#1 Skrevet April 28, 2010 Kjøpte en golf 4 i dag. Jeg er veldig fornøyd,men merket i dag at når jeg gir full eller delvis full gasspådrag på 5 girt så begynner det å vibrere i hele bilen. Er det motorfeste som er defekt? Det som er byttet i det siste er clutch og dynamo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2010 diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2010 yupp 1.9 tdi 2000 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2010 dobbeltmasse svinghjul som sliter litt kanskje.. Eller hur Stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2010 Men de hadde sagt på verkstedet når de byttet clutch at det var i god stand... Har de ikke det ute når de bytter clutchen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2010 har bytta svinghjul på 5 touranen med det samme problemet på jobben på 2 mnd selv om du bytter clutchen vil ikke det hjelpe når det er svinghjulet det er noe galt med dette er mitt tips i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2010 Har en på jobben som har en a3 diesel, han hadde og risting i bilen, bilen sto inne lenge på møller her, fannt ikke ut noe, nå er bilen i sverige, byttet massehjul og clutch, men problemet ble ikke helt borte, men mye bedre. Snakket med min søster istad, hun hadde også problemer med risting på sin touran, sikkert samme greiene, svake greier på disse bilene asså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2010 clutch ble byttet fordi den var helt ferdig,ikk på grunn av ristingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2010 hva ca koster det å bytte dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2010 Tipper Dobbelmasse svinghjul selv:) veldig vanlig. Usikker på pris på din bil.. men det er ikke gratis for å si det slik.. Det er svært få i norge i allefall som veit hvordan et slikt skal være når det er demontert for å fastslå om det er unormalt slitt eller skadet.. så at noen har sagt det er bra.. er på ingen måte en garanti for at det stemmer hehe:) Mye myter ute å går anngående hvordan dette skal være når det kontroleres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2010 Var hos møller isted. der mente mekanikeren 95%sikkert at det var indre drivgledd som gjorde denne vibreringen siden det kom ved pådrag. Han prøvekjørte bilen og ble ganske sikker,jeg velger å stole på han. Takk for all hjelp her inntil drivleddet er byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2010 Var hos møller isted. der mente mekanikeren 95%sikkert at det var indre drivgledd som gjorde denne vibreringen siden det kom ved pådrag. Han prøvekjørte bilen og ble ganske sikker,jeg velger å stole på han. Takk for all hjelp her inntil drivleddet er byttet. Da merkes somregel vibrasjonen allerede ved lav fart og pådrag med økende frekvens utifra fart uansett gir, oppleves omtrent som at bilen gynger litt i fremdriften i veldig lav fart. Ved svinghjuls feil så er det en mere høyfrekvent durelyd i hele bilen, som øker med turtall, og somregel mest på høye gir, da dette belaster svinghjulet mere:) Begge er en mulighet.. men med svært forskjellige symptomer om man er kjennt med begge:) Håper det er drivleddet for din del da:) Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2010 låner denne litt. Jeg har vibrasjoner når jeg drar ut clutchen på mon 1,9 Tdi, særlig hvis jeg tar skikkelig i og drar den ut fort ved overgang til 2. gir, er dette clutch eller svinghjul. synes ikke clutchen tar spesielt langt ut, og det skjer bare på 1. og 2. gir ved fullt pådrag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...