#1 Skrevet Mai 1, 2010 (endret) Hei. Sikkring nr 5 driver å ryker i A6´n min (01 mod), dette gjør at bla klima og utetemp funksjoner blir døde,når sikkringen ryker så kommer varsel om oljenivå sensor etter en stund også. Har prøvd diagnose men finner ikke noe, trur den ryker fortere nå klima står i eco. Alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2010 Har du prøvd elimineringsmetoden på alle komponentene som er koblet til denne spesielle sikringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2010 nja.. er mye som er på denne, og alt virker ok til sikringen ryker, er kanskje noe som begynner å bli slitt ?? dårlig kontakt eller noe,men finner det ikkje ut, så håper på at noen andre har opplevd dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2010 Hei. No har eg prøvd uten: Speil tilkoblet Uten vifte uten sterio Noen som hvet/ har hørt om at clima kontrolleren kan ryke ?? skal prøve å kjøre med manuell styring en stund, kanskje det er noen av justeringsmotorene som henger eller noe slikt.. alle tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2010 No bilen heilt J...ig, spiser sikkringer, feilmeldinger når sikkringen er røket: ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl Part No: 4B0 820 043 J Component: A6-Klimavollautomat D64 Coding: 00063 Shop #: WSC 02325 2 Faults Found: 01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl Part No: 4B0 920 900 M Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D12 Coding: 00160 Shop #: WSC 00302 4 Faults Found: 00667 - Ambient Temperature Signal 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- ved nullstilling så er det kun: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent før da sikkringen ryker igjen, den ryker avogtil bare eg slår på tenningen. Skal prøve å få sjekket ledningene til sensor på a/c compressoren og trykksensoren i morgen, var noen tips om det på http://www.vwaudiforum.co.uk/ ref: First thing to check is the A/C compressor pressure regulating valve on the compressor body. The cable going to this may be chaffing and shorting out, I had one of these a few months ago. Also check the cabling to the HP A/C switch. This may heve been disturbed the last time you changed the timing belt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2010 er "heldigvis" ikke bare meg som sliter med problemet, har kastet meg på en tråd: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?p=558909#post558909 Er det ingen her inne som har hadt problemet eller har et godt fagligt tips *? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2010 med tanke på denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=152561&highlight=Pressure+Switch+%28F129%29. så kjølet a/c´n fint i sommer, selv om sikkringen røk innimellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2010 da er sikkringen sluttet å ryke, eg byttet dieselreturene på toppene (skulle ha gjort det for en stund siden. tok av bunndekselet og crc renset alle sensorene eg såg på høyre side og vasket dekselet. Resultat: Oljetemp virker igjen og sikkringen ryker ikke lenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...