#1 Skrevet Mai 1, 2010 Hei, jeg lurer på om dere som monterer justerbart senkesett dropper støv kappen og "gummi" demperen som sitter på det originale settet, gummi demperem er jo uansett for liten i diameter. Regner med at det ikke skal på, men spør allikevel. Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2010 har gjort det på alle mine 3 biler dvs. a4 b5, b6 og passat 3bg den var litt for liten i diameter til settet jeg monterte i går, men fikk den på allikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2010 Noen som har droppet det ? jeg må borre opp gummidemperen for og få den til og passe + at en skulle vel tro at det var med i pakken hvis det var nødvendig. Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2010 Er en fordel å ha støvkappen der ja...sier seg i grunnen selv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2010 Er en fordel å ha støvkappen der ja...sier seg i grunnen selv;) Ja, gjør det nå det? FK har IKKE støvkapper siden det første er trangt med de samlere fjærene og at det kommer drit og smuss opp uansett under kappene som blir værende der istedet for at det faller av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2010 Ja, gjør det nå det? FK har IKKE støvkapper siden det første er trangt med de samlere fjærene og at det kommer drit og smuss opp uansett under kappene som blir værende der istedet for at det faller av. Syns det ser ut som bumpstopen tar vekk en del dritt også, er hvertfall helt ren stempelstanga under den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2010 Står ihvertfall i papirene på mitt supersport sett at bumpstop'en skal flyttes over, så jeg gjorde det. Her var også bumpstop'en for trang, men det er bare å smøre stempelstangen godt, for så å slå den ned på stempelstangen med en gummiklubbe. Gikk smertefritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2010 Bumpstopen vil jo sette seg langt opp på stempelet. Selv om man trykker den helt ned mot demperen vil den bli presset langt opp på stempelet i første dump og da har den null funksjon som "støvkappe". Bumpstopen er kun til å hindre at man bunner demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 2, 2010 En ting er i allefall sikkert:) en støvkappe som er designet riktig beskytter mot møkk veldig godt:) Fikk med nye støvkapper til mitt sett og sisst jeg hadde den på bukk så var det helt fritt for møkk under de:) Støv og møkk er ikke det værste.. det er steinsprut rett på støtdemperstang som er værst, som skader overfalten og som igjen fører til skade på simmeringen:) Og det beskytter kun en kappe imot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 2, 2010 Bumpstoppen er 0,5 mm for liten i diameter, så da må den isåfall borres opp, umulig og banke den på da,det blir igjen ganske liten vandring før bumpstoppen vil ta i, den er jo ca.10cm, men det er kansje nødvendig og støvkappa vil gå rimelig trangt, det er snakk om FK supersport sett, og ingenting var med i pakka, så jeg trodde det ikke det skulle monteres noe, men blir usikker nå. hva mener dere jeg bør gjøre borre opp bumpestoppen og bruke kappa eller montere uten noe eller bare en av delene? venter på drivknute mansjetter så har tenkt og montere på mandag kveld, hadde vært fint og fått dette avklart før det, takker for meninger og forslag. Bjørn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...