#1 Skrevet Mai 3, 2010 hei.hvordan gjør dere dette, har kommet så langt at jeg har løsnet akslingen og fjernet mansjetten og fett. virker som det sitter ganske godt, hva er metoden som brukes når en ikke har avdrager, har på andre biler med varierende hell nappet men har da opplevd at det løsner på girkassesiden og mye ekstra jobb. Tenker hammer og trekloss, men vil gjerne ha innspill på sikker måte og gjøre dette på, har som sakt ikke noen avtager men er det en må ha er det godt og vite før en banker alt i filler Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2010 Hvis det er likt på A8 som A6/100 så skrur du inn igjen navbolten etter du har tatt akslingen ut av navet. Da fungerer bolten som en tash og knuten deles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2010 kan bruke trekloss og hammer som du sier selv. men prøv å få en til å holde igjen så indre ledd forblir helt. mindre arbeid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 Om du skrur ut skruene (6 stk er det vel) på girkassesiden, så kan du jo bare demontere inder drivknute, og så tre mansjetten på fra den enden. Ellers finnes det vel et slags luftverktøy som blåser opp mansjetten, slik at man kan tre den over ytre drivknute også. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2010 Er det mye jobb og demontere indre ledd, vurdere og gå for den løsningen har banket og det sitter som bare f......er redd jeg ødelegger noe hvis jeg fortsetter med det. skruing er tross alt sikrere selv om det tar litt lengre tid men hvis det er banking på det indre også er jeg like langt .Er det banking på det indre eller bare demontering ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2010 Sitter en låsering på innsiden, men den er grei å komme til. Når den er fjernet så er det bare å trekke av hele knuta. Men husk at de boltene er i strekkmetall, altså for engangsbruk. Det koster en 20-30kr pr stk mener jeg for nye. Det kan løses ved å bruke locktite på de gamle. Om de skrur seg ut, så vil indre drivledd løsne fra kassa, drivakselen blir liggende på traversen, og det blir dårlig med fremdrift. Det er vel "worst case" scenario i så måte. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...