#1 Skrevet April 29, 2010 Autofildagen på våler. jeg blir tatt igjen av en 120hk suzuki swift med rett understell og dekk, mot min competition med standar hjul og dempere !!! Ikke rart det ble bestil coilovers og gate hjul samme kveld ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2010 Det har vell ikke så altfor mye å si når han "tar" deg på rettstrekket. Men hadde sikkert aldri fått den muligheten visst du hadde hatt riktig oppsett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2010 Nå blir han jo IKKE tatt på retta da. Ser jo at han drar ifra på retta. Men rette dekk og understell + masse mindere vekt gjør at han sitter bedre i svingene. Har senere nedbremsing og høyere fart ut av svingene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2010 tok meg ikke på rett strekket da ! dro jo ifra fint der men jeg må jo bremse så tidlig hvis ikke krenge jeg jo så jeg dett ut a bilen !!! he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2010 Nå blir han jo IKKE tatt på retta da. Ser jo at han drar ifra på retta. Men rette dekk og understell + masse mindere vekt gjør at han sitter bedre i svingene. Har senere nedbremsing og høyere fart ut av svingene. helt riktig,, ser kjedelig sakte ut på film men den lange høyre svingen ligger jeg på tredje og pumper gass helt på slippe grensa mens han kan kjøre ytter sving og enda har mer fart ut !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2010 Gateslicks har utrolig mye å si,det sitter som bare tjusan kontra vanlige dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2010 Er det Swift FWD eller 4x4? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2010 Hehe, kjenner alt for godt til følelsen og ha en alt for myk 80 quattro til å holde avstanden fra seg i svingene:p Husker at det ble en del "alternativspor" på våler i fjor for å prøve å holde tritt med de andre med ordentlig understell: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2010 Gateslicks har utrolig mye å si,det sitter som bare tjusan kontra vanlige dekk. Ja, gateslicks sitter mye bedre, men min erfaring er at resten av understellet har minst like stor betydning, om ikke mer. På min bil fikk jeg ikke så mye bedre tider av å sette på gateslicks, i forhold til når jeg satte på HR stab-staga. Men summen av alle forbedringer blir jo selvfølgelig bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2010 Ja, gateslicks sitter mye bedre, men min erfaring er at resten av understellet har minst like stor betydning, om ikke mer. På min bil fikk jeg ikke så mye bedre tider av å sette på gateslicks, i forhold til når jeg satte på HR stab-staga. Men summen av alle forbedringer blir jo selvfølgelig bra:) Henger meg på den jeg:) Har lite å si om man har gateslicks om hjula ikke har god kontakt med bakken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 1, 2010 Er det Swift FWD eller 4x4? Fabian 4x4:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2010 Er FWD den swiften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 1, 2010 Er FWD den swiften Og selges ikke i Norge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 1, 2010 Jeg synes det virker som at understell ikke spiller noe særlig rolle her... swiften har fwd, 125 hk og veier 1000kg elns.. mao. 0,125 hk/kg og mindre drivverkstap enn 80n som sikkert har 0,1hk/kg og dårligere dekk +350 kg mer mtp. svining..... ' trenger jo ikke være rakettforsker for å finne ut resultatet av det, hehe men det virker jo som at det er mer moment i 80n siden han ikke klarer å ta innpå deg på sletta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 1, 2010 80en har 2.2 20vt. Ikke 0.1 i ratio med andre ord! Og "litt" mer moment som du sier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 1, 2010 80en har 2.2 20vt. Ikke 0.1 i ratio med andre ord! Og "litt" mer moment som du sier! hmm.. det forklarer jo endel, syntes den gikk veldig godt for å være en 140hk firer, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2010 FWD Swift? Da må det jo være import? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2010 FWD Swift? Da må det jo være import? det skal vel stemme det... om jeg ikke husker feil så kommer sport versjonen kun med fwd også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 3, 2010 "Lav vekt er makt" fritt etter Colin Chapman 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 3, 2010 Ja er sant det altså !!! tror den vil slite neste gang da det er onkli hjul , KW understell og nye bremser til da... men uansett , var som og kjøre lastebil og go-kart det der ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 3, 2010 Har sittet på med Golf 1 (Autopower) med 16v GTI motor og slikkelig understell (kjenner ikke detaljene, men fullt av powerflex, bilstein og stabstag i haue å raua og gateslicks. tarox skiver og ferodo klosser.) Lå å slikket S2'er rundt hele vålerbanen, kom aldri forbi, men det var kun fordi S2 aksellererte temmelig mye bedre på langstrekka enn golfen. Men med den lille rabbiten kunne man jo holde bånn gass helt til 50m skiltet, å da tok man godt innpå igjen. Så ble vi liggende bak helt til langstrekka igjen. Understell, bremser og vekt har mye mere å si en motor. Motor er gøy, å det er der de fleste begynner pengesluke i bilene sine, men det er nok understellet og bremsene som gir deg de beste rundetidene. Det skal mange hester til før du kan hamle opp med 50-100m kortere bremselengde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 3, 2010 Lå å slikket S2'er rundt hele vålerbanen, kom aldri forbi, men det var kun fordi S2 aksellererte temmelig mye bedre på langstrekka enn golfen. Men med den lille rabbiten kunne man jo holde bånn gass helt til 50m skiltet, å da tok man godt innpå igjen. Så ble vi liggende bak helt til langstrekka igjen. så det du sier er at om du hadde sluppet den forbi, så du ikke hadde ligget som en bremsekloss foran, hadde den hatt lavere rundetider enn deg På tide flere i klubben skjønner at man med en lett bil, ikke trenger mye hester for å holde "S-klubb mafiaen" bak seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 3, 2010 Man skal ha ganske stor økning i hk for å få samme rundetid forbedringa som det feks en bremse/dekk/understells/vekt oppgradering kan gi, ved å kunne bremse 50 meter før en ellers lik bil bare med orginale bremser og understell/dekk. Kansje noe å tenke på for de som tror hk er viktigst:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...