Anbefalte innlegg

Heisann. Var ute å kjørte i går da bilen plutselig ikke ville mer. måtte svinge av veien og bilen ville ikke gå normalt på tomgang. da jeg prøvde å kjøre videre bare fjusket den enda mere og klarte ikke å få noe som helst fart på bilen. gikk ikke ann å gi gass engang uten at den bare dauet helt av. så det endte med hjelp av NAF. Noen som har en ide hva dette kan være. det skjedde helt plutselig, ingen varsellys lyser. Jeg tror bilen får helt feil blanding av luft og bensin, men hvordan dette skjedde så plutselig aner jeg ikke. Bilen går på alle sylindre, så det er ikke en coil eller noe sånt som er feil. Hjelp mottas med stor takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En analyse med VAG - COM tror jeg kan hjelpe mye! :)

Fortell oss hvor du bor, kanskje noen kan hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser det noen lamper da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i sandnes, ligger rett ved stavanger. nei ingen lamper lyser. Mistenker at det kansje kan være luftmengde måler. Kan være jeg får lånt en VAG COM i løpet av uken så satser på jeg finner utav det da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg også holder en knapp på;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat sånn var min også. brøt sammen på tur hjem fra sverige... Var akk sånn du beskriver.. ingen varsellamper.

Byttet luftmengdemåler, så var bilen frisk igjen ! Men kjøp original ! Biltemasin funker ikke !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat samme skjedde med min og...skiftet lm og den var god som ny...på min blinket epc eller noe sånt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja min epc kom på etter hvert når bilen sveiv også. Takker for svar, blir nok ny lm i løpet av morgendagen =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke noe på...

Ødelagt lmm får bilen til å fuske (spesielt på tomgang), ikke til å knele fullstendig. ESP (ikke EPC) begynner også å lyse konstant når dette skjer.

Prøv å låne en først, før du kjøper? (LMM koster ca 1500)

Eller du kan ta av LMM, for så å prøve blåse ren den sensoren du ser inni boksen, med trykkluft, kan hende det går.. Det setter seg oljefilm på sensoren, hvis du kjører med åpent filter som må oljes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær litt forsiktig med trykkluft, men bruk gjerne elektronikkrens på spray for å fjerne oljefilmen.

(PS: Det er faktisk ikke noe som heter 'fjusker', og en litt bedre topic hadde kanskje ikke skadet! :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min knelet helt pga dette.. fusket værre, hostet og harket.Kom meg hjem med nød og neppe.

Var ingen sensor inni min lmm, bare flere tynne tråder tett i tett.

Men ny lmm gjorde susen. esp lampen kan ha blinket , husker ikke helt, er noen år siden .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke noe på...

Ødelagt lmm får bilen til å fuske (spesielt på tomgang), ikke til å knele fullstendig. ESP (ikke EPC) begynner også å lyse konstant når dette skjer.

Prøv å låne en først, før du kjøper? (LMM koster ca 1500)

Eller du kan ta av LMM, for så å prøve blåse ren den sensoren du ser inni boksen, med trykkluft, kan hende det går.. Det setter seg oljefilm på sensoren, hvis du kjører med åpent filter som må oljes...

tro hva du vil.min ville kun gå på tomgang og ene motorlampa med noe lignende skrift som epc eller noe sånt lyset..skiftet lmm på stedet og ikke hatt problem med det før eller senere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vag-com og bor i Stavanger. Har muligens tid å ta en liten sjekk i morra kveld hvis du ønsker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lånt eg vag com nå i løpet av morgendagen av en kompiss, men ellers takk :) Har akkurat samme symptomene som kim her, sviver kun på tomgang, ujevnt, så vil den såvidt gå fremover. satser på det er bare å bytte lmm hvertfall. Og ja, topicen va gjerne ikke av det beste slaget ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at drensen i påfyllings"rommet" ikke er tett... Vann i bensinen = fjusking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.