#1 Skrevet April 25, 2010 (endret) Hei Har fått en klonkelyd bak i bilen som kommer når det kjøres på humpete vei. Jekket i dag opp bilen bak og fant fort ut at den ene demperen ikke var helt som den skulle. Når jeg jekket opp så falt toppen av demperen ut av festet sitt, samtidig som den stod stille etter at jeg komprimerte den. Når jeg så på bilder av nytt sett så ser jeg at toppen på de også er helt lik originalen. Så er mitt spørsmål, skal toppen kun settes inn i "hullet" på festet som er på bilen og bli presset oppover av demperens egen kraft, eller skal den festes i toppen på noen måte? Da jeg sjekket på motsatt side bak virket det som den var festet i toppen så jeg lurer nå på om kanskje det er noe inne i dette festet som er røket på siden der det hele falt fra hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2010 når jeg tenker meg om så må den vel festes i toppen da bakhjulet hang mye lenger ned på den siden der den var løs, i og med at demper ikke holdt igjen.... hvordan festes denne i toppen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2010 Tok en litt større demontering i dag...... Fant ut at hele "koppen" som demperstanga går inn i var gått i oppløsning. Også pakningen innforbi med holder så nokså maltraktert ut. Er det noen som vet hva dette heter, og pris på dette? Får det vel på Audi, men kanskje billigere andre steder? Er fortsatt noe usikker på hvordan demperen festes i øvre ende..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2010 (endret) Mekonomen: Artikkelnr: 10-80787 BENEVNING: Fjærbeinslager bak Pris: 262.00 Løp&kjøp! (Bytt på den andre siden også, det ser sikkert ikke så mye bedre ut der..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2010 var innom Audi å kjøpte på vei hjem fra jobb i dag.. kostet 321,- så ikke så galt... og når jeg fikk se hvordan denne delen skal se ut skjønte jeg straks litt mer... det er jo faktisk _en_ del originalt sett... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...