Anbefalte innlegg

tok ein liten test av metalpolish på felgane eg holder på.

hadde ikkje så mange produkter. men autosol, autoglym metal polish og meguiars all metal polysh.

 

alle felgane er pussa med 4000 papir.

autosol og autoglym vart påført med polergarn og meguiars sin med meguiars microfiber klut.

 

resultater

 

autoglym

DSC_8336.jpg

 

autosol

DSC_8333.jpg

 

meguiars

DSC_8329.jpg

 

før og etter

DSC_8339.jpg

 

DSC_8338.jpg

 

 

det er ikkje lett å sjå resultata pga litt ustødig kamerahand etter ein del maskin pussing, men autosol er ein klar vinner med autoglym bak seg.

meguiars sin vart eg litt skuffa av, pga der eg kjøpte den sa at den var mykje betre enn autoglym sin, men kan vera at den er meir beregna på skitne felger/slitt chrome.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Fint å vite :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skulle du hatt med Chemical Guys sin metal shine samtidig. Den er en "vinner" i mitt hode :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skulle gjerne teste fleire, men dette er produkter man kan kjøpe i bilrekvesita butikker utan å bestille ting.

men dette var bare ein test for morro.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle likt å vite om påføringsmetode har mye å si. Jeg har prøvd både autosol, og autoglym. De er smurt på med finger, og polert opp med maskin og poleringspad, og da synes jeg at autosol er vinneren. :)

 

Er det brukt blits på bildene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle likt å vite om påføringsmetode har mye å si. Jeg har prøvd både autosol, og autoglym. De er smurt på med finger, og polert opp med maskin og poleringspad, og da synes jeg at autosol er vinneren. :)

 

Er det brukt blits på bildene?

 

autosol og autoglym er påført og polert med polergarn og meg. sin med microfiberklut.

 

bildane er tatt utan blits.

 

eg her eit polering sett fra gasolin men den etterlater seg små riper men med autosol så blir dei fjerna. skal sjå om eg husker å ta bilde av dette når eg skal polere dei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

autosol og autoglym er påført og polert med polergarn og meg. sin med microfiberklut.

 

bildane er tatt utan blits.

 

eg her eit polering sett fra gasolin men den etterlater seg små riper men med autosol så blir dei fjerna. skal sjå om eg husker å ta bilde av dette når eg skal polere dei.

 

Okei. Er jo mange måter å få det blankt på, men synes autoglymen du hadde brukt ble best. :)

Jeg har jo kun pusset mine felger opp til 1200 papir og, så det kan jo og ha en del å si for alt jeg vet.

 

Bilder må du huske ja! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Er jo mange måter å få det blankt på, men synes autoglymen du hadde brukt ble best. :)

Jeg har jo kun pusset mine felger opp til 1200 papir og, så det kan jo og ha en del å si for alt jeg vet.

 

Bilder må du huske ja! ;)

 

eg skal ta nye bilder utandørs i mårra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol funker fint på endestussene (på bilen..) også, og knall på vasken på kjøkkenet, hehe :) Faktisk overraskende hvor lite du trenger å jobbe med den for å løsne dritt du ellers ikke får av med andre produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det, kan ikke Autosol og Meguiars sammenlignes.

 

Meguiars er som en rensende voks i denne sammenhengen, Autosol er jo en slipepasta til sammenligning.

Jeg bruker Meg's metal polish på bl.a krom og ferdigbehandlede felger, til rens og beskyttelse. Men det er ikke et produkt jeg ville brukt for å polere opp glansen etter tørr-/våtslip.

 

Autoglym sin kjenner jeg ikke til, så jeg vet ikke hvordan den er oppbygd. Det er dog nærliggende å tro at den har tildels heftige slipemidler i seg den også, dersom den skal fjerne 4000grit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.