Anbefalte innlegg

Hei.

På eu-kontrollen fikk jeg følgende anmerkning:

Lugger i rattet, defekt svinglager

Jeg og "sjefen" (pappa) er litt uenige om hva dette er.: klø :

Noen som har mer peiling på dette enn det vi har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

På eu-kontrollen fikk jeg følgende anmerkning:

Lugger i rattet, defekt svinglager

Jeg og "sjefen" (pappa) er litt uenige om hva dette er.: klø :

Noen som har mer peiling på dette enn det vi har?

Antar det menes fjærbeinslager, en rundt kulelager som sitter rundt sylinderen på støtdemperen foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar det menes fjærbeinslager, en rundt kulelager som sitter rundt sylinderen på støtdemperen foran.

Men kan ikke helt skjønne at disse skal være defekte siden jeg bytta de i fjor sommer. : klø :

Sjekka google først, men blei ikke noe klokere av det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan ikke helt skjønne at disse skal være defekte siden jeg bytta de i fjor sommer. : klø :

Byttet du foringen samtidig?

Byttet selv, eller på verksted?

Er relativt viktig at rekkefølgen på lager, mutter, foring osv er riktig for at lageret skal fungere som det skal.

Utennavn2.jpg

Hvis foringen er utslitt, så vil det bli større belastning på lageret, det samme blir det hvis låsemutteren til lageret/foringen er festet for løst.

Det finnes ikke oppgraderte utgaver av lageret, men det finnes en original "heavy-duty" foring, den fra Vr6. Jeg bruker å gni mer fett i lageret ved montering, da jeg syns de er i overkant fattige på det området originalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det hjemme, med hjelp av en mekaniker.

Tror vi bytta foringen. Kjøpte et ferdig sett med fjærbeinslager. Og hvis det er foringen som er på utsiden, så bytta vi den.

Alla de du får hos mekonomen og bilextra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.