Forsete i Passaten "slipper" når det skal justeres opp/ned, tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2002 VW Passat Highline med sorte skinn/alcantara seter.

På førersetet er nå "jekkemekanismen" for å heve/senke setet ganske slitt. Det som skjer er at når setet er heist helt opp og jeg skal til og jekke det ned i nederste posisjon, så virker det som om noe inne i jekkesystemet "slipper" og setet ramler helt ned så snart jeg rører på justeringsarmen. Høres ut som "tannhjul" som er slitt og som furer mot hverandre på tur ned..

Lurer på om noen vet en enkel fiks på dette, eller om vi snakker om at hele setet må skiftes? : klø :

Mvh

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være et tannhjul.. har samme problemet på min, men jeg vet at det er en fjær som har hoppet av under setet,

skal sjekke det nærmere opp snart. (når fruen kommer hjem bilen:P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyde justeringa på mitt er også ødelagt. Hvordan er det og ta ut sete på disse? Mye jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme feilen på setet mitt, og hadde ut setet for å sjekke og da var det en fjær som var knekt under der... Har ikke fått ordnet med ny men jeg regner med at det er denne som er kilden til feilen.

Er ikke mye jobb for å ta ut setet, et par skruer i front, også må du ha av de plastikkdekslene som sitter over skinnene, og ta av ledningene under setet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.