#1 Skrevet Mai 2, 2010 Tenkte kanskje denne ville være til interesse her inne også. Tråden ligger på detailersclub forumet, men er jo en pen Audi så =) Bilen er til salgs om noen har lyst på en pen S4 Denne ville vi få fiksa til 1. mai, og det klarte vi også Bilen det er snakk om er en 1998 Audi S4 Bi-Turbo, Imolagul Den hører forøvrig til bror min, som var med og hjalp til med mye under hele jobben, takker for det, ble en hyggelig jobb til tross for litt normal banning Som vanlig starter jeg med vaskinga på kvelden, og bildene blir så som så.. Nå har det seg slik at jeg er uten speilrefleks på denne jobben også, da det falt ned fra en båt... Vask Gul bil viser jo skit og defekter meget lett, så her har vi litt av hvert og bryne oss på. Piggdekkstøv som ruster +++ Degreace: - WD40 på nedre panel - Prickbort - Bilberry på felger Foamlance 1: - Meguiars Hyperwash - ValetPro Orange Pre-wash 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2010 Foamlance 2: Femiguys - CG Maxi suds 2 Bøtte: - Meguiars NXT - CG CWG Dørkarmene fikk også en god opprensk Utstyr: - Sort hanske - Meguiars Chenille hanske - Vikan felgbørste - Grit-guard bøtte - SV detaljkost - Diverse tørkeutstyr Clay: - Gul Ricchardo - No rinse claylube Clayen var stort sett ren langs hele bilen, fikk bare litt og jobbe med på piggdekkstøvet. Korrigering Maskering Prøvde forskjellige komboer her, hovedsaklig S17 Blå Scholl og S17 ga blank overflate, tok LITT RDS men etterla hologramm, og med 1. mai som tidsfrist så gikk ikke det. Orange Scholl og S17 tok alle swirls, men det gjorde svart scholl med S17 også, så da falt valget på den. På detaljer og trange området ble det brukt ullpad og S17. Prøvepunkt Litt holo med S17 på blå pad Ingen holo med S17 på sort pad Litt 50/50 Actionshot 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2010 Eigeren brynte seg på detaljer, her er eksosen Ble ikke 100%, virker så kantene er sterkt oksidert Felgene ble behandla med clay, CG MetalShine, Mothers Powerball og BILTEMA PENN :unsure: Litt vanskelig skit, og fast bremsestøv i de trangeste områder Resultatet ble upåklagelig Emblem i grillen var litt blass Emblem i grillen ble litt blankt Emblem bak og audi-ringer fikk også kjærlighet Ingen hjulbuer kommer ut av garasja uten BareBones! Imenst rakk jeg og polere 80% av bilen, nedre panel og noen smådetaljer gjensto, men natta nærma seg og bilen var FULL av støv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2010 Så vi tok den ut og spylte av før natta kom Nå kjendte jeg godt at Flexen snart har vokst fast i handa mi, så blir godt og reise på jobb igjen og slippe og ha mareritt om hologrammer + bli kvitt øresusen.. Dag 3 Starta med og ta nedre panel og noen små områder som ikke var gode nok, ingen bilder av dette da jeg jobba alene og uten speilrefleks er ikke fotografering gøy. Så kom endelig det gøye, LSP! Starta med å ta prewax cleaning me DodoJuice Lime prime. Liker den godt, løser enkelt opp rester av polish som en ellers måtte gnikke bort elle bruke IPA på. Når Lime Prime tørker, buffes den av uten problem. Så la jeg Swissvax Shield i dørkarmer, inni bagasjelokk og nede på kanaler. Bilen fikk ett lag DoDojuice Supernatural. Hadde en "panel pot" og lurte på om den lille greia der var nok til hele bilen. Viste vell egentlig at det skulle holde til ca 3 biler, og det gjør den nok. Brukte forskrekkelig lite av boksen, og da brukte jeg mer enn nødvendig Alle ruter fikk Nanolex Urban 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2010 Denne jobben tok ca 35 arbeidstimer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2010 Dette ble lekkert! Men WD40,funker det på asfaltflekker ol? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2010 WD40en er ikke til asfaltflekker, men til piggdekkpartikler. Ferrobet rustvask er egentlig det beste til det, men hadde det ikke tilgjengelig denne gangen.. Til asfaltprikker anbefaler jeg prickbort eller tardis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2010 Fantastisk flott resultat! Men nå bruker du også en del lenger tid på en polering enn meg ser det ut til Men hva var det greiene du hadde inni hjulbuene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 13, 2010 Går noe tid med dette ja Jeg bruker lenger tid på vask enn dødelige bruker på å vaske og vokse bilen sin... Chemical Guys bare bones var det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2010 Så veldig bra ut dette : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2010 Kan du utdype litt hvordan du bruker WD40 til å fjerne piggstøv? Bare sprayer du rustløseren på lakken og lar den virke litt og spyler av, eller må en ta noen spesielle forholdsregler? Jeg har nemlig en del rustflekker på lakken etter vinteren som jeg akter å bli kvitt. Bra resultat på Audien forresten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2010 Spraya på lakken og lot det virke litt, før jeg spraya på en petrokjemisk avfetter som tar med seg oljen/wd40. Etterfulgt av nedskumming med såpe. Fjerner selve partiklene, men fargen etter rustpartiklene sitter igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2010 Spraya på lakken og lot det virke litt, før jeg spraya på en petrokjemisk avfetter som tar med seg oljen/wd40.Etterfulgt av nedskumming med såpe. Fjerner selve partiklene, men fargen etter rustpartiklene sitter igjen.. Ok, takk for svar. Jeg skal gi det et forsøk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 21, 2010 Ferrobet rustvask er nok ett bedre alternativ. Kan også mekanisk fjernest ved hjelp av clay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 21, 2010 Ferrobet rustvask er nok ett bedre alternativ.Kan også mekanisk fjernest ved hjelp av clay Har lest om Ferrobet rustvask, men det høres jo så sterkt ut? Virketid på 10-15sek. leste jeg et sted. Er ikke det litt skummelt å ha på lakken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 21, 2010 Selv har jeg ikke brukt Ferrobet, men det kan sikkert noen andre svare på Fikk bare tips om at ferrobet var bedre til dette.. Men slik jeg gjor det så for prikkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...