#1 Skrevet April 29, 2010 Har ett aldri så lite problem her. Har byttet begge siste stubbene med bremserør som går inn på calipterene begge sider bak. Har luftet og ser ingen luft. Pedalen virker grei helt til man starter bilen da siger den og er nesten ikke pedal. Er det mere lufting som gjelder el kan det være noe annet galt? skal sies at ABS lampa lyser da ledningene til ene føleren røyk når jeg byttet dempere her om dagen. (ny kontakt er seff. tysklandsvare så kommer til uka) Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2010 Ikke fått pumpet bremsevæskebeholderen tom/nesten tom, så det har blitt dratt luft inn? Ville begynt med å sjekke om det er noe lekkasjer der du har byttet rør, og så luftet alle fire hjulene om det ikke er noe lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2010 Hadde selv dette problemet i noen dager, men tok og kjørte på en asfaltvei med mye grus og bremset hardt sånn at ABS-en måtte jobbe hektisk. Etter det har den vært helt fin, fast og hard pedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2010 misstenker å at dette har med abs å gjøre.... nei beholderen har aldri vært i nærheten av tom men er om jeg har luftet nok da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2010 Hvordan lufter du? step by step. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2010 gode gamle metoden. Kjerringa pumper pedalen hard og jeg slipper opp skruen og skrur igjen før den når bunnen. Men vet ikke om det er snakk om dl som må gjennom etter å ha byttet de røra jeg? For så mye har det ikke gått gjennom der.... Men ser likom ikke at det er noe luft i væska som kommer ut heller... For kjennes som sagt greit ut. pedalen blir hard etter 2-3 pump men når man starter den så er det lav pedal og den siger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2010 Åpne nippel på calipper 1 av gangen. pump så med åpen nippel minst 15 ganger på pedalen (best å bruke hånda på pedalen pump hurtig) på 15 pump så holder du pedalen i bunn og strammer nippel. Gjenta på alle hjul. Lykke til:) PS pass på at det alltid er nok veske i beholder så du ikke suger inn luft under pumpinga:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...