Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan noen fortelle meg kort om bytte av dette, må vurdere om jeg skal ta det selv eller om jeg skal sette den inn på verksted som skal ha 3500,- (+ 1900,- for 4 hjulskontroll) for denne jobben.

 

Når jeg har oppe dette, er det noe mere jeg burde bytte som fjærbeinslager osv ?

Skal alle foringer løsnes og settes i en ny posisjon på opphenget ?

Osv

 

Mvh Ph

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så veldig vanskelig å bytte på disse bilene faktisk. Det du gjør er å jekke opp bilen på bukker først. Gjør ting litt enklere. :)

 

Fremme:

 

Skru av toppskrue på de øvre bærearmene, løsne demper i bunn og skru opp de 3 skruene som sitter i motorommet ditt. Du BØR ha de toppskruene nye for de er kjent for å være harde å få ut eller knekke når du skal ha de inn. Kjøper du nye kan du bare kappe de gamle hvis du ikke får de ut. :) Uansett, bytt disse. Fjærbeinslager ville jeg også byttet når du først har ting oppe.

 

Deretter er det bare skru demperen løs fra lagerbukken (den som bærearmene sitter i), flyttet over skiver og lager til coilovers og skru sammen igjen. Du trenger en umbrako eller låsetang for å holde demperstaget når du skrur av. Så setter du det bare inn i samme rekkefølge igjen.

 

Bak så er det noenlunde samme måte bare der sitter fjøra for seg selv. Greit å få bilen opp på bukker her også. Skru løs demperen fra innsiden av hjulbuen i topp og skrue i bunn. Plukk ut fjæra og sett inn ny. Skru sammen igjen. Er å anbefale at man har to jekker hvis man ikke har bukk. Blir lettere å sette ting på plass igjen. Her kan du også skifte lageret.

 

Ellers så er det jo kjent med multiknirken på disse bilene som pleier å komme relativt fort hvis man senker. er jo en vurdering om du skal kjøpe et forstillingsett og bytte dette når du har alt nede? Får pakker til 2-3000kr mener jeg å ha sett.

 

Absolutt en kurant jobb å gjøre selv. Har du ikke gjort det før så bør du sette av en lørdag ettersom det går mye tid i justering og eventuelt hvis noe sitter litt bedre enn det burde gjøre...

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller fjern plastikkproppene på dempertårnene i motorrummet og skru ut 2 stk skruer som holder fjærbeinslageret på plass, så skrur du ut den nedre skruen på demperen. Eller omvend rekkefølge hvis du føler for det.

 

Kan være disse proppene sitter litt kinkig til, og sitter godt fast. Men ut går de til slutt.

 

Har skrudd ut og inn senk på både A6 og Passat på denne måten.

 

Skal selv gå løs på multiknirken så fort ryggen blir bra. Anbefaler ikke å kjøpe de billigste settene, gå heller for de som koster litt ekstra da disse er av den forsterkede versjonen.

 

Blir solgt for ca 4000kr her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta alle di øverste for 1 år siden, men er det noe vits og løsne på foringene og sette di i senk posisjon. ? Om dere skjønner.

 

Ph

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier det for å slippe knirk i foring, men jeg har ikke gjort det og bilene mine har ikke hatt slik knirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at alt er ferdig montert, er forstillinga heilt på jordet ? Eller går det annt og kjøre ei stund. Er ventetid på verksed for 4hjulskontroll frem til august! ?

 

Hvilken av disse 2 måtene er det beste og enkleste ? :) Bytte fjærbeislager skal jeg.

 

ph

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter sin løsning er den enkleste å følge, og jo det lønner seg å løsne foringene å skru dem til igjen i "senke" posisjon da de ellers vil stå i konstant spenn og følgelig slites fortere. (selv om det ofte går greit å la dem være) Hvor mye du senker har stor innvirkning på hastverket med 4hjulskontroll. 2-4cm går somregel uten de største problemene men lavere så begynner camber foran å legge seg innover og problemet øker drastisk med spissingen også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.