Bytte øvre bunnpanne Audi A6 2.5 tdi V6

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring med å bytte øvre bunnpannepakning på ovennevnte motor?

Ser at det lekker litt her, og tenkte jeg skulle bytte denne. er dette masse jobb og demontering eller er det en grei skuring?

Takker for alle tips og svar på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedre bunnpanne er grei skuring.

Deretter er det en del komponenter som må demonteres før øvre bunnpanne kan tas av, blant annet oljepumpe, balanseaksel, et drev, kjede og div oljerør. Såvidt jeg husker var det en liten haug med skruer på dette.

Aner ikke hvor lett det er å komme til når motor står i bilen. Når jeg har demontert dette med motor i bukk så har jeg tenkt at dette er mye mer å skru enn man tenker seg på forhånd, og jeg har håpet at jeg noen gang må skifte dette i min bil.

Balanseaksel må monteres korrekt ift veiv.

Se bildene i post 95 i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137574&page=7

Pass på at ikke veivhusventilasjonsfilteret er tett og bør skiftes. Forklaring og bilder finner du i bytte registerrem-tråden i samletråden for motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedre bunnpanne er grei skuring.

Deretter er det en del komponenter som må demonteres før øvre bunnpanne kan tas av, blant annet oljepumpe, balanseaksel, et drev, kjede og div oljerør. Såvidt jeg husker var det en liten haug med skruer på dette.

Aner ikke hvor lett det er å komme til når motor står i bilen. Når jeg har demontert dette med motor i bukk så har jeg tenkt at dette er mye mer å skru enn man tenker seg på forhånd, og jeg har håpet at jeg noen gang må skifte dette i min bil.

Balanseaksel må monteres korrekt ift veiv.

Se bildene i post 95 i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137574&page=7

Pass på at ikke veivhusventilasjonsfilteret er tett og bør skiftes. Forklaring og bilder finner du i bytte registerrem-tråden i samletråden for motoren.

Nedre er byttet da jeg trodde det var denne :) Veivhusvent.filteret er også byttet. Tittet så vidt på det, men lurte på om det var noen utvendige komponenter som måtte løsnes, eller om det kun er innvendig. Er litt skeptisk, men er vel bare å brette opp skjorteermene og håpe på det beste :D

hvis det er noen med erfaring så er det bare å dele ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.