Anbefalte innlegg

Hei!

Har en s6 2,2. Har i det siste fått ei skikkelig råtten lukt fra eksosen. Lukter råtten egg. Han har i dag hatt perioder med at den har gått på 4 av 5 sylindre.

Lukta er der selv om den går på sylindre. Noen som vet hva dette kan være. Deffekt kat? ufulstendig tenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukten er helt normal under visse forhold og kommer fra katalysatorene, men de tar fort skade av feiltenning og fusking, så jeg ville sett på og fikset det ASAP før du risikerer at katalysatorene blir ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes ut som tenningsproblemer, etterfulgt av brente katter ja.

Hadde det selv på en annen bil for noen år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en knapp på en gåen coil.

Har nettop vært igjennom dette med min s2, jeg har ikke kjent noen råtten lukt, men mulig det er annerledes her, siden jeg har racecat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I gamle dager tillot man mye mer svovel i bensinen. Da luktet det sånn av alle biler med katalysator. Svovelinnholdet i bensinen ble lavere etter hvert. På grunn av miljøkrav. Da forsvant lukten. Lukten skyldes ingen problemer med bilen. Men du har fått bensin med alt for mye svovel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når han skriver at bilen i tillegg feiltenner er det ihvertfall et problem med bilen. ;) Hvorvidt det har noe med lukten å gjøre er en annen sak, men at feiltenninger ødelegger katalysatorer er ihvertfall et faktum. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk det samme når ene coilen min var gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.