#1 Skrevet Mai 3, 2010 (endret) Jeg har en Turbonetics Super 60 turbo som jeg antagelig må montere ganske snart. Men fikk beskjed av han jeg kjøpte den av å montere restriktor til olja, fordi den ikke tålte så mye oljetrykk. Men stemmer dette? Den er kun oljekjølt, da bør det jo gå litt olje mellom den. Evt hvilken restriktor trenger jeg? Snakka med KRB og fikk beskjed om at det ikke trengs:) Tråden kan slettes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2010 Bra du fikk svar. Tråden bør ikke slettes, da andre kan ha bruk for informasjonen senere, det er jo blant annet derfor vi har forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2010 Jeg sa kan, med mening om det ikke var vits i følge moderatorer å ha den her Jeg er gla for mange tråder der de ligger svar som har ligget her i årevis. Kankje greit å si at etter hva jeg har lest, så gjelder dette alle turboer med glidelager, mens kulelagerturboer bør ha restriktor. Vet ikke om det stemmer med alle turboer eller om det stemmer i hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2011 Jeg sa kan, med mening om det ikke var vits i følge moderatorer å ha den her Jeg er gla for mange tråder der de ligger svar som har ligget her i årevis. Kankje greit å si at etter hva jeg har lest, så gjelder dette alle turboer med glidelager, mens kulelagerturboer bør ha restriktor. Vet ikke om det stemmer med alle turboer eller om det stemmer i hele tatt? Noen som vet om alle kule lager turboer bør ha restriktor ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2011 Noen som vet om alle kule lager turboer bør ha restriktor ? Tror nok det. Min har kulelager kun på kompressorsida, og også der fulgte det med restrictor. Har lest om flere med div precision og nye garret kulelager som har blåst oljetetninger ved bruk uten restrictor. Kulelager blir visst ikke så varme som glidelager, og trenger derfor mindre olje til kjøling. Gamle glidelager derimot er avhengig av mye olje for å skape smørende film for turboakselen, og har det best uten restrictor. Er ikke ingeniør eller noe på området, bare ting jeg har plukket opp på forum dette, så dont shoot me if i'm wrong 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...