#1 Skrevet April 27, 2010 Heisann. Har montert senkesett på min 2000mod Audi Avant, å tenkte derfor eg skulle ta meg ein tur til biltilsynet å få dette godkjent. Eg har tûv - papir. Kva meir trenger eg? Kva sjekker dei for å godkjenne dette? Bilen min er jo over 10 år no, kjøpt ny i Norge, å då er det vel gratis med effektøkning? Med chip skal bilen min ha ca 190hk. Måler biltilsynet effekt? Dersom dei gjere det, får eg godkjent 190hk med orginalbremser? Er ein fwd eg har, så har 288mm skiver foran trur eg... Er ihvertfall deromkring. Kva skal til for å få skrevet effektøkningen inn i vognkortet? på forhånd takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2010 Har du TÜV-papirer på at bilen din består avgasskravene da? Det er nok der det stopper er jeg redd.... Forøvrig må du ha målebrev fra hjulstillingskontroll og muligens lysjusteringspapirer for godkjenning av senken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2010 har du vært på 4 hjulskontroll da? må jo ha med papir for det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2010 Å få senkesettet inn i vognkortet er ingen sak om du har papir av nyere dato på hjulstillingskontroll, papir på senkesettet og nummeret på alle fjærene er lesbart, men den effektøkningen kan du nok i praksis bare glemme å få innført i vognkort, da de vil kreve dokumentasjon som ikke er mulig å fremskaffe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2010 Hva skjer om man ikke registrerer senkesett og nye større felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2010 Senkesett som ikke er innført i vognkortet vil gi deg en 2'er-feil ved neste PKK (periodisk kjøretøykontroll). Om du blir stoppet i en utekontroll uten at senkesett er innført i vognkortet vil du nok ende opp med en mangellapp med krav om fremstilling til kontroll på en trafikkstasjon. Større hjul vil jeg mene ikke bør være noe problem så lenge du har samme dimmensjon foran og bak og holder deg innenfor "standardreglene" om endring av sporvidde og rulleomkrets: Det er tillatt med en sporviddeendring på inntil 15mm per aksel. Rulleomkretsen kan endres med inntil 5%. Hjulene (dekk og/eller felg) skal ikke stikke utenfor skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...