Dimensjon bærekule Audi S4 UFO

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha nye bærearmer til min bil (1993 modell Audi S4 med UFO-fjærbein). Det jeg lurer på er hvilken dimensjon kula skal være. Det finnes kuler som er 18mm og 19mm. Vet at 100/200 ble levert med 19mm og med 18mm. Er det 18mm bærekule på alle C4, eller er det modeller som er levert med 19mm der og?

Kjekt å ikke gå på en smell der ;) Kan selvsagt måles, men kjedelig om du sitter med feil del i hånda når du skal montere det sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både bærearmene fra Mekonomen og Biltema (har én av hver..) funka fint, og på Biltema står det at den er til A6 på papiret. Jeg har brukt de på både UFO og S6 fjærbein.

Så til spørsmålet: Det har jeg dessverre ikke svar på, men tipper Hr. Spangen legger inn svar rett under meg.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått installert delekatalogen nå, og det står oppført samme delenummer på bærearm på alle C4 (4A0 407 151). Ser dog at man på eldre Audi 100 og Audi 200 kan skaffe både 437 407 151A (mrk: 18mm) og 441 407 151A (mrk 19mm). Velger da å tro at alle bærearmene til C4 er like.

Søkte litt på forumet og finner historier om folk med C4 som har fått skillet lag mellom bærekule og fjærbein, derfor jeg er litt skeptisk.

Biltema selger 72345 og 72344 som er til 100 og A6.

Mekonomen selger kun ett sett til C4, men to sett til eldre 100/200 (18mm og 19mm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha 19mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å gjøre det enda mer komplisert, så er delenummeret jeg har på bilen min følgende:

CIMG6458.jpg

Dette finner jeg ikke i delekatalogen, men ved å søke på google finner jeg ut at det tilhører en A6 1996. Ved et annet søk finner jeg dette sidestillet med 40A 407 151 under samme produkt.

Dere som mener jeg behøver 19mm, hvor kan jeg kjøpe det? Da må det jo stamme fra en typ44? Og passer disse på C4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEkonomen har vel 19mm ? Det jeg kjøpte mine hvertfall.. Autohaus har jo også.. Bærearmene er ikke like på type 44 og c4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEkonomen har vel 19mm ? Det jeg kjøpte mine hvertfall.. Autohaus har jo også.. Bærearmene er ikke like på type 44 og c4

Oki!

Har målt arma fra Biltema, de er Ø16 i sporet og Ø19 på toppen. (72344 og 72345 for andre som skulle lese tråden senere)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle C4 har 19 mm tapp på bærekulene og identiske bærearmer, og bærearmer fra type 44 og C4 går ikke om hverandre i det hele tatt. Så enkelt er det.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt på forumet og finner historier om folk med C4 som har fått skillet lag mellom bærekule og fjærbein, derfor jeg er litt skeptisk.

*host* dette kan jeg skrive under på at skjer ja.... og jeg har ennå ikke funnet ut heelt hvorfor det skjedde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å bytte både bolt og mutter, også den lange bolten som fester bærearmen til hjelperamma! :)

(Det var ikke mutteren som løsnet på din da, Rune?)

Edit: Og de som setter en meisel eller skrutrekker i sprekken til kula for å få den løs kan risikere deformering eller sprekker i godset, så det er ikke akkurat anbefalt.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bolt og mutter satt på plass det, så ikke godt å vite hva som skjedde. men bolten så slitt ut så spørs om det kan ha noe med saken å gjøre.. tenkte å bestille nye bolter og muttre i dag, har bare satt inn en jeg hadde liggende så lenge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig feil der er at mange setter inn en helt vanlig bolt om de i det hele tatt skifter. Den har litt feil dimensjon, det blir litt slark, så slår det seg større og større og detter til slutt ut. Ny originalbolt og mutter er en billig forsikring og definitivt verdt de 30 kronene eller hva det nå koster.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.