#1 Skrevet April 25, 2010 Hei. Har nettopp hatt reg.reim skift på A6'n. Spanderte på nye hudrauliske løftere, og hadde et pokkert liv med å få ut luft i bakerste løfter (syl nr 5). Fikk tikking. Løst med gjentatte rens og ny castrol slx og nytt filter samt mye kjøring og belasting av motor. Bytta samtidig simringer på kam samt simring veiv foran. Tenkte at nå skulle motor vere tett og god som ny -nesten. Men ser nå at det kommer oljeflekker på bakken. Ved litt undersøkelse finner jeg at det er styresylinder som drypper ned på girkasse... Mansjett er revna, sikkert kommet sand inn med tetningene... Merkelig at dette måtte begynne akkurat nå! Dette er vel en pokkers dyr del...? Noen som veit om den kan repareres? Mulig å få deler, eller må jeg kjøpe ny? I så fall hvor er den billigst? For sikkerhets skyld har jeg enda en lekkasje.. Henger sorte oljedråper under oljefylte dempere som motor hviler på. -De med el.tilkobling på. Regner med dette er alarmgivere, har ikke fått alarm på dette enda. Sikkert billige disse... Er kurert med skruing for en stund nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2010 Henger sorte oljedråper under oljefylte dempere som motor hviler på. -De med el.tilkobling på. Regner med dette er alarmgivere, har ikke fått alarm på dette enda. Sikkert billige disse... Ikke alarm. Er for å regulere hardheten ved visse turtall. Sikker på at oljen kommer derfra? Prisen gjør at du ikke kommer til å kjøpe nye..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2010 (endret) Ser ut som det kommer fra de ja... Er 3-4 hull under og der ser det ut som det kommer ut olje... Eneste jeg tenkte på var om den oljen skulle være svart på farge..? Er jo ikke motorolje som blir full av sot og koks, etc... Har hatt oljelekkasje for en stund siden, men dette var i bakkant av kam. Får det ikke til å stemme at oljen skulle bli kasta helt frem igjen der og henge kun på undersiden av disse når luftstrøm fra vifter går bakover..? Kjører vanligvis på frem også.. Nei ikke vet jeg. Får følge med dem litt. Har tatt skikkelig grundig motorvask og tørka bort olje under disse. Ville ikke spyle med høytrykk inn gjennom hullene under der. Når det gjelder styringa mi ser jeg den ligger på norskbildelsenter som "servotannstang" og ikke "styresylinder" som jeg kalte det, -til i overkant av 5000,- Jeg så bare at det gikk hydraulikkslanger til denne og tenkte mitt:) Hva tror du Steinar eller andre? Er det mulig å få deler og reparere den jeg har, eller må jeg virkelig svi av 5-6000 til? Så må jeg kanskje ha disse oljefylte putene til motor også. Hvis de er så svinaktig dyre må jeg vel få dem brukt. Peiling på pris nye? Fant dem ikke i farten på NBS? Trond. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2010 Vet at ZF solgte overhalingssett med en haug med simringer og o-ringer til servotannstang for 20 år siden, hvordan dette er i dag vet jeg ikke. Kostet like mye som en brukt tannstang. Må da være mulig å skaffe seg en brukt. Dersom du skulle ha servotronic så har jeg en brukt liggende. Vanlig eller servotronic bør man få tak i bruk for alt fra en 500-lapp til 2000. Motorfestene: Spyl dem rene og følg med. Jeg tviler på at det lekker olje. Skulle du trenge å bytte dem ut så si fra, jeg har trolig slike liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2010 Ka e forskjellen på sevotronik og ikkje? og Korleis ser eg ka eg har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2010 Ka e forskjellen på sevotronik og ikkje? og Korleis ser eg ka eg har? Servotronic= veldig lett på rattet i lav fart, "amerikansk servo", som blir tyngre når farten øker. Du kjenner den igjen ved at du kan snurre tattet på bar asfalt med en finger. Du vil også se at det går en kabel inn på tannstanga relativt nærme der rattakselen går inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...