#1 Skrevet Mai 2, 2010 hei. kan jeg koble fra en airbag kontakt når jeg har kobla fra batteriet? eller vil det fortsatt komme opp airbag feilmelding i dasjbordet? mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2010 hei. kan jeg koble fra en airbag kontakt når jeg har kobla fra batteriet? eller vil det fortsatt komme opp airbag feilmelding i dasjbordet? mvh Espen Forklar litt mer hva du skal eller hva som er feil? -Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2010 du vil nok få opp en feil melding selv om du kobler av batteriet. men grunn til at det gjøres er for at bagen ikke skal sprenge mens du jobber med den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 Forklar litt mer hva du skal eller hva som er feil? -Mats sliter med at jeg får vann inn i bilen. altså må jeg ta ut setet å teppe. da må jeg koble fra kontakten til airbagen. men det gikk fint. fikk ikke opp feilmelding da er det bare å finne ut av dette h****tes vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2010 sliter med at jeg får vann inn i bilen. altså må jeg ta ut setet å teppe. da må jeg koble fra kontakten til airbagen. men det gikk fint. fikk ikke opp feilmelding da er det bare å finne ut av dette h****tes vannet. Okeii. det er litt fra og til om du får opp feilmelding. men du MÅ/BURDE koble av batteriet før du rører noe som helst Airbag kontakter. ei gnist å du har en Airbag rett i knollen:p begynn med å se i vannfangrommet om det er noe tett avløp der. for da renner det inn pollenfilteret eller inn ved ledningsstrømpa som går til motorstyreenheten og div:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2010 har sjekka de drenerings greiene. men når jeg ser på pollenfilter boksen så virker der som om det mangler en pakning der? det er bare en skumgummi pakning. skal det være en utafor der igjenn? ser ut som om det er spor til det. mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2010 har sjekka de drenerings greiene. men når jeg ser på pollenfilter boksen så virker der som om det mangler en pakning der? det er bare en skumgummi pakning. skal det være en utafor der igjenn? ser ut som om det er spor til det. mvh Espen skal ikke være noe pakning der tror jeg. skal ikke samle seg så mye vann i kassa at det kommer opp dit. som du ser her på delefilmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2010 Den på delefilmen der er skumgummien. Pakninga sitter fast i plastboksen. Men problemet er skjeldent boksen, det er heller det at vannkassa fyller seg opp å da klarer ikke den pakninga å holde vannet ute... så ville heller sett om det er problemet, så du ikke bare fixer symptomene;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2010 Den på delefilmen der er skumgummien.Pakninga sitter fast i plastboksen. Men problemet er skjeldent boksen, det er heller det at vannkassa fyller seg opp å da klarer ikke den pakninga å holde vannet ute... så ville heller sett om det er problemet, så du ikke bare fixer symptomene;) Stemmer stemmer. enten det ellers så mangler "takrenna" men da skal det ikke komme inn så veldig mye vann. da blir bare pollenfilteret litt vått. jeg vil nå tro det er dreneringen som ikke er fult åpen. ta ut batteriet og se under om det er mye drit i vannkassa. På alle Audi så er det aksjon å ta bort en sånn gummi-treft som sitter under batteriet fordi blader og dritt setter seg i og tetter. jeg ville ha rensket vannkassa helt for drit. og sett om det blir noe bedre. -Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2010 ok. men denne vann kassa dere snakker om. hvor er det jeg skal se etter vann. blir helt forvirra jeg nå. men denne mangler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2010 ok. men denne vann kassa dere snakker om. hvor er det jeg skal se etter vann. blir helt forvirra jeg nå. men denne mangler vannkassa er altså det rommet under frontruta di. der den filterboksen sitter og batteri mm. ta ut batteriet også ser du om det er mye blader å dritt under der. for det har tendenser til å tette seg dreneringshull oppi den kassa. -Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2010 Dette er vannkassa: Du skal altså kunne fylle vann nedi der uten at det fyller seg opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 3, 2010 Er en propp under batteri og under bremsekraft forsterker, fjern begge proppene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 3, 2010 Er en propp under batteri og under bremsekraft forsterker, fjern begge proppene Enig, bare å fjerne gummien så samler det seg ikke opp igen me dritt. men, kan være greit å først finne ut om det er problemet, så en er sikker på at en har løst saken før en monterer sammen bilen igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 3, 2010 disse proppene heg jeg renset for en uke siden. så det blir ikke fult av vann der. hadde det blirr det så hade jeg skjønt det. men alt vannet renner bort derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 3, 2010 Enig, bare å fjerne gummien så samler det seg ikke opp igen me dritt. men, kan være greit å først finne ut om det er problemet, så en er sikker på at en har løst saken før en monterer sammen bilen igjen;) hehe var det jeg trodde jeg hadde ordnet sist søndag. så skulle jeg kjenne igjenn i går, å da var det vått i bilen igjenn så nå monterer jeg ikke sammen noe før jeg finner ut hva det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2010 hehe var det jeg trodde jeg hadde ordnet sist søndag. så skulle jeg kjenne igjenn i går, å da var det vått i bilen igjenn så nå monterer jeg ikke sammen noe før jeg finner ut hva det er. ja, det er kjempe gøy når sånnt skjer... Men mangler du den pakninga som du har bilde av lenger oppe her? Det kan jo ha noe å si på lakkasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2010 ja det var derfor jeg sa jeg skulle kjøpe ny boks så jeg satser på at møller har denne boksen så jeg får bytta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 3, 2010 ja det var derfor jeg sa jeg skulle kjøpe ny boks så jeg satser på at møller har denne boksen så jeg får bytta. Men det skal ikke bli så mye vann i vannkassa at det kommer opp dit. da er det noe feil med drenneringene isåfall. Men husk at det tar laaaaaaaang tid før det tørker i gulvet. er jo skumgummi i hele gulvet. Har du den takrenna over filteret da? Og det hjelper ikke å kjøpe ny boks. for det er ikke med noen pakning der heller. du må kjøpe noe slags pakning med lim på selv og lime på. som på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 3, 2010 Men det skal ikke bli så mye vann i vannkassa at det kommer opp dit. da er det noe feil med drenneringene isåfall. Men husk at det tar laaaaaaaang tid før det tørker i gulvet. er jo skumgummi i hele gulvet. Har du den takrenna over filteret da? Og det hjelper ikke å kjøpe ny boks. for det er ikke med noen pakning der heller. du må kjøpe noe slags pakning med lim på selv og lime på. som på bildet. det var 100% tørt før jeg monterte sammen sist søndag. men når jeg spyler med vannslangen på overgang panser og frontrute så renner det vann inn i bilen. å ja den "takrenna" er der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 3, 2010 det var 100% tørt før jeg monterte sammen sist søndag. men når jeg spyler med vannslangen på overgang panser og frontrute så renner det vann inn i bilen. å ja den "takrenna" er der:) Prøv å få tak i sånn pakning på rull som vist på bildet over her. mål hvor brei den må være. 3M har sikkert noe sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 3, 2010 hvor får jeg tak i det da? hva med en god runde med silikon å lime fast hele driten da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 3, 2010 hvor får jeg tak i det da? hva med en god runde med silikon å lime fast hele driten da? Hør med Wüerth eller en sånn type butikk. vet ikke om jeg ville brukt silikon der men. funker sikkert men.;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 3, 2010 hehe jeg skal vertfall ikke ha den opp flere ganger. eneste jeg lurer på er hva slags silikon jeg kan bruke. har hørt at noe silikontyper har et stoff i seg som etser å får metall til å ruste.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 3, 2010 hehe jeg skal vertfall ikke ha den opp flere ganger. eneste jeg lurer på er hva slags silikon jeg kan bruke. har hørt at noe silikontyper har et stoff i seg som etser å får metall til å ruste.? RTV silikon fra würth etser ikke opp noe værtfall. bruker den på jobben til mye div:) mest til montering av motorkomponenter og toppdeksler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...