Hvordan få løs rund bolt til indre drivledd?

Anbefalte innlegg

har 1 bolt som er blitt rund innvendig til indre drivledd på en golf 1 gtd.. Hvordan skal jeg få løs denne bolten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med en Wise-Grip tang;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med en Wise-Grip tang;)

Prøvde det å, men får prøve mer i morgen da, men di andre boltene satt som F. Wise grip tanga bare gled av bolten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva er det?:o

Det er en sånn:)

Er vell mange forskjellige navn på denne type tang, men det funker iallefall bra til det du skal gjøre.

00028.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet så kan du ofre en torx. Ta en str større enn den du egentlig skal bruke og bank den på. har fungert for meg every time

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sleit med samme på en mellomaksling på Audi 100, der endte det opp med att jeg måtte skjære hodet av samtlige bolter. de boltene satt noe helt forferdelig. men torx en str over som du banker inn (som nevnt over her) kan også funke, wise grip funker også i de fleste tilfeller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å varme også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis wise-grip-tanga glipper, så har du rett og slett ikke strammet den hardt nok!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis wise-grip-tanga glipper, så har du rett og slett ikke strammet den hardt nok!

Ja, ok! men man får jo bare tuppen på tanga inpå bolten. men det er kanskje bra nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal klare seg det. Men du må stramme tanga så mye at du med nød og neppe er i stand til å lukke den. I enkelte ekstreme situasjoner har jeg måtte bruke både bein og begge hender for å få lukket den. Men da løsner som oftest ting også. Eller knekker eventuelt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ordentlig rørtang

1854-301410.jpg som du bruker fra undersiden av bilen, så du får kjeften rundt hodet på torx skruen. Så er det rimelig sikkert at du får den løs, wd-40 eller crc hjelper ofte også. ellers har du muligheten til å bruke vinkelsliper å lage et "hakk" i hodet for så og bruke flat skrutrekker og banke den løs i riktig retning. Mange måter ;) lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ordentlig rørtang

1854-301410.jpg som du bruker fra undersiden av bilen, så du får kjeften rundt hodet på torx skruen. Så er det rimelig sikkert at du får den løs, wd-40 eller crc hjelper ofte også. ellers har du muligheten til å bruke vinkelsliper å lage et "hakk" i hodet for så og bruke flat skrutrekker og banke den løs i riktig retning. Mange måter ;) lykke til

Slipper den ikke da, så kan det bare være!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strammet wise grip tanga, så da gikk det bra, og motoren er ute nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*kremt* Vise-Grip med enkelt-v! Som i det amerikanske ordet for skrustikke.. ;)

vise3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slår alltid inn en tovlkant de gangene de der bli runde !!!! funker alltid !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*kremt* Vise-Grip med enkelt-v! Som i det amerikanske ordet for skrustikke.. ;)

vise3.jpg

NAG-NAG-NAG!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAG-NAG-NAG!!!

*Fnise*! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er rå!!:evil: Channel Lock. "Skjærer" seg tak i hodet, brukte den på boltene til bremsesadelen bak på bilen min, no problemo!!;)

Chan nel lock nutbuster.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.