#1 Skrevet April 30, 2010 Jeg sliter med at min vw golf 3, 94 mod. 16V (ABF) ikke vil ta til seg lading. -Først bytta jeg laderegulator -Så bytta jeg til en brukt dynamo uten å bytte regulator -Så bytta jeg regulator på den brukte/nye dynamoen Ladelampen fungerer i dash, hvor skal ledningen går etter den har vært der? er ikke det bare i pluss da? Jeg fatter ikke hva det kan være og tar i mot alle tips.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2010 Jeg var ute å testa litt nå, kjørte tomt batteri helt til motor ikke ville mer. Dette har ikke vært et problem tidligere. Heiv et nytt batteri oppi og den fungerte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2010 Kontroller kabler som går fra batteri ned til startmotor og derfra til dynamo. Disse er av en heller tynn type, og blir derfor fort dårlige. Sleit med det samme problemet på min 91 passat,og jeg bytta ut til større kvadrat på disse kablene. Ble helt annen lading etterpå, og starteren sviva mye bedre også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2010 Ladelampe vil få spenning inn på ene siden når tenninga står på. Ledningen på andre siden går til dynamo. Der jordes den når dynamoen ikke lader. Har du sjekket at du har +12 volt inn på den tynne ledningen til dynamo med spenningen på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2010 Takker for tipsene Jeg må rydde plass i garasjen og se på dette, satser på til uka. Bilen lada helt opp til 13V rett etter jeg bytta dynamo og sank bare nedover, tyder vel på en dårlig babel det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2010 Nå lader bilen igjen. Bytta + ledning til dynamo og pussa ned noen kontakter, men mest trolig var det gjording til motoren som ikke var god nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...