#1 Skrevet April 29, 2010 hvordan nuller man veiva og drevet til oljepumpa, mellomakslingen eller hva den heter. Ser ingen merker der. Bare på svinghjulet dieselpumpe drev, og kamakseldrevet. Men jeg skal jo demontere motor helt. merkelig at det ikke er noe org merking på di 2 drevene: klø : Gjelder en 1,6TD 8v er vel forsåvidt samme på alle 8v motorene i golf 1/2 og 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2010 Er ikke noen merke på mellomakselen siden stillingen på denne har null betydning. Hjulet går jo på baksiden av reima så da sier det seg selv at det ikke er nøye med posisjonen på den. Den akselen driver vel oljepumpe og vakuumpumpe hvis jeg ikke tar helt feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2010 Er ikke noen merke på mellomakselen siden stillingen på denne har null betydning. Hjulet går jo på baksiden av reima så da sier det seg selv at det ikke er nøye med posisjonen på den. Den akselen driver vel oljepumpe og vakuumpumpe hvis jeg ikke tar helt feil? Ok, da er den akselen grei. Men hva med veiva..merkelig om det bare er merke på svinghjulet. satt nettopp sammen en vr6 motor, og der er det merker på alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2010 Ok, da er den akselen grei. Men hva med veiva..merkelig om det bare er merke på svinghjulet. satt nettopp sammen en vr6 motor, og der er det merker på alt. Se etter et skår/kutt/hakk i det ytre reimhjulet, altså det som skal skrus fast i veivakseldrevet. Hvis det er samme patent som på de andre 8v`ene skal dette flukte med en pil på nedre registerdeksel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2010 Se etter et skår/kutt/hakk i det ytre reimhjulet, altså det som skal skrus fast i veivakseldrevet.Hvis det er samme patent som på de andre 8v`ene skal dette flukte med en pil på nedre registerdeksel.. Ok, får rense deksel og reimhjul da og se:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...