nye dekk 265/30 vs. 245/35 vs. 235/35

Anbefalte innlegg

Trenger litt gode råd.

Prøvemonterte sommerhjulene nå for litt siden, og fant ut at det ble litt vel tight.. Står forklart her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180922&page=2

 

-Så nå er jeg på utkikk etter nye dekk. Økonomien er litt presset for tiden, så jeg har sett hovedsaklig på Nankang Ns-2, et dekk jeg har kjørt tre sett med og er greit fornøyd med.

 

Men.. Hva skal jeg gå for? Dekkene skal på 8,5X19" ET35 felg.

 

255/35 Pirelli P-Zero står på bilen nå. Her er det 661,1 mm total diameter. i følge http://www.miata.net

 

265/30 (641,5mm diameter totalt)-hjulets diameter blir jo mindre. Holder 1,5 cm til å løse mine problemer?. Dekket kan ikke være bredere enn de jeg har nå, der er det meeget tight inn til fjærbeinet.

Hvor brede er 265 Nankang mot 255 Pirelli?

 

Jeg ønsker jo å beholde ca. samme bredde, men mindre total diameter, slik at jeg kan svinge... :)

 

Vil ikke ned på 235/35 (647,1mm) (som er "rett") -pga. at det er for smalt, man får strekk, og det blir for stort mellomrom opp til skjermen.

 

Kan 245/35 (654,1mm)være et alternativ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt gode råd.

Prøvemonterte sommerhjulene nå for litt siden, og fant ut at det ble litt vel tight.. Står forklart her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180922&page=2

 

-Så nå er jeg på utkikk etter nye dekk. Økonomien er litt presset for tiden, så jeg har sett hovedsaklig på Nankang Ns-2, et dekk jeg har kjørt tre sett med og er greit fornøyd med.

 

Men.. Hva skal jeg gå for? Dekkene skal på 8,5X19" ET35 felg.

 

255/35 Pirelli P-Zero står på bilen nå. Her er det 661,1 mm total diameter. i følge http://www.miata.net

 

265/30 (641,5mm diameter totalt)-hjulets diameter blir jo mindre. Holder 1,5 cm til å løse mine problemer?. Dekket kan ikke være bredere enn de jeg har nå, der er det meeget tight inn til fjærbeinet.

Hvor brede er 265 Nankang mot 255 Pirelli?

 

Jeg ønsker jo å beholde ca. samme bredde, men mindre total diameter, slik at jeg kan svinge... :)

 

Vil ikke ned på 235/35 (647,1mm) (som er "rett") -pga. at det er for smalt, man får strekk, og det blir for stort mellomrom opp til skjermen.

 

Kan 245/35 (654,1mm)være et alternativ?

 

Et hjul blir sjelden kulere med bredere dekk på en moderat bred felg som her, så jeg ville valgt 245/35 av dekkene du nevner. 255 eller 265 på 8,5 tom er unødvendig bredt (når man får alterantiver). 265/30 gir omtrent samme omkrets/diameter enn 225/35 og da er 235/35 et klart bedre valg. Men siden du vil ha dekk som fyller ut litt og ikke er for små (som jeg kan forstå på S6) så ville jeg valgt 245/35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Runar, sto og "så for meg" de forskjellige alternativene på bilen i morges. -Og kom vel egentlig frem til det samme.

265/30 blir jo ett litt snålt dekk. -Mye bredde, men samtidig lang opp til skjermen.

Og 245/35 Nankang er vel ca passe for min bil breddemessig.

 

Grunnen til at jeg vurderte 265 er at Nankang er et veldig smalt dekk. Og bredden på mine Pirelli 255 er perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Runar, sto og "så for meg" de forskjellige alternativene på bilen i morges. -Og kom vel egentlig frem til det samme.

265/30 blir jo ett litt snålt dekk. -Mye bredde, men samtidig lang opp til skjermen.

Og 245/35 Nankang er vel ca passe for min bil breddemessig.

 

Grunnen til at jeg vurderte 265 er at Nankang er et veldig smalt dekk. Og bredden på mine Pirelli 255 er perfekt.

 

Helt enig og hvis du liker 255 dekket, så er jo både 245 eller 255 svært like fordi begge gir rette deksider på 8,5 toms felg, de 5mm på hver side forskjell i bredde på 245 og 255 vil du neppe se hvis ikke Nankang-dekket er veldig mye smalere da, noe jeg ikke vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det 245.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har erfaring med nankang NS-2 dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange som har det. Gjør et søk, tror jeg har kommentert dem i 3-4 tråder :) men vær obs på at NS-2 leveres i to

forskjellige treadwear -kan være derfor det er litt varierende kritikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.