Motor får ikke drivstoff. Audi 80 1,6

Anbefalte innlegg

Min 78' Audi 80 1,6 får ikke bensin til motoren. Det er iallefall hva verkstedet som byttet registerreim på den sa. De har ikke tid til å se på det før om 2 uker, så da får jeg ta saken i egne hender.

Bilen har stått siden 1999 å siden bilen gikk som en klokke før det er jeg litt usikker på hva dette kan være. Kan pumpa ha røket når bilen har stått stille så lenge? Jeg har ikke prøvd å starte bilen selv, så jeg har ikke hørt om pumpa starter å mekanikerne jeg hadde på telefon var meget sparsomme med opplysninger. However: han jeg snakket med på telefonen sa "Det kan kanskje hjelpe å ha litt mer drivstoff på tanken"...enda jeg ba dem kanskje fylle en skvett ny oktan på den: dum :

Bremsene hang også på men det regner jeg med er pga fastrusta klosser eller kaliperstempel.

Noen tips til drivstoffproblemet?

Jens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil ikke høre bensinpumpa starte, ettersom disse forhistoriske bilene har mekanisk pumpe;). Det mest sannsynlige er at bensinrøret er korka igjen av snafs fra tanken. Om det er et filter på tilførselsslangen (om det ikke er noe der -> monter et!) kan dette være korka.

For å fjerne den eventuelle proppen i bensinrøret kobler du fra tilførselsslangen på pumpa (sitter mellom dynamoen og fordeleren nede på blokka) og blåser inn i slangen til du merker at det ikke er motstand mer. Så kan du ev. suge fram bensin igjen, så pumpa slipper å gjøre det. Ny pumpe får du på bl.a. Tema for noen usle hundrelapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil ikke høre bensinpumpa starte, ettersom disse forhistoriske bilene har mekanisk pumpe;). Det mest sannsynlige er at bensinrøret er korka igjen av snafs fra tanken. Om det er et filter på tilførselsslangen (om det ikke er noe der -> monter et!) kan dette være korka.

For å fjerne den eventuelle proppen i bensinrøret kobler du fra tilførselsslangen på pumpa (sitter mellom dynamoen og fordeleren nede på blokka) og blåser inn i slangen til du merker at det ikke er motstand mer. Så kan du ev. suge fram bensin igjen, så pumpa slipper å gjøre det. Ny pumpe får du på bl.a. Tema for noen usle hundrelapper.

Takk for svaret Andreas, det er filter på tilførselsslangen her, så jeg får prøve å bytte samtidig som jeg blåser, eventuelt gjøre en av tinga om gangen (dårlig på multitasking: klø :) Godt å vite at dem har pumpe på Biltema!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt problemer etter å ha skiftet bensinfilter og verifisert at pumpa fungerer... Fikk startet med startgass men døde igjen.

Verkstedet har hatt på noen liter 95 oktan, burde kanskje brukt 98: klø : Skal jo starte lell men...

Hadde ikke tid til å se i gasseren men drar opp igjen i morgen ettermiddag. Kan kanskje være greit å skifte plugger?

Flere tips mottas!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet har ikke montert reg. reima feil da? Bare en tanke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet har ikke montert reg. reima feil da? Bare en tanke...

Vil bilen starte med startgass da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten bumpe denne litt.

Har altså slått fast at motoren får drivstoff nå, men får fortsatt ikke start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vil nok starte med startgass, og mest sannsynlig ved vanlig drivstoff også, hvis registeret er en tann feil, den vil bare gå veldig ujevnt på tomgang og vil nesten ikke ha dragkraft. Eg ville ha sjekket dette før du gjør noe annet siden den nettopp er skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.