#1 Skrevet April 27, 2010 hei har en 1.9tdi 1z motor som plutselig ble dau som ei fele. har fra før byttet turbo, turbotrykksregulator,lmm,og blendet erg ventilen. dette kom et par uker etter jeg monterte inn powerboks, var nok en billig boks jeg kjøpte. har sjekket og turboen sviver og lader, samt slangene er hele og tette. er det noen som har en god ide eller tips takker veldig for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2010 Prøvd å ta vekk powerboksen og kjøre originalt? Kan jo være den er defekt ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2010 hei har en 1.9tdi 1z motor som plutselig ble dau som ei fele. har fra før byttet turbo, turbotrykksregulator,lmm,og blendet erg ventilen. dette kom et par uker etter jeg monterte inn powerboks, var nok en billig boks jeg kjøpte. har sjekket og turboen sviver og lader, samt slangene er hele og tette. er det noen som har en god ide eller tips takker veldig for svar Prøv å demontere Powerbox først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2010 det er allerede gjort, sorry glemte og skrive det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2010 (endret) det er allerede gjort, sorry glemte og skrive det Du forteller ikke noe om bilen går på tomgang o.l , vanskelig når beskrivelsen er så vagt ! Du skriver at turbo "sviver" og at slangene er hele? Hvordan har du fått sjekket turbotrykk og lekasjer på tomgang? Tett/defekt diesel-pumpe, dieselfilter, her er det mye å feilsøke! Kanskje ecu er i nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2010 Kan nok hende bilen din er gått i nødmodus? Da lader den kun x antall bar. Om det er slik at den har gått i nødmodus kan det være mye. Dra til din lokale møller eller finn feilmeldinger på vagcom. min har også vært i nødmodus. Da var det gasspjeldhuset. Vet ikke hva det kan være på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2010 se det ja, det høres fornuftig ut. har fått en til å belaste motoren mens jeg har tatt av slange på trykksiden og turboen både synger og blåser så det holder så den er frisk, er forøvrig bytta for ikke så lenge siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2010 hvis det skulle vise seg at ecu en er i nødmodus er det bare og bytte den da, regner med at det er hjernen du refererer til på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 30, 2010 håper noen vet dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 30, 2010 Det enkleste og beste i dette tilfellet tror jeg vil være og få noen med VAGCOM til å ta diagnose på den, eller svippe innom et bil-verksted me diagnose utstyr. Da sparer du fort mange timer med unødig tenking og grubling, og kanskje en god del tusen i deler. Nødmodus i ECU betyr at hjernen får feil signaler, eller merker feil verdier og da går over i "limp" (engelsk: halte). Det som skjer da er at den setter ned effekten betraktelig for og spare motor hvis det er noe galt, men du klarer fortsatt å 'halte' deg hjem eller til verksted. Så nødmodus er bare sikkerhetstiltak fra hjernen sin side Så som sagt, stikk å ta diagnose på den, så får du mest sannsynlig svar på hva som er galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...