spm om å ta ut motor Audi V8

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt nå, skal ta ut motoren fra min audi V8.

Trodde jeg hadde løsnet alle skruer for å få motoren skilt fra girkassen, men det er fortsatt noe som sitter. Den virker som om den er løs på venstre side, men sitter bom fast på høyre side.

 

Har løsnet 8 skruer (tror jeg) mellom girkassen/motoren, samt 2 skruer inni "Converterhuset" (5mm, umbrako).

 

Er det noe jeg har oversett? Må det løsnes på noe mer "skjult"?

 

Har også tittet litt på Etka på bilde av girkassen, og de skruene som vises der er løs, mistenker at det er flere inni "Converterhuset" som må løsnes.

 

Alle tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren er løsnet? (jeg har selv slitt i 3 timer siden jeg ikke 'så' en av de største boltene en gang..) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren er ikke løsnet nei, men boltene til den står vel ikke i girkassen, står ikke de kun i blokka? i tillegg til at det ser sånn ut, så ser det også slik ut på Etka. men kan jo alltids skru den av for sikkerhetsskyld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bolt skrudd i bakfra over venstre drivknute som må ut, og den er vanskelig å komme til og å se. 8 eller 10 mm unbrako om jeg ikke husker feil. Dessuten er det noe du MÅ huske først:

 

Starteren må skrus ut, så må man gjennom åpningen her skru ut 6 eller 8 bolter med 10 mm hode som holder converteren til motoren. (kommer til to og to når man vrir remhjulet på motoren) Om man ikke gjør dette blir det nesten umulig å få fra hverandre samtidig som girkassen blir ødelagt når man drar ut converteren mens den sitter på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bolt skrudd i bakfra over venstre drivknute som må ut, og den er vanskelig å komme til og å se. 8 eller 10 mm unbrako om jeg ikke husker feil. Dessuten er det noe du MÅ huske først:

 

Starteren må skrus ut, så må man gjennom åpningen her skru ut 6 eller 8 bolter med 10 mm hode som holder converteren til motoren. (kommer til to og to når man vrir remhjulet på motoren) Om man ikke gjør dette blir det nesten umulig å få fra hverandre samtidig som girkassen blir ødelagt når man drar ut converteren mens den sitter på motoren.

 

SUPERT SUPERT SUPERT!!! da skal jeg opp i verkstedet NÅH for å gjøre det, takk for svar! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ut motoren i dag, takk til Eyvind Spangen og Bjørn Eirik Ødegård : vinke :

 

Heretter fortsetter det i tråden min, fra side 3 :)

 

 

 

S5002271.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.