Gåent motorfeste Golf III 1.9 TDI.....?? Noen med ETKA ?

Anbefalte innlegg

Har hatt litt knepping i drivaksel-ledd som kommer og går. Har merka at spesielt når jeg rygger så virker det som om motor "løfter" seg når jeg for eks. rygger opp en bratt bakke. Har prøvd å provosert frem med åpent panser når jeg står stille men har ikke sett noe. Er det noen kjente feil med Golf III at et motorfeste blir gåent ? Bilen har gått 250 tusen km så det er vel kanskje ikke unaturlig.

EDIT : Syns kanskje at motor løfta seg litt unormalt mye på venstre side sett innen ifra bilen. Holdt inne bremsa å slapp clutchen inn og ut i revers mens jeg gjorde dette. Kunne noen med ETKA lagt ut et bilde av hvordan det motor/girkasse-festet på venstresiden ser ut ? Venstresiden når man sitter i bilen,evt høyresiden når man står foran bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et velkjent fenomen at gearkassefestet tar kvelden både på 2er og 3er Golf. har opplevd dette på begge mine Golfer. Når gearkassefeste ryker så vil kassa løfte seg opp og drivakselen vil klype litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skrudd på venstre siden sett innen ifra bilen det da? Får ta en skikkelig kikk på det senere idag når minstemann er pelma i seng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med ETKA her da som kan legge ut et bilde ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på førersiden ja. Det går en festebrakett bakover fra girkassa til dette festet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jessda,fikk sjekket ved hjelp av en kompis som satt i bilen å holdt inne bremsen mens han slapp clutchen i litt rykk og napp i revers. Viste godt på det girkassefestet på førersiden at det var gåent,er det festet oljefylt ? Er det noen som vet det ? Etka står det oppført som gummimetall-lager,mens det fremre stod oppført som hydrolager. Fant ut av delenummeret på Etka at det er samme på VR6 motoren som på min. Så spørs det hva Møller skal ha for den stål og gummi-klumpen der nå da : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Ålesund hadde det på lager å det kosta 617 kr inkl VACN-rabatt,så at nbd.no skulle ha 583 kr pluss frakt og sikkert noen dager på å få det i posten så da var det ikke noe tvil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var jo slettes ikke ille.

Mange % rabatt fikk du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var jo slettes ikke ille.

Mange % rabatt fikk du da?

15% slik jeg alltid har fått på Møller Ålesund,av og til 20% når de er i godt humør. Har aldri betalt en krone i depositum på deler som har det heller ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.