#1 Skrevet Mai 2, 2010 Tid for oljebytte på motoren. Bilen er helt ny for meg og i den forbindelse lurer jeg på oljefilteret og bytte av dette. Er et innsatsfilter med høyde 140mm. Kommer man til filteret fra oversiden, eller skal det byttes fra undersiden. Noen som veit ?? Hva med verktøy , det er vel en slik plastkopp som skal skrues av for å få byttet filteret, men ....fortell,fortell !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2010 Du sier ikke hvem motorkode du har her,men er det BRE så er dette oppskrift: Dra på biltema å kjøp adapter til skralla for å ta av lokket på oljefilterholder, og kjøp oljepumpe for å få ut det som ligger igjen inne i oljefilterhus. Skru av deksel over og under motor, tapp av bunnpanne, ta ut gammelt filter og pump vekk olje i bunnen av holderen. Sett i nytt filter, og fyll på olje. Til info så står det nok 3.8 liter in intruksjonsboka di, men regn med 4.3 før du er oppe på toppen av nivået på peilepinnen. Alt er gjort på 15 min andre gang du gjør dette ;o) Klassisk Møllerfeil, de fyller opp det som står i tabellen, og peiler ikke i etterkant. Kunden kjører noen mil, og oljelampa piper... Opplevd, og jævlig irriterende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2010 Løsne filteret og la filter hus stå åpent før du tapper olja, så renner olja i filterhuset ut:) så slipper du suge det ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 Takk for support! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2010 Du sier ikke hvem motorkode du har her,men er det BRE så er dette oppskrift:Dra på biltema å kjøp adapter til skralla for å ta av lokket på oljefilterholder, og kjøp oljepumpe for å få ut det som ligger igjen inne i oljefilterhus. Skru av deksel over og under motor, tapp av bunnpanne, ta ut gammelt filter og pump vekk olje i bunnen av holderen. Sett i nytt filter, og fyll på olje. Til info så står det nok 3.8 liter in intruksjonsboka di, men regn med 4.3 før du er oppe på toppen av nivået på peilepinnen. Alt er gjort på 15 min andre gang du gjør dette ;o) Klassisk Møllerfeil, de fyller opp det som står i tabellen, og peiler ikke i etterkant. Kunden kjører noen mil, og oljelampa piper... Opplevd, og jævlig irriterende. Adapter ?? Er vel bare en M32 pipe som duger for å ta av filterhuslokket. ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2010 Klassisk Møllerfeil, de fyller opp det som står i tabellen, og peiler ikke i etterkant. Kunden kjører noen mil, og oljelampa piper... Opplevd, og jævlig irriterende. Dette har jeg opplevd også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2010 Adapter ?? Er vel bare en M32 pipe som duger for å ta av filterhuslokket. ?? Mulig du har det på din, men hadde du kommet med motorkode kunne du fått svar. Jeg tipper du må ha oljefilteradapter for å få av det lokket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2010 nyere vag tdi har vanlig pipe hode på lokket til oljefilter:) Trengs ikke noe spesial pipe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2010 nyere vag tdi har vanlig pipe hode på lokket til oljefilter:) Trengs ikke noe spesial pipe:) Kjøpte bare en veldig kort skralle og en M32 pipe på Biltema, så var filteret ute ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...