#1 Skrevet April 26, 2010 Som overskriften sier, min Golf 2 1,8l bruker utrolig mye. Bruker værtfall 1,5 l med kjølevæske å det kan bli dyrt etterhvert:P Det røyker ikke i det hele tatt av den, så kan det være toppakkinga da? Håper noen kan hjelpe meg med dette: klø : Ola Andersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2010 selv om det ikke ryker fra den så kan vell topp-pakninga være gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2010 selv om det ikke ryker fra den så kan vell topp-pakninga være gåen? Ja, med det er vel ett tegn hvis det ryker, da har vel topp-pakninga ryket?: ) Lurer på om jeg skal bytte topp-pakningen egentlig hvis ingen andre trur noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2010 Sjekk om det lekker inn i bilen. På min 2er så var varmeapparatregisteret sprekt og det rant under gulvteppet. Har du olje i vannet,er det mye slagg under oljelokket så kan det tyde på dårlig toppakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2010 Sjekk om det lekker inn i bilen. På min 2er så var varmeapparatregisteret sprekt og det rant under gulvteppet. Har du olje i vannet,er det mye slagg under oljelokket så kan det tyde på dårlig toppakning Åja, det kan nok hende att det er det. For det er rått i gulvet, så det kan nok hende att det er varmeapperatregisteret har ryket da. Er det vanskelig å bytte det eller? Rart hvis det skulle være topp - pakning å for den var byttet ifjor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2010 Ser du tegn til lekkasje under bilen da ?? Kan jo være en utvendig lekkasje en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2010 Varmeregisteret (en slags radiator for varmeapparatet) er kjent for å begynne å lekke. Den sitter midt i dashbordet, mot torpedoveggen i midten. Du må ta ut hele dashbordet for å bytte den. Nytt varmeregister koster et par hundrelapper. Jobben er noe skikkelig drit. Symptomer på at dette er defekt er; - Vått i bilen - Rutene dugger - Rutene dugger ekstra mye de første sekundene etter du har skrudd på vifta - Lukt av kjølevæske i kupéen Du sier ikke over hvor lang tid du mister 1,5 liter med kjølevæske, men det pleier ikke å lekke -SÅ- mye av varmeregisteret. Sjekk over radiator, slanger og rør også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2010 Bruker 1,5 liter på hvor lang tid? En kveld? Et år? Hvor langt er et tau? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2010 Varmeregisteret (en slags radiator for varmeapparatet) er kjent for å begynne å lekke. Den sitter midt i dashbordet, mot torpedoveggen i midten. Du må ta ut hele dashbordet for å bytte den. Nytt varmeregister koster et par hundrelapper. Jobben er noe skikkelig drit. Symptomer på at dette er defekt er; - Vått i bilen - Rutene dugger - Rutene dugger ekstra mye de første sekundene etter du har skrudd på vifta - Lukt av kjølevæske i kupéen Du sier ikke over hvor lang tid du mister 1,5 liter med kjølevæske, men det pleier ikke å lekke -SÅ- mye av varmeregisteret. Sjekk over radiator, slanger og rør også. Det er jo vått inne i bilen så er nok stor sjangs for att det er varmeregister som er gåen. oi, ja: ) Glemte å si over langt tid:p Varierer litt, men er ca 1,5 l om dagen:) Litt oppå ned, spørs mye å jeg kjører:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2010 Det var fryktelig mye... Du kan prøve å koble fra slangene som går inn i torpedoveggen i motorrommet. Det er to gummislanger som er koblet på en plastikkbrakett. Ta av disse og sett de sammen med et skjøtestykke istedenfor å la de gå inn på braketten. Dersom bilen slutter å lekke kjølevæske da, er det varmeregisteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 26, 2010 Ellers går det ann å trykkteste kjølesystemet, får et sånt sett til en ''billig'' peng på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 26, 2010 Ellers går det ann å trykkteste kjølesystemet, får et sånt sett til en ''billig'' peng på biltema Ja, men det er litt vanskelig å se lekkasjen dersom det er varmeregisteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2010 Det var fryktelig mye... Du kan prøve å koble fra slangene som går inn i torpedoveggen i motorrommet. Det er to gummislanger som er koblet på en plastikkbrakett. Ta av disse og sett de sammen med et skjøtestykke istedenfor å la de gå inn på braketten. Dersom bilen slutter å lekke kjølevæske da, er det varmeregisteret. Ja, kan prøve det: ) Men skal jeg starte opp den etter jeg har kobla samme den etterpå?: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 26, 2010 Ja det kan du. Kjør slik noen dager og se på forbruket. Det du har gjort er at du har koblet ut hele varmereisteret. Så det blir ikke noe varme og hente inn i bilen før du har koblet tilbake slik det var. Lekker det fortsatt er det i motorrommet det lekker, hvis ikke det lekker i varmeregisteret og da...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 26, 2010 Ja det kan du. Kjør slik noen dager og se på forbruket. Det du har gjort er at du har koblet ut hele varmereisteret. Så det blir ikke noe varme og hente inn i bilen før du har koblet tilbake slik det var. Lekker det fortsatt er det i motorrommet det lekker, hvis ikke det lekker i varmeregisteret og da...... Ja, okei:D Da får jeg prøve det da, er litt dyrt å kjøre sånn i lengden å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 26, 2010 Bare for å rette på en liten misforståelse: du trenger IKKE å ta ut hele dashbordet for å bytte varmeregisteret. Holder med å ta ut midtkonsoll, deksel under instrumenter, hanskerom og varmeapparatstyringen. Da kommer du til for å løsne alle klips og fester/skruer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 26, 2010 Kan også være verdt å sjekke den store plaststussen som står i bakkant av motoren. Mener den står rett i underkant av toppen, rett over girkassa. Denne er en kjent synder, har lett for å sprekke og-eller bli opptært når den blir gammel. Har vært borti flere slike som har forårsaket store kjølevæskelekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...