Bytte av bensinpumpe S4 C4 2,2 T - Tips?

Anbefalte innlegg

Så om en ledning løsner i bensin så vil antakeligvis bare pumpa stoppe eller eventuelt en sikring gå?

?

Ja hvis det hadde vert fare for noe annet så ville nok alle bilprodusentene hatt pumpen utenfor tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i prosessen med å bytte pumpe fra original til 044 utgaven. Har ikke fått tak en "tett" mutter som skal holde banjokoplingen på pumpa - og har derfor erstattet hele greiene med et kneledd. Kneleddet er skrudd rett i pumpa, mao jeg har fjernet tilkoplingen som kom med pumpa (nederste bilde viser "dagens" løsning, samt den delen jeg har tatt bort). Vil dette fungere?

Grunnen til at jeg spør er at den delen som jeg har tatt bort er fjærbelastet, og regner med at fjærsystemet er der av en grunn. Kan noen forklare hva dette gjør?

"Vanlig" løsning:

Pumpe6.jpg

Min løsning (fjernet del ligger til venstre):

Bensinpumpe2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er for å holde bensintrykket oppe når pumpa er stoppet, altså en enveisventil.

Jeg har fjerna det på min 044 pumpe også, ingen problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.