#1 Skrevet April 27, 2010 Som topic så lurer jeg på om det er noen som kunne tenkt seg å dele erfaringene sine om EBC sine klosser og skiver.. Har selv dette på Passaten, men uten noe videre hell på denne bilen. På ca 2.5 år har jeg byttet klosser foran 2 ganger da belegget har løsnet fra bakplaten. De første settet var Greenstuff og skjedde etter 1,5 år, og det andre settet var Redstuff og skjedde etter ca 1 år.. Er jeg som har vært uheldig eller det generelt dårlig kvalitet på dette? Originalklossene/skivene holdt seg helt mye bedre enn EBC sitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2010 klossene er jo laga for å være mykere,og derav mere "grippy" og slites fortere...men jeg ville gått for ferrodo ds 2500/3000 hvis jeg hadde vært deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2010 Kjørte med EBC yellowstuff foran på A4'en i underkant av 2 år.. dette med 4-5 banetreff. Knall fornøyd med de klossene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2010 Ikke første gangen jeg hører om bremser fra EBC hvor friksjonsbelegget har løsnet fra bakplaten eller smuldret opp. Er ganske vanlig at skivene til G60 blir skjeve også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2010 Hvorfor bruke noe annet enn orginale/t på en vanlig passat? Byttet skiver og klosser foran for ca 30.000km siden og er nesten ikke noe synbar slitasje på skiver eller klosser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2010 klossene er jo laga for å være mykere,og derav mere "grippy" og slites fortere...men jeg ville gått for ferrodo ds 2500/3000 hvis jeg hadde vært deg... Jeg ville absolutt ikke anbefale DS3000 til en bil som brukes daglig. Disse spiser skiver når de er kalde. DS2500 går an, men du får litt piping og hyling fra de. Dessuten er dette racing-klosser, med function over fashion, noe som medfører støving uten like. Men hvorfor ikke være så kjedelig å kjøpe originalt? De funker fint til vanlig kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2010 Hvorfor bruke noe annet enn orginale/t på en vanlig passat? Byttet skiver og klosser foran for ca 30.000km siden og er nesten ikke noe synbar slitasje på skiver eller klosser. Helt enig. Det ser kansje bedre ut, og det "føles" bedre sikkert. Men OEM bremser er også hva V70n min skal få i sommer. Kunne sikkert ha valgt noe "hot" men OEM duger mer en nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2010 Har greenstuff på min Passat Vr6 og turbogroove skiver og funker greit det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2010 hadde turbogroove,ble pittelitt kast i de med en gang, har likevel kjørt med de noen år, redstuff klossene var bra bitt i når de var varme, men når jeg demonterte de no ramlet belegget av halvparten og på baksiden var det dype spor i skivene. Det var mye belegg igjen og det virker å være veldig hardt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2010 (endret) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80310 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=147957 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=113809 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=86937 (innlegg nr 6) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80310 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=61247 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54546 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=4645 Jeg hadde totalt tre eller fire sett med turbogroove skiver og greenstuff-klosser på min 94 Audi 80 1.9TDi. Skivene ble skeive, til tross for innkjøring etter nøyaktig oppskrift fra brakes.no-gutta, og belegget løsnet fra platen på ett av settene. Jeg har siden kjørt orginalt på alle mine biler og aldri opplevd slike problemer igjen. Edit: Lagt til flere tråder med diverser erfaringer med EBC. Såklart har de nok mange fornøyde også ettersom de selger så mye som de gjør, men problemene du har opplevd Bernhard, er langt fra unike. Jeg fant også mitt opprinnelige innlegg fra 2003/2004 om mine problemer: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=2800 Jeg kan legge til at jeg kjøpte enda et sett EBC (totalt 3 sett) og det var på siste settet belegget på klossene løsnet når jeg demonterte settet for å sette på orginalt, etter at jeg for tredje gang hadde fått kast i skivene foran. Som det også står, skjedde det etter ganske nøyaktig 10000km hver gang. På denne tiden pendlet jeg 12-15 mil om dagen, så det tok ikke lange tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2010 Som topic så lurer jeg på om det er noen som kunne tenkt seg å dele erfaringene sine om EBC sine klosser og skiver.. Har selv dette på Passaten, men uten noe videre hell på denne bilen. På ca 2.5 år har jeg byttet klosser foran 2 ganger da belegget har løsnet fra bakplaten. De første settet var Greenstuff og skjedde etter 1,5 år, og det andre settet var Redstuff og skjedde etter ca 1 år.. Er jeg som har vært uheldig eller det generelt dårlig kvalitet på dette? Originalklossene/skivene holdt seg helt mye bedre enn EBC sitt.. Jeg har to forskjellige erfaringer med EBC: 1: På min golf 4 som ble kjørt inspirert relativt ofte (2 år), holdt greenstuff mer enn godt nok fra de var nye til jeg solgte den. Aldri noe problem annet enn med mye støving. 2: På min s2 som ble kjørt noe høst, vinter og sommer (3/4 år), så datt redstuff klossene fra hverandre i smuler når jeg skulle ta en inspeksjon på klossene samme sommeren. De var da nye den høsten bilen ble kjøpt inn. Egen konklusjon; EBC er prøvd og testet ut, og det vil ikke bli gjort mere innkjøp fra de til noe tyngre kjøretøy ref egen erfaringer. Til mine nåværende bremser holder orginale klosser mer enn meget Jeg har også hørt om andre lignende tilfeller med EBC.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 27, 2010 Hadde slissa/borra Turbo groove skiver med tilhørende greenstuff klosser på A3 1,8TSQ`n jeg hadde for noen år tilbake. Kjørte denne i et drøyt år med disse både på bane og vanlig kjøring og hadde ikke noe problemer i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 25, 2013 Tar opp denne da jeg har litt problemer med urquattroen. Nå er dette en gammel bil, men plages med bremseheng på denne, og nå har den hatt 3 runder på Møller er det vel. Så, kast i skiver ville jeg tro ville kommet på bordet, men vet ikke om glassering av klosser kan gi dårlig klaring? Synes bare det hele er litt merkelig med så mange oppfølginger på bremsene, nå sist med nye calipere bak i uka som var. Allikevel blir det noe friksjon som gir varmeutvikling og bremser som henger... Systemet til EBC er "enkelt". En bilmodell har et nummer, f.eks. sen urquattro er 711 for klosser foran og 370 for klosser bak. Er det "standard" kloss er det bare samme nummeret. Er det et nivå 2 med brems (greenstuff) er det 2711, nivå 3 (redstuff) er det 3711, osv. Fra listen deres finner jeg ikke greenstuff verken foran eller bak for urquattro, mens brakes.no lister opp dette. Noen andre som har handlet til sin urquattro / S2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 25, 2013 Tar opp denne da jeg har litt problemer med urquattroen.Nå er dette en gammel bil, men plages med bremseheng på denne, og nå har den hatt 3 runder på Møller er det vel. Så, kast i skiver ville jeg tro ville kommet på bordet, men vet ikke om glassering av klosser kan gi dårlig klaring? Synes bare det hele er litt merkelig med så mange oppfølginger på bremsene, nå sist med nye calipere bak i uka som var. Allikevel blir det noe friksjon som gir varmeutvikling og bremser som henger... Systemet til EBC er "enkelt". En bilmodell har et nummer, f.eks. sen urquattro er 711 for klosser foran og 370 for klosser bak. Er det "standard" kloss er det bare samme nummeret. Er det et nivå 2 med brems (greenstuff) er det 2711, nivå 3 (redstuff) er det 3711, osv. Fra listen deres finner jeg ikke greenstuff verken foran eller bak for urquattro, mens brakes.no lister opp dette. Noen andre som har handlet til sin urquattro / S2? Om du velger EBC til denne ville jeg har valgt Yellowstuff pga efekt i bilen og at det er en sportslig bil, De fungerer også fra de er kalde. Redstuff er for tyngre biler og krever 100-150 mil med innkjøring samt de virker best når de er varme. Din er oppført med REDstuff fra EBC som start og Yellowstuff som oppgradering. Klossen finnes nok i Green også men da beregnet for andre bil modeller som bruker samme type klossemodell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 25, 2013 Tar opp denne da jeg har litt problemer med urquattroen.Nå er dette en gammel bil, men plages med bremseheng på denne, og nå har den hatt 3 runder på Møller er det vel. Så, kast i skiver ville jeg tro ville kommet på bordet, men vet ikke om glassering av klosser kan gi dårlig klaring? Synes bare det hele er litt merkelig med så mange oppfølginger på bremsene, nå sist med nye calipere bak i uka som var. Allikevel blir det noe friksjon som gir varmeutvikling og bremser som henger... Systemet til EBC er "enkelt". En bilmodell har et nummer, f.eks. sen urquattro er 711 for klosser foran og 370 for klosser bak. Er det "standard" kloss er det bare samme nummeret. Er det et nivå 2 med brems (greenstuff) er det 2711, nivå 3 (redstuff) er det 3711, osv. Fra listen deres finner jeg ikke greenstuff verken foran eller bak for urquattro, mens brakes.no lister opp dette. Noen andre som har handlet til sin urquattro / S2? Ola, les inlegg no 14 her : http://forum.vacn.no/showthread.php?260598-Merkelig-feil-på-bremser om bremsene dine henger har det umulig sammenheng med kast i skiver og / eller glasserte klosser. For å tilføye noe i EBC diskusjonen... Kjører EBC på 500hk coupe q , som jeg vel har kjørt ca 5 banetreff på samme settet EBC yellowstuff og de holder vel etpar treff til! helt greit fornøyd med de. kjører dem sammen med orginale 323x30mm skiver, har fått kast i dem ved en anledning men om det kunne vært ungått med andre klosser vil jeg ikke tro (kjørte ikke kjølerunde) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...