hvor stor spacer på 3bg (8x20 et35)

Anbefalte innlegg

hei!

 

Er det noen som har erfaring med 8x20 ET35 på en passat 3bg? hvor mange mm spacer har dere testet med? 15mm? eller er det nok med 10?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

 

Er det noen som har erfaring med 8x20 ET35 på en passat 3bg? hvor mange mm spacer har dere testet med? 15mm? eller er det nok med 10?

 

Dekkdim og senk?

 

"Problemet" med spacer er at selv om felgen kanskje kunne bygge mer ut vil toppen av et f.eks 225 dekk være like langt ut på din 8x20 ET35 felg som på 9x20 ET35 felg og på sistnevnte kan man ikke bruke spacer foran. Hvor bred spacer du kan bruke kommer helt an på hvor lav og stiv bilen er, dvs hvor på dekksiden vil hjulet subbe med "for bred" spacer. Jeg antar 5mm spacer er nok mht dette, men kanskje 8 eller 10mm også kan funke. Bak er det både mer plass og mer ukomplisert pga at bakhjulet ikke svinger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 5mm spacer bak på min nå, 8,5x20 ET 35 med 235/30/20 dekk, går fint det og kan senke mye mer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 225/30-20. Også er det primært bak jeg er ute etter.. Funker det med 20mm? Vet ikke hvor mye bilen er senket, men dekket ligger omtrent kant i kant med hjulbuen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.