Er denne demperen defekt? FK Silverline

Anbefalte innlegg

Ja, hva ser du på som feil her?

Hehe, stein i klasshus ja ;) Hva kalte du meg tidligere i denne tråden?

Nå lyver du igjen! Jeg har TUV på at dette settet passer både på R32 og mange andre FWD modeller. Det var du som sa i den tråden at det ikke passet, mens carlos skrev til meg at det passet. Prøver jeg da å selge noen et sett som ikke passer bilen deres? Kanskje du opererer slik (R32 sett til min tdi) , men slikt gjør ikke jeg!

Hva slags tegn på "egne" løsninger var dette?

Jeg vet ikke helt hvem som lyver her...

Hvorfor hører du på Carlos, han er jo bare en sopp i følge deg?

Det er jo en grunn til at 4motion settet koster noe mer enn fwd settet.

Men jeg tror vi stopper der, før en moderator stopper dette.

Bare for å oppsummere litt av du måtte ha ekstra for å få dette på bilen:

- Et sett nye ringer foran (4stk)

- Et nytt fjærbein

- ENDA et nytt fjærbein som du hadde skamvett nok til å betale selv.

- En demper, ja det er reklamsjon så det er greit

- Feil montering av justeringsskåler bak.

Jeg har forøvrig solgt x-antall FK Coilovers til Golf 5, Touran etc og ingen har hatt de problemene foran som du beskriver. Ja, noen dempere har røket men det er slikt som skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem som lyver her...

Hvorfor hører du på Carlos, han er jo bare en sopp i følge deg?

Det er jo en grunn til at 4motion settet koster noe mer enn fwd settet.

Men jeg tror vi stopper der, før en moderator stopper dette.

Bare for å oppsummere litt av du måtte ha ekstra for å få dette på bilen:

- Et sett nye ringer foran (4stk)

- Et nytt fjærbein

- En demper, ja det er reklamsjon så det er greit

Joda, det er du som lyver, jeg har mitt på det tørre!

Har vært dønn ærlig og fortalt hele sannheten ang dette settet og transaksjonen.

Kan ikke helt skjønne hvorfor jeg skulle lyve?

Han er den som svarer hvis du sender mail til FK, hadde jeg hatt mulighet til å maile noen adre hadde jeg absolutt gjort det!

Stemmer bra den oppsumeringen!

- Et sett nye ringer foran (4stk).
Trengte kun til ene siden, men du sendte til begge. Opplyste da at det ikke måtte være spenn i fjæra ved justering. Men da var det allerede for sent, gjengene på fjærbeienet var defekte.
- Et nytt fjærbein.
Ja, med feil innvendig diameter så pakningen under hylsa på toppen av demperen ikke fikk plass. Måtte lage til egen pakning, men ble ikke kvitt klunkelyden.
Ja, for ikke å være helt dust å kreve enda et nytt fjærbein gratis. Burde ha gjort det fordi det du sendet var egnetlig feil. Les forrige punkt!
- En demper, ja det er reklamsjon så det er greit.
Stemmer, lekkasje etter en vinter med BT godkjent høyde.
Har enda ikke fått svar på hvorfor det er feil å montere den oppe.

Tok den eller bilen skade av det? Godkjent på BT ble den hverfall og jeg hadde ingen ulyder eller lign bak.

Så ingen andre har hatt defekte justeringsringer, og ingen andre har hatt klunkelyder?

Kan av disse punktene egentlig ikke se hvorfor du plutselig ble så negativ....

Tok litt av dette nå, kanskje en moderator kunne flyttet dette til et litt mer passende sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange mail jeg og Carlos sendte frem og tilbake husker jeg ikke akkurat nå, men det var MANGE, og hver gang fikk jeg flyktige og svadasvar, han misforsod alt.

ikke for å være negativ eller noe nå men du sier at han ga deg svadasvar. han missforsto alt. da får jeg spørsmålet om hvordan du ordlegger deg. visst han missforstår så er det jo rimelig naturlig at du ser på svarene som svada. HALLO..... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet om demperen er defekt er vel besvart... Så da stopper vi der.

Kranglingen kan dere ta på PM, eller på tlf...:) Denne tråden blir sikkert 100 sider, da dere tyderligvis ikke blir enige. Så nå stopper vi her....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være negativ eller noe HALLO..... : bh :

??

Okay... Vanlig ville vel vært å spørre om jeg kunne ordlagt meg på en annen måte eller noe?

Hvis det er noe en kunde spør etter og jeg ikke skjønner hva han mener så gir ikke jeg svadasvar, men stiller han spørsmål for å finne ut hva han lurer på.

Blir litt klipp og lim nå:

Emnefeltet i mailen sa følgende: TUV for Golf V 2.0 TDI 4motion

Spørsmål:

"Hello,

I have a FK Silverline adjustable lovering kit. But the TUV for this gewinde is for Golf V R32.

The norwegian goverment can not approve my car with this gewinde because of the wrong TUV.

Can you send me the correct TUV?

The springs on my car has the numbers: Front FK862 - rear FK1479 / FK 99 /2HA Blue. Front FK G85.

I have a new appointment with the guys that will check my car on the 28/9-09 so I need the correct TUV very soon.

I have tried to send FK a mail earlyer but I got no responce."

SVAR:

"Here it is, please proove it and inform me if that is right

The details are that what your kit contains"

Thanks

Regards

C. Minon

Fikk da TUV på forhjultrekk, jeg trengte til 4motion.

Prøve disse hos BT, men fikk nei hos dem.

Skev da nye mailer med carlos og fikk kun svar at FWD og 4-motion var det samme...

Fant da Lars:

spørsmål:

"Hello,

I have written some mails with Carlos Minon regarding TUV on FK Coilover Silverline for my 2005 Golf V 2.0 TDI 4motion.

I have TUV papers for the Golf V R32 (KWXVW12) and for VW Golf / Golf Plus / Jetta (FKVW16/25/26/33/34/43/48/49).

The TUV for R32 was wrong because it did not say in the papers that the coilover would be approved for the Golf V 2.0 TDI 4motion.

The TUV for VW Golf / Golf Plus / Jetta was wrong because it was for only front wheel drive cars.

I have tried to get minon to understand that both the TUV papers I have is wrong for my car but he say that the TUV for VW Golf / Golf Plus / Jetta is for 4motion.

I will send you the correspondance as a suppliment in this mail.

I hope you can help me with the right TUV becase my car will lose its licensplates if I do not come up with the right TUV before monday 28/9-09.

The coilovers has no value for me if the coilovers is impossible to approve on my car."

Dagen etter ringte jeg Lars, snakket med han en liten stund og dagen etter fikk jeg dette:

"Hello Petter,

enclosed the letter for you to print out. I will also send it to you with normal mail.

Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Lars Vollbrecht

Export Department

FK-Automotive GmbH

Im Kuchengrund 10

D-71522 Backnang/Germany

Telefon: + 49 7191 3275 190"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quality driver under navnet Bergen Bilelektronikk og var de som kjøpte opp Quality av Kjartan og driver det enda.

Jeg sendte deg vel en sånn slange som du skulle ha rundt fjærene, monterte du dem?

Ja, jeg vet at enkelte biler så er det mer problemer enn med andre hos FK. Men jeg har solgt ganske mange sett nå og er ikke nevneverdig plaget med reklamasjoner, bortsett fra noen lysenede eksempler.

Om du vil ha hjelp fra FK så tar du det gjennom en forhandler, ja og selv om du ikke hadde kjøpt settet av meg så kan jeg bistå med evt. reklamsjoner og problemer som måtte oppstå.

Men kan jo ikke akkurat si det er veldig fristende å bistå når du drar igang en slik tråd som dette uten i det hele tatt og spørre en autorisert forhandler.

Jeg er størst på FK i Norge, og kanskje i Norden og jeg vil at folk skal være fornøyd med FK sine produkter selv om FK kan være til de grader tungrodd til tider...

Hva er det du snakker om? Skal jeg spøre deg før jeg lager en tråd på forumet her og stiller et spørsmål om en demper som er fra FK , og som du tilfeldigvis importerer? Hehe..nå får du gi deg. Så hårsår kan du ikke være. Jeg valgte å ikke kontakte deg, da vi i utgangspunktet har en dårlig tone, av grunner jeg ikke helt forstår. Men sånn er nå det.

Ja jeg fikk slangen, og er takknemlig for det! Har dog ikke fått montert den enda. Ser egentlig ut som den er litt vel kort. Holder kaaanskje til 1 fjør. Får se på det ved bremseskifte, evnt om det blir bytte av demperne foran. Brått havner de på fyllinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du snakker om? Skal jeg spøre deg før jeg lager en tråd på forumet her og stiller et spørsmål om en demper som er fra FK , og som du tilfeldigvis importerer? Hehe..nå får du gi deg. Så hårsår kan du ikke være. Jeg valgte å ikke kontakte deg, da vi i utgangspunktet har en dårlig tone, av grunner jeg ikke helt forstår. Men sånn er nå det.

Ja jeg fikk slangen, og er takknemlig for det! Har dog ikke fått montert den enda. Ser egentlig ut som den er litt vel kort. Holder kaaanskje til 1 fjør. Får se på det ved bremseskifte, evnt om det blir bytte av demperne foran. Brått havner de på fyllinga.

Er overhodet ikke hårsår jeg, men det blir litt som om å legge ut masse negativt om VW/Audi for så å be en Møller-forhandler om hjelp. Det er jo lettere å spørre de som driver med dette til daglig enn å fortelle hele verden for et drittsett du har kjøpt? : rolleyes

Jeg sendte deg jo den slangen gratis også selv om du ikke hadde kjøpte settet hos meg. Vet ikke om jeg vil kalle det en dårlig tone. Har forresten en slange til liggende om det skulle bli knapt, men de skal jo bare dekke en runde på fjæra.

Om du hadde spurt/spør meg så har jeg ingen problemer med å bistå iforbindelse med reklamasjoner. Hadde forresten en kunde innom i dag som har kjørt 80 000 km på et FK sett så det ikke alle settene som er dårlige. Ja, på 4motion har det vært litt problemer bak med ulyder og at mutteren bak har tatt i drivknuten ved mye senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel ikke slengt en masse dritt her jeg. At noen får høre en erfaring er vel ikke noe stress. Den er jo fakta, som du selv sier. =)

Det er 2-3 runder av fjæra som gnikker, og hver runde er vel ca 20 cm. Hadde nok vært kjekt med en 70cm slange pr fjær. Da blir det nok gull. Hadde dog planer om å betale for slangen, men det er vel ikke helt der greia ligger.

Jeg spurte deg enkelt og greit om sånn ca leveringstid for denna slangen, og da fikk jeg huden full om at jeg masa og at jeg måtte da vite at denne enkle slangen ikke var hyllevare, og at det ville ta 3 måneder å skaffe den. Da hadde jeg kanskje tatt en tur på Tess i stedet, om jeg hadde visst dette tidligere. Var ikke verre enn det.

Man får jo ikke akkurat lyst til å handle et sted hvor man blir kjefta ned om man spør om leveringstid. Det blir ikke oppfatta som seriøst. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.