo kun det som var defekt, så hvorfor du kastet det? Igjen, ny demper lå her hos meg hele tiden og det visste du. Men jeg valgte å kjøpe det tilbake så andre ikke skulle bli plaget med det settet som du hadde ødelagt. Jeg ødela aldri noe ved det settet du fikk i retur, det fjærbeinet som ble ødelagt tålte ikke å bli justert! Igjen, da kunne du ha byttet innmaten og solgt det videre. Var jo kun det som var defekt, så hvorfor du kastet det? Det er ikke mer problemer med FK enn med andre merker, at dempere ryker skjer jo på alle andre sett også. Det kan komme av flere ting, blant annet feilakig bruk men også produksjon feil. Ja, enig i det. Her snakker jeg om mine erfaringer med FK og KW. Nei fordi du ikke hadde til å vente, og her er vi tilbake til at "JEG VET BEST" når du tar kontakt direkte med FK og enda påstår at de er dumme. Ja, det kan gå litt fort i svinga der nede også i forhold til Tüv. men de ordna opp ikke sant? Jeg spurte deg om det var greit for deg at jeg tok kontakt med FK fordi jeg ikke kom noe vei med deg. Du hr jo selv sagt at du har hatt problem med Carlos, det samme har jeg. Fikk bare masse svada svar, og fikk tilsendt masse TUV papier der alle var feil. Brukte ca 6 uker på å få dett godkjent og det var først etter at jeg ringte Lars Vollbreck (?) hos FK at dette ordnet seg. BT sa at dette skulle egentlig ikke gå, men siden det hadde vært så mye styr så skulle han være grei. Det er jo litt rart at du greier det sånn helt uten videre, noe som jeg aldri har opplevd på mine sett? Rart du ikke er ekspert her, du fremtrer jo som ekspert på alle andre områder ellers? Hva er du snakker om mann? Nei? Bortsett på at du klaget på klunking? Glemt det?Selvgjort er velgjort og det tror jeg passer bra med beskrivelsen her. Har da aldri hatt klunking bak jeg, nå kobler du feil! Er mange andre her på forumet som har hatt klunkelyd fra bakstillingen, men dette problemet hadde aldri jeg. Jeg hadde klunkelyd forran, noe som heller ikke er ukjent på FK. Joachim var feks en jeg har fått med meg som hadde samme problem. Kjøpte til og med nytt fjærbeinslager fordi jeg trodde det var det som lagde lyden, men det var demperen/fjærbeinet. Lyden var ikke ulik denne, men svakere: Edit: mer slik: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet April 28, 2010 Så det det hele koker ned til her er at du vil at jeg skal kjøpe tilbake fjærbeinet som du har liggende? Ja, og du fikk det erstatningsfjærbeinet også ikke sant, sammen med ringene uten å måtte betale for det. Stemmer ikke det også? Det fjærbeinet som du ødela skulle jeg egentlig ha hatt tilbake, for å sendt det til FK som reklamsjon. Men du kasta altså det... Kvittering har jeg på pc'n... Nei, det vil jeg ikke. Har salgstråd på forumet... Ja, jeg fikk det. Og det var bra service! Vet ikke nøyaktig når du fikk "nok", men det kan vel sikkert leses her et sted: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=116697&page=82 "Du vet at jeg måtte kjøpe nytt fjærbein fordi det du sendte meg første gangen ikke passet i og med at innvendig diameter på fjærbein ikke stemte med tykkelse på den den demperen og pakning jeg allerede hadde. Og istedet for å være dust å kreve enda et nytt fjærbein så kjøpte jeg for 1500kr ny komplett inkl demper." Jeg fikk det første ertatningsbeinet, men du nevnet aldri noe om at du trengte det defekte i retur. Ja, jeg kastet det, samme som du gjorde med hele settet istedet for å sende det i retur.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet April 28, 2010 Nei, det vil jeg ikke. Har salgstråd på forumet... Ja, jeg fikk det. Og det var bra service! Vet ikke nøyaktig når du fikk "nok", men det kan vel sikkert leses her et sted: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=116697&page=82 "Du vet at jeg måtte kjøpe nytt fjærbein fordi det du sendte meg første gangen ikke passet i og med at innvendig diameter på fjærbein ikke stemte med tykkelse på den den demperen og pakning jeg allerede hadde. Og istedet for å være dust å kreve enda et nytt fjærbein så kjøpte jeg for 1500kr ny komplett inkl demper." Jeg fikk det første ertatningsbeinet, men du nevnet aldri noe om at du trengte det defekte i retur. Ja, jeg kastet det, samme som du gjorde med hele settet istedet for å sende det i retur.... Bare for å understreke din framgangsmåte med dette settet: Carlos Minon er soppen ja, makan til dårlig kundebehandling skal man lete lenge etter Synes egentlig det taler for seg selv hvordan du omtaler andre personer. Det drøyeste er jo at du prøver å prakke på andre settet du hadde ødelagt, til og med til biler som dette settet ikke var beregnet for prøvde du å selge til. Derfor kjøpte jeg det tilbake, så ikke andre skulle gå fem på. Jeg trodde helt ærlig at settet ikke var så ille før jeg mottok det, jeg tviler på at FK hadde godtatt noen som helst form for reklamsjon på dette da det bar tydelig preg av "egne" løsninger ved montering. Derfor gadd jeg ikke bruke tid på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet April 28, 2010 (endret) Bare for å understreke din framgangsmåte med dette settet: Ja, hva ser du på som feil her? Synes egentlig det taler for seg selv hvordan du omtaler andre personer.Det drøyeste er jo at du prøver å prakke på andre settet du hadde ødelagt, til og med til biler som dette settet ikke var beregnet for prøvde du å selge til. Derfor kjøpte jeg det tilbake, så ikke andre skulle gå fem på. Jeg trodde helt ærlig at settet ikke var så ille før jeg mottok det, jeg tviler på at FK hadde godtatt noen som helst form for reklamsjon på dette da det bar tydelig preg av "egne" løsninger ved montering. Derfor gadd jeg ikke bruke tid på det. Hehe, stein i klasshus ja Hva kalte du meg tidligere i denne tråden? Så har man noen utskudd som det ikke nytter å gjøre noe som helst for, for uansett så er det galt. Hvor mange mail jeg og Carlos sendte frem og tilbake husker jeg ikke akkurat nå, men det var MANGE, og hver gang fikk jeg flyktige og svadasvar, han misforsod alt. Lars forstod alt med en gang og svarte saklig. Nå lyver du igjen! Jeg har TUV på at dette settet passer både på R32 og mange andre FWD modeller. Det var du som sa i den tråden at det ikke passet, mens carlos skrev til meg at det passet. Prøver jeg da å selge noen et sett som ikke passer bilen deres? Kanskje du opererer slik (R32 sett til min tdi) , men slikt gjør ikke jeg! Hva slags tegn på "egne" løsninger var dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...