#1 Skrevet Mai 1, 2010 Hei, idag har min 1999 A4 begynt og kødde seg noe helt for jævlig! Begynte når jeg skulle kjøre idag morges, da begynte bakluka og åpne seg hele tiden og ligge og klikke hele tiden, interiør lyset lå og blinket samtidig som at vakuumpumpa til sentrallåsen lå og lagde åpne/lukke lyden. Og når jeg trykker på låsingen på nøkkelen så går vinduene ned og bilen vil ikke låse seg i det hele tatt, har hatt av batteriet to ganger for og restarte men andre gangen da begynte bare bakluka og åpne seg når jeg skulle låse bilen og etter ca 30 sekunder så begynte alarmen og gå. Så hvis noen i Kvinnherad/Hardanger området kan hjelpe med diagnose så hadde det blitt satt stor pris på! Eventuelt at noen har opplevd de samme problemene før. Skal til haugesund imorgen i konfirmasjon så hvis noen i området der kan hjelpe så vær så snill ta kontakt! Mvh Chris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2010 Høres ut som jordfeil, da kan det meste gå bananas... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2010 Høres ut som jordfeil, da kan det meste gå bananas... Merkelig at det har skjedd sånn over natten? Vaska bilen igårkveld og den har stått etter det? Vanskelig og tro at det kan ha noe med det og gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2010 Har du noen gang ligget bak en eldre Ford, og sett lysorgelet når de bremser eller blinker? Det er jordfeil, kommer av seg selv der også Uansett hva det er, så har det jo skjedd over natta.... Tok du motorvask? Kan du ha fått vann i en kontakt eller sikringsboks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2010 Har du noen gang ligget bak en eldre Ford, og sett lysorgelet når de bremser eller blinker?Det er jordfeil, kommer av seg selv der også Uansett hva det er, så har det jo skjedd over natta.... Tok du motorvask? Kan du ha fått vann i en kontakt eller sikringsboks? Tok ikke motorvask nei, bare spylte og gnikka den godt utvendig! Vaska den for to uker siden uten at det skjedde noe da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2010 Tok ikke motorvask nei, bare spylte og gnikka den godt utvendig! Vaska den for to uker siden uten at det skjedde noe da.. Nei men da er det vel ikke noe galt heller da Alt som ryker må jo gjøre det en gang, så at det skjer plutselig er jo ikke merkelig det... Trenger jo ikke å ha sammenheng med vask heller, men om du hadde tatt motorvask ville det være nærliggende å tro. Jeg synes uansett at det høres ut som en jordfeil, men det trenger jo ikke å være det... Men du kan jo for sikkerhetsskyld sjekke alle tepper for fukt, kan jo ha kommet vann inn ett sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2010 Nei men da er det vel ikke noe galt heller da Alt som ryker må jo gjøre det en gang, så at det skjer plutselig er jo ikke merkelig det... Trenger jo ikke å ha sammenheng med vask heller, men om du hadde tatt motorvask ville det være nærliggende å tro. Jeg synes uansett at det høres ut som en jordfeil, men det trenger jo ikke å være det... Men du kan jo for sikkerhetsskyld sjekke alle tepper for fukt, kan jo ha kommet vann inn ett sted. Tok og sjekka tepper og hanskerom i tillegg, ingen tegn til fukt! Forpult irriterende! Klarte og låse bilen nå da! Haha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2010 mikrobryter som har tatt kvelden?? Er vel ikke HELT uvanlig på Audi.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 2, 2010 Hvis noen i Haugesund/Karmøy området har tid til og kunne være så behjelpelig med en diagnose idag? Er i Haugesund i konfirmasjon. Ta kontakt på 988 32 368 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 2, 2010 Bakluke, interiørlys, sentrallås og elektriske vindu har en ting til felles, å det er Vakumpumpa for sentrallåsen Den ligger på høyresiden helt bak i bilen. Sjekk om du ser noe galt bak der som f.eks vann eller dårlig kontakt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 2, 2010 Bakluke, interiørlys, sentrallås og elektriske vindu har en ting til felles, å det er Vakumpumpa for sentrallåsenDen ligger på høyresiden helt bak i bilen. Sjekk om du ser noe galt bak der som f.eks vann eller dårlig kontakt;) Kobla fra vaakumpumpa igår, var ikke så vanskelig og lokalisere med tanke på at den lå og åpna/lukka hele tiden: rolleyes Men kan virke som det har gitt seg litt nå? Kjørte til Haugesund idag, og da var det problemer med bakluka hele tiden og vakuumpumpa lå og slo seg av og på, parkerte ved Rossabø kirke uten at jeg klarte og låse bilen. Etterpå så var det ut i lokalet og spise mat og kaker, da kunne jeg låse bilen og den sto låst uten at alarmen gikk av, og det har gått an til nå ikveld også, er nå 4 timer siden jeg kom hjem og har ikke vært noe problem siden jeg var i kirka.. Det hele fortoner seg veldig merkelig! Vil også rette en stor takk til Freddy Svendsen som tok seg tid til og ta kontakt og kunne stille seg behjelpelig med vag-com, dessverre så var det et lite avstandsproblem! Men hvis noen i Hardanger/Kvinnherad/Sunnhordaland har mulighet til og ta en diagnose så hadde det blitt satt veldig stor pris på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2010 Jeg kan gjerne ta diagnose på Stord, dersom du har en enkelt stor diagnosekontakt, jeg har ikke adapter til den gamle typen med to små... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 3, 2010 Har en enkelt stor ja, det hadde vært knall, må bare finne en dag det ikke blir overtid på jobben! Er i sluttfasen på et nybygg så er litt full fart! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...