A6 v6 2,5 tdi, Justere dieselpumpe

Anbefalte innlegg

Synes jeg har for mye dieselkakling i min motor, den har ny turbo, kamaksler og relativt ny dieselpumpe.

Er det mulig å justere dieselpumpe slik at man får mindre dieselkakling ?

Har sett at dette funket bra på en 2,5 tdi r5 for et par år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at pumpa kun er innstilt statisk ( med motor i ro ) og da bare ved å låse pumpa på merket da reima ble satt på. Denne skal også justeres dynamisk/måles med VAS eller annet diagnoseapparat mens motor går. Altså skal det foretas en fininnstilling av pumpa ved hjelp av en spesiell prosedyre med diagnoseapparat. Å justere på pumpens drivhjul på venstre kamaksel helt på måfå ville jeg ikke gjort om jeg var deg.

Om dette i det hele tatt vil gi mindre dieselklakking kan derimot ikke garanteres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at pumpa kun er innstilt statisk ( med motor i ro ) og da bare ved å låse pumpa på merket da reima ble satt på. Denne skal også justeres dynamisk/måles med VAS eller annet diagnoseapparat mens motor går. Altså skal det foretas en fininnstilling av pumpa ved hjelp av en spesiell prosedyre med diagnoseapparat. Å justere på pumpens drivhjul på venstre kamaksel helt på måfå ville jeg ikke gjort om jeg var deg.

Om dette i det hele tatt vil gi mindre dieselklakking kan derimot ikke garanteres.

Skal prøve dette med Vag-Com, denne motoren skal vel ikke høres ut som en gammel traktor?

(håper jeg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve dette med Vag-Com, denne motoren skal vel ikke høres ut som en gammel traktor?

(håper jeg)

Vil nok si disse motorene går hardt, særlig på kald motor.

Skal ikke si dem høres ut som en gammel traktor, men dem høres godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.