Anbefalte innlegg

Funker det å kjøre uten stabstag på golfen til jeg få kjøpt et nytt, 1mnd liksom?

Satt på justerbart å slapp den jo da så klart i bunn å det skraper så stygt forran der så må jo være dette som subber?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm høres spennende ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er stabstaget som subber ja..

Men tror ikke jeg ville kjørt uten stag.. Tror det kan bli ubehagelig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får heise den litt igjen til du får nytt stag:) Kan senke rundt 60 uten at det subber. (kan hvertfall det på min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som kjører uten i den store verden iallfall.... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp det av, så slipper du ned med forstilling.. Så kjøper du ett r32 stag..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg å mente men han har vel ikke ett sånn for hånden nå;) Skal gjøre det samme selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapper det av å kjører uten til jeg har fått kjøpt meg r32

bilen går 2km om dagen ca så er ikke så farlig enda.

Men jeg finner ikke helt ut hvor den subber jeg, ser liksom ikke noen merker men lyden er der konstant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyre drivaksel...Den som er nærmest staget..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å kappe min også, da eg må vente en stund før eg kan montere R32 staget.

Ser det er mange i Uniten som kapper og styrer. Mange meiner det går bra, andre ikkje.

Kven har lyst å prøve?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kopiert ifra ''Cheap little mods thread'' på MKIV forumet til VwVortex

::::::: Mod Name:Sway Bar delete

::::::: Why Worth It: Go MOAR low and dont grind through your axle/sway bar

::::::: Cost:25-30 (possibly free/refundable if you bring the grinder back after you use)

::::::: Where to buy:Lowes/home depot

::::::: Time required:30-45min.

::::::: Difficulty:2(chance of cutting yourself )

::::::: DIY:right here

::::::: Picture(s):

first jack up then use jackstands to hold car up.

remove both front tires and locate the prey

4015778138_c067c462fc.jpg

(the little thing with the silver notch in it is the sway bar)

make sure that both tires are off the ground so there is no pressure on the sway bar causing it to snap and recoil once its cut through

take your 16mm ratchet set and un-bolt the endlink from the control arm.

Take your angle grinder and start cutting through the sway bar relatively close to where it goes under the bottom of the chassis as to keep the ends from re-rubbing on the axle.

4015778366_f7838ab98c.jpg

Once you get through one side move to the other side and do the same thing.

4015015941_05d169117f.jpg

that's how much i cut off of my sway bar

4015016131_15e0eab49d.jpg

that's what the rest of the sway bar looks like on the car

4015016393_c76236c2c8.jpg

what it had started to do to my axle before i re raised my coilovers and ran to the store to cut that bitch out

4015016749_2062552271.jpg

how i sit now with minimal fender rubbing only on big bumps (temporary till i get my fenders rolled)

=================================================

I am not responsible for anything that happens to you or your car if you choose to follow this diy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar som dette kom i ettertid;

^^^why didnt you just take the whole bar out?? thats what i did

Sorry but this one is totally retarded. Swaybars should not be deleted as they are an essential part of the suspension. "Mods" are supposed to *improve* your car not make it worse.

If you must dump your car to stupid, useless ride height then buy the damn aftermarket bar with a deeper bend to clear the axles! That's why it's on the market.

IF you absolutely must do the dumb**** removal method (or are swapping your stock bar for aftermarket) take the whole bar off properly. Don't hack up your VW like some POS Civic.

Og konklusjon fra han som postet modden;

chill....im dont track my car out...and driving like an idiot on public roads is the worst/most stupid thing people do. i have a new swaybar ordered but this was the cost effective way for people that cant afford a new swaybar aka (official CHEEP little mod thread) so dont hate just because looks might not be your style. Being that its a FWD car the swaybar is not esential unless i plan to drive it like a racecar or bring it to the track. i did a lot of research before i did it and my conclusion is that endlinks arent worth the $$ and before i bought an aftermarket swaybar most people recomended taking/cutting it out. Im not calling you out or getting angry for not liking my post, but lets be fair, its a cheep little mod and thats what this thread is for..

Her er foresten LINK! til hele tråden. Mykje gode ide'er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjir denne en liten :bump:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.