Hjelp til å skifte låsekasse

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal skifte låsekasse på min samboer sin VW bora, men når jeg skrur av dørtrekket så får jeg ikke av den aluminiumsplaten som sitter innenfor der igjen. Har løsnet alt av skruer, men plages med hvordan jeg skal få den av uten å demontere skinnene til ruta! Må jeg løsne skinnene og ta ut ruta, eller er det en annen smartere løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel som på golfen. Du løsner ruta og dytter den opp (er vel 2x13mm bak de gummiproppene omtrent midt på plata. Må sveie vinduet litt ned for å få tak i de). Også løfter du plata litt opp og vipper den ut nede og slipper ned. Men er det selve låsesylynderen du skal bytte bare? for da trenger du ikke av med dørtrekk... er vel en plastikkpropp i siden av døra som du tar vekk og løsner skruen inni der så kan du vel få ut sylyndern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da må jeg se på det i dag! Det er hele låskassen som må byttes, å den var jo plassert ganske vanskelig til: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagde en gang en litta oppskrift på hvordan dørplata tas ut på Passat, regner med at det er bortimot samme prosedyre på Bora:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1788847post1788847

Du trenger antagelig ikke å koble fra ledningsnettet først, regner med at du klarer å lirke ut låsekassa mens det fortsatt sitter på. Men det ser du evt selv. :) Det viktigste, om du skal få ut dørplata, er iallefall at du får løs vinduet fra plata først, og det sitter altså festet i to skruer, som er bak de to gummiproppene.

Vindushevermekanismen sitter forresten fast i dørplata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.