Forskjell på ledningsnett AAN motor

Anbefalte innlegg

Har en 92 modell S4 med 2.2T AAN motor og 5 trinns manuell girkasse. Motor og gir fra denne er planlagt å settes over i en 94 modell S4, denne hadde også AAN motor men automat kasse. Ledningsnettet ligger klart i bilen jeg skal sette motor og gir inn i, men fant ut tidligere at det er en del forskjeller på det mot det som sitter i 92 modellen. Hovedproblemet er at det på 94n er to store kontakter som skal inn på styreenhet, én til motor og én som går innunder dashbordet. På 92n har jeg kun én kontakt til styreenheten. (jeg har ikke styreenhetene som satt i 94n, kun den som sitter i 92n som motor og gir skal tas fra)

Noen forslag til hvordan dette løses? Må jeg bytte over komplett ledningsnett, eller finnes den en løsning som er en smule enklere:p

173 (600 x 450).jpg

174 (600 x 450).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ene er vel til automatkassa

Den hjernen må du også ha, da ABS signal går via den på automatbiler

Eller så må du bytte ledningsnett til ABS også om du ikke har automathjernen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 94 modellen er det 2 slike kontakter fordi det er/har vært automat, 1 kontakt til motorstyreenhet og 1 kontakt til automatstyreenhet.

Jeg kjørte med ledningsnett fra automat på min tidligere 2.8 med manuel., der var det tutt og kjør med den ene kontakten ikke tilkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for svar folkens:)

Men om noen har ett helt sikkert svar på dette, så si gjerne ifra, for det ene ledningsnettet er egentlig ikke mitt, tror han gjerne vil ha igjen ett av dem snart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.