Vibrasjonslyd ved 2000 omdr. på 2.3 20V

Anbefalte innlegg

Var og så på en 1989 mod. 90Q 2.3 20V i går. Motoren hadde en vibrasjonslyd ved ca 2000 omdr. Hørtes ut som om det kom i fra toppen av motoren. Lyden minnet om def. lagerlyd. Noe som kan ha noe forslag om hva det kan være. Turte ikke kjøpe bilen da jeg var usikker på hva det var. Bilen var bra ellers. Ikke noe slark i drivverk. Gearkassa var tett og fin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti fordelere m ulyd. En slags raklelyd. Ellers kan jo kjedet mellom kammene lage rare lyder.

 

Lykke til m bilkjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil, så kan du få høre ulyd i fordeleren på bilen min på mandag, og sammenligne med den du hørte. Er vel samling på møller skedsmo?

 

Hvis det er samme lyden som i min, så er det ikke noe farlig iallefall, bare irriterende.

 

Edit: Lyden i min kommer ved 1900rpm og slutter på 2100rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil, så kan du få høre ulyd i fordeleren på bilen min på mandag, og sammenligne med den du hørte. Er vel samling på møller skedsmo?

 

Hvis det er samme lyden som i min, så er det ikke noe farlig iallefall, bare irriterende.

 

Edit: Lyden i min kommer ved 1900rpm og slutter på 2100rpm.

 

Ja takk. Vil gjerne høre lyden på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samma lyden hadde jeg på min gammle 90 20v, er nok drevet i fordeleren som lager lyden:( J.... irriterans lyd!!

Typisk 2.3 20v feil..

Er dette til å leve med og er det kostbart å utbedre? Vil dette komme tilbake etter evt. utbedring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at feilen på min bil er dette: http://www.20v.org/engprob.htm#distributor

 

Men mener å huske at noen her inne byttet drevet fra plast til metall (eller var det omvent), og at lyden fortsatt var der.

 

Jeg kan ikke leve med den lyden så mye lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men mener å huske at noen her inne byttet drevet fra plast til metall (eller var det omvent), og at lyden fortsatt var der.

 

.

 

Er berre å shimse ut fordeleren med ei tynn stoppskive.

Er vell "standarlyd" på alle 7A-motorer. Men er ikkje "farleg"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er berre å shimse ut fordeleren med ei tynn stoppskive.

Er vell "standarlyd" på alle 7A-motorer. Men er ikkje "farleg"

 

Klar over det, står om det i linken på forrige innlegget mitt. Veldig lett også, men er bare det å gidde å plukke ut fordeleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp en litt gammel tråd.

Har byttet drevet mitt til messingdrev, shimset opp. Lyden er der like godt enda. Heller ingen tvil om at lyden kommer fra fordeler. Hva gjør man da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp en litt gammel tråd.

Har byttet drevet mitt til messingdrev, shimset opp. Lyden er der like godt enda. Heller ingen tvil om at lyden kommer fra fordeler. Hva gjør man da??

 

Neste steg vil vel vere å prøve å bytte fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp en litt gammel tråd.

Har byttet drevet mitt til messingdrev, shimset opp. Lyden er der like godt enda. Heller ingen tvil om at lyden kommer fra fordeler. Hva gjør man da??

 

Neste steg vil vel vere å prøve å bytte fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.